تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲
خبر آرشیوی :
دیدگاه یک عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد
مهمترین مشکل فولادسازان چیست؟
گروه صنایع معدنی >فولاد - عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد مهمترین مشکل فعلی تولیدکنندگان فولاد را تامین مواد اولیه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تهیه مواد اولیه جزء دغدغه های اصلی فعالان صنعت فولاد به شمار می رود.
حسن مصیب زاده ضمن بیان این مطلب افزود: دولت با بازگشایی ال سی و دادن تسهیلات مورد نیاز به تولیدکنندگان فولاد و هم چنین برداشتن قوانین دست و پا گیر می تواند کمک های شایانی به فعالان این عرصه کند.

مدیر عامل ذوب آهن گمبرون گفت: در حال حاضر بخش خصوصی حضوری فعال در سرمایه گذاری طرح های فولادی دارد اما همانند بخش دولتی از مزیت برخورداری از سنگ آهن داخلی به عنوان مهمترین ماده اولیه تولید محروم است و در رقابت با شرکت های دولتی در قیمت تمام شده محصول باز می ماند.

وی افزود: باعث تاسف است که ایران با داشتن بهترین مزیت و کیفیت سنگ آهن ، در تامین مواد اولیه خود با مشکل مواجه است ، اما کشور چین با این که یک درصد ار منابع کشور ما را در اختیار ندارد اما تولید فولادش چند برابر کشور ماست .

وی ضمن درخواست از دولت برای حمایت بیشتر از بخش خصوصی صنعت فولاد افزود: دولت در دادن مجوز به تولیدکنندگان بخش فولاد همکاری بیشتری کند و قوانین ساده تری را وضع کند تا تولیدکننده با اشتیاق بیشتری وارد سرمایه گذاری در این صنعت شود.

مصیب زاده در پایان خاطر نشان کرد: کشور ایران دارای مزیت‌های فراوان و در دسترس برای تولید فولاد است ، همچنین با داشتن نیروی انسانی فعال و تحصیل کرده و با کمک های دولت و وزارت صنعت ، معدن و تجارت به زودی می تواند حرف های زیادی برای گفتن در حوزه خاورمیانه و بازار های جهانی داشته باشد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا