كارگاه آموزشي حزب مشاركت در يزد با حضور صفائي فراهاني و هادي خانيگي (انتخابات مجلس هشتم 183) 

 يزدفردا :كارگاه آموزشي حزب مشاركت با حضور صفايي فراهاني و هادي خانيكي از اعضاي شوراي مركزي حزب مشاركت در هتل سنتي  كهن كاشانه يزد برگزار شد.
به گزارش خبر نگار يزدفردا "در اين كارگاه آموزشي كه خبرنگاران سايت نوروز حضور داشتند هادي خانيكي با انتقاد از عملكرد دولت نهم گفت: اين دولت بعد از دوسال هنوز نتوانسته است انتظارات مردمي را برآورده سازد.
وي دولت احمدي نژاد را يك دولت بسته ناميد و افزود: آنها حتي از رسانه ها به دليل انتقاد ترس و التهاب دارند.
اين فعال سياسي با ذكر اين نكته كه بايد رسانه ها با فعاليت بازتر از دولت انتقاد نمايند تصريح كرد: اگر دولت فضاي باز رسانه اي را ايجاد نمايد معلوم است از عملكرد خود نگران است. مشاركت
مشاور رسانه اي دولت هشتم در زمان سيد محمد خاتمي تصريح كرد: عدم اعتماد رسانه ها عدم اعتماد به مردم است و اين امر در حال حاضر نشان مي دهد كه دولت نهم به مردم اعتماد ندارد.
در ادامه صفايي فراهاني عضو شوراي مركزي حزب مشاركت تاكيد كرد كه نمايندگان اين حزب در زمان انتخابات بالاي سر صندوقها باشند.


صفایی فراهانی در نشست شاخه های دانشجویی مشارکت در یزد :در جایی که رقابت وجود ندارد ، برد یا باخت بی معنی است

مهندس صفایی فراهانی در نخستین نشست سراسری شاخه دانشجویان جبهه مشارکت که در شهر تاریخی یزد برگزار شد ، با رد مفهوم پیروزی یا شکست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هشتم گفت :" در جایی که رقابت وجود ندارد برد یا باخت بی معنی است . "
به گزارش طراوت نماینده مردم تهران در مجلس ششم در نخستین روز این نشست با ارائه آمارتفکیکی از وضعیت ردصلاحیت اصلاح طلبان در سراسر کشور امکان رقابت در انتخابات آتی را منتفی دانست و گفت:" فعالیت در جاهایی که امکان دارد را رد نمی کنیم اما به فکر پیروزی یا شکست در انتخابات نیستیم چون وقتی رقابت نباشد، برد و باختی هم مطرح نیست. وقتی تعداد کرسی های قابل رقابت برای مجلس هشتم فقط 35 کرسی است، نمی توان ادعا کرد رقابتی وجود دارد. "

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت سپس با اشاره به ایام پیروزی انقلاب اسلامی و شعارها و اهداف انقلاب با انتقاد از مصادره جناحی این شعارها ، دنبال کردن اهدافی چون "استقلال، آزادی و عدم وابستگی" را به معنای پشت کردن به دیگر کشورها ندانست وبا اشاره به پرسش های نسل جوان کشور در مورد دلایل وقوع انقلاب افزود: "بسیاری از جوانان می پرسند، این انقلاب به نفع ما بود یا نه؟! واقعیت این است که عمر حکومت پهلوی به دلیل جهان سومی بودن آن به سر آمده بود و انقلاب به دنبال یک روند 70 ساله از زمان انقلاب مشروطه و حضور مردم به وجود آمد وامام نیز از این فرصت بهترین بهره برداری را نمودند؛ به طوری که مرحوم بازرگان هم در دیماه 58 گفت کاری بیش از این نمی توان کرد، هر کار که توانستیم کردیم."
صفایی فراهانی با اشاره به اینکه دانشجویان مدیران آینده کشور هستند ، مهمترین وظیفه نسل سوم انقلاب را " مطالعه ، کسب اطلاعات و آموزش " دانست و ادامه داد :" امروزه صاحبان قدرت سعی می کنند همه چیز را تحت کنترل خود درآوردند و بهترین راه مقابله با این خطر آن است که جایگاه نهادهای مدنی در کشور آن طور که شایسته است نهادینه شود و این وظیفه ای است که در سایه دانایی و تلاش نسل جوان کشور حاصل می شود."
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بررسی وضعیت جاری کشوردر مقایسه با پیش بینی برنامه چهارم توسعه، به میزان روزافزون وابستگی کشور به درآمد نفت و افزایش خطرناک رشد نقدینگی تا رقم 140 هزار میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: " طبق برنامه باید در حدود 20 میلیارد دلار از منابع نفتی امسال را صرف بودجه سال آینده نماییم اما بر اساس لایحه ی بودجه سال 87 که به تصویب مجلس هفتم هم رسید، این مقدار 46 میلیارد دلار ذکر شده است و بر این اساس علی رغم برنامه چهارم که باید سالانه 10 درصد کاهش وابستگی به نفت را داشته باشیم با توجه به این آمار ، وابستگی اقتصاد ما به نفت 100 درصد افزایش یافته است. طبق برنامه ی چهارم باید از درآمد حاصل از نفت و اندوخته صندوق ذخیره ارزی طی دو سال گذشته ، 50 میلیارد دلار را به سرمایه گذاری های صنعتی اختصاص می دادیم که از این مقدار تنها 5/2 میلیارد دلار محقق شده است و درحال حاضر بسیاری از دستگاه های دولتی از پاسخگویی به تعهداتشان ناتوان هستند. "
معاون دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی در پایان با آرزوی موفقیت برای اعضای شاخه های دانشجویی حزب به بیت شعری از حکیم فردوسی استناد کرد و با تاکید بر اینکه "توانایی" تنها در سایه "دانایی " حاصل می شود، ابراز امیدواری کرد که در آینده با همت دانشجویان و جوانان کشور و رجوع به دانایی محوری در عرصه های مختلف، کشورمان بتواند به جایگاه شایسته خود در سطح منطقه و جهان دست یابد.


وي دراين جلسه انتقاد شديد اللحني از عملكرد دولت نهم بيان كرد.
اين جلسه ساعت 4 بعد از ظهرجمعه  خاتمه يافت

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا