یك اقدام مثبت و ارزشمند               



حجه الاسلام‌والمسلمین صدوقی: شهدا، جانبازان و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب از حرمت و جایگاه ممتازی نزد ملت ایران برخور‌دارند.



آئین بزرگداشت مقام والای شهدا ،جانبازان و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب كه به پیشنهاد كمیتة احزاب و تشكلهای سیاسی ستاد دهة فجر استان و با همكاری بنیاد شهید استان و به میزبانی نمایندة ولی فقیه استان و امام‌جمعه محترم یزد، روز جمعه گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء در بیت سومین شهید محراب و یكی از استوانه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی حضرت آیت الله صدوقی برگزار شد.



در این مراسم باشكوه حجه‌الاسلام‌والمسلمین صدوقی ضمن گرامیداشت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان عالم حضرت اباعبدالله‌الحسین و خیر مقدم به حاضرین در جلسه به تشریح جایگاه مبارزان قبل از انقلاب پرداخت و گفت: مقام شهداء، جانبازان و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب یعنی زمانی كه نه پستی بود و نه مقامی و نه حتی كسی احتمال پیروزی انقلاب را می‌داد و در واقع دوران غربت و تنهایی امام و یارانش بود، با عزت و شرافت كنار امام خویش ماندند و مبارزه كردند چون جایگاه « بدریون» رفیع و بلند است.



وی سپس به بیان عظمت مقام « بدریون» نزد پیامبر و امیرالمؤمنین پرداخت و گفت: پیامبر اكرم (ص) همواره به نیكی از «بدریون» یعنی مبارزین جنگ بدر اولین جنگ پیامبر با كفار مكه كه با كمترین تجهیزات و امكانات جنگی و تنها با ایمان و خلوص خود مبارزه می‌كردند و بر لشكر عظیم كفار پیروز شدند، یاد می‌كرد و مقام آنها را شامخ و ارزشمند معرفی می‌كرد. یادگار سومین شهید محراب با تشكر از برگزاركنندگان این مراسم باشكوه از همگان خواست تا افرادی كه به نحوی قبل از انقلاب و در جریان پیروزی انقلابی زندانی سیاسی بوده‌اند و نامی از آنها نیست را معرفی نمایند و از بنیاد شهید خواست كه آمار دقیقی از این افراد در دست باشد تا در برنامه‌های مشابه از آنها دعوت بعمل آید.



استاندارد یزد نیز در سخنان كوتاهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت آیت‌الله صدوقی بر خدمت‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان جریان پروزی انقلاب اسلامی كه همواره مظلوم بوده‌اند ،تأكید كرد و از همة مدیران استان خواست كه در رفع مشكلات و مسائل این عزیزان اقدام نمایند.

قبل از سخنان آقای عاصی حجه‌الاسلام سلیمانی امام جمعة بافق و حجه‌الاسلام سید محمد رضوی یزدی نمایندگان سابق مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی كه از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی هستند همچنین آقای فلاح از جانبازان انقلاب و دفاع مقدس به ذكر خاطراتی از مبارزات سیاسی و نحوة دستگیری و گذران روزهای زندان پرداختند.

حاشیه مراسم :

- از جذاب ترین بخشهای این مراسم بیان خاطرات مبارزه و زندان بود که برای حضار بخصوص جوانترها بسیار شنیدنی و دلنشین بود.

- آقای سلیمانی در حین ذکر خاطراتش به شجاعت و کیاست و رهبری آیت الله صدوقی ،محبت های حاج احمدآقا خمینی ، لطف داریوش فروهر به او در جریان محاکمه اش در دادگستریتهران ( لطفا تنگ نظران انگ نزنند) و تیزهوشی و سیاست ورزی شیخ محمد علی صدوقی همچنین مبارزانی چون امام جمارانی ، کروبی و دعایی اشاره نمود و به نیکی از آنها یاد نمود.

_ آقای رضوی که به نظر می رسید از نظر تعداد دفعات زندان شدن از دیگران جلوتر بود به بیان خاطرات تلخ و شیرین از زندانهای قصر ، اوین و کمیته مشترک تهران پرداخت که به لحاظ بیان بسیار شیوایی که داشت بسیار مورد توجه حاضرین قرار گرفت به نحوی که حتی خروج یکی از سران جبهه اصولگرا و ارزشمدار در پی حضور ایشان نیز توجه کسی را جلب نکرد

- اجرا سرود بسیار زیبای دانش آموزان مدرسه راهنمایی نمونه مردمی مرشد به سرپرستی آقای ذاکری حال و هوای خاصی به جلسه بخشید

- بیش از دیگران آقای صدوقی از این جلسه کم سابقه استقبال نمودند و اعلام نمودند که به خاطر میزبانی خانواده های معظم شهدا به خود می بالم .

یزدفردا                                                                                                                                                                            منبع: سلام یزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا