از توهين به فرزند يادگار امام  حجت الاسلام سيد حسن خميني و واكنشها (انتخابات مجلس هشتم 177)

 

در پي مصاحبه فرزند يادگار امام كه در يزدفردا تحت عنوان سيد حسن خميني فرزند يادگار امام طي مصاحبه اي با همشهري  هم منتشر شد

و(سايت  ن )در واكنش به مصاحبه فرزند يادگار اما با انتشار مطلبي تحت عنوان (راز لپ‌هاي گل‌انداخته سيد حسن خميني )و در ادامه  با مطلب (بي ام و، بنز، پژو، پيكان، سيد حسن خميني! )در تاريخ سه شنب 23/11/86بر اتهامات خود افزوده و در مطلبي ديگر به سيد حسين خميني پرداخته وبا انتشار معماي سيد حسين خميني(1) (2)(3)

و در پي درج مطالب فوق در سايت و مخالفت هاي كاربران اين سايت با انتشار اينگونه مطالب با مطلبي با نام حسن خميني در ادامه حملات سايت فوق و مخالفت كاربران باز مطلب :مخاطبان گره از زلف يار باز كنيد- پاسخ به نظرات بينندگان خبر سيد حسن خميني و در ادامه كه حجت الاسلام كروبي به انتشار اينگونه مطالب واكنش نشان داد اينگونه پاسخ دادند :آقای کروبی! لطفا ما را نکشید! و در پايان اين مطالب نوسازي با صدور بيانيه اي انتساب خود به ارگانهاي نظام جمهوري اسلامي را تكذيب نمود و در پايان هم با مطلب  خداحافظ نوسازي به انتشار مطالب خود خاتمه داد و انتشار مطالب سايت نوسازي واكنشهاي مختلفي را در رسانه ها داشت كه به نمون هائي از آن اشاره خواهيم نمود :

انتخاب :دستور مستقیم رییس جمهور برای برخورد با سایت توهین کننده به خانواده امام (ره)/ کیهان: اقدام این سایت، شرم آور، مشمئز کننده و بي ادبانه است 

این وب سایت که مواضع اخیرش، موجب دلگرمی و رضایت گروه های ضدانقلاب شده، نوشت:«جناب آقای سيد حسن خمينی شايد ما نيز‎ ‎اگر در زمان ‏دولت اصلاحات قدرت آن را داشتيم که به نحوی برايمان ....شود که بحمدالله برای‎ ‎شما ........شهر تهران تنفس می‌نموديم و احيانا ........نمی‌شد ‏‎...‎‏ توفيق آن را می‌داشتيم که با ....را رصد کنيم...»

انتقاد سيد حسن خمينی از دخالت و حضور نظاميان، در انتخابات و ديدار وی با اعضای حزب مشارکت و انتقاد او از رد صلاحيت های گسترده کار را به جايی رساند که یک سایت وابسته به خانواده سخنگوی دولت که یادداشت های خانوادگی منتشر می کند، حتی از توهين به مقدسات هم کوتاهی نکرده و خانواده امام خمينی را به رانت خواری و فساد مالی متهم کردند.
یک منبع مطلع در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «انتخاب»، از دستور مستقیم رییس جمهور برای برخورد با این سایت خبر داد.
سایت «ن» که در شمار کم خواننده ترین و در عین حال هتاک ترین سایت های خبری کشور است، در يادداشتی با عنوان« راز لپ های گل انداخته سيد حسن خمينی» نوه امام خمينی (ره) را متهم کرد که از رانت های دولتی در زمان اصلاح طلبان استفاده کرده است.
این وبسایت نوشت:«جناب آقای سيد حسن خمينی شايد ما نيز‎ ‎اگر در زمان ‏دولت اصلاحات ....... برای‎ ‎شما شد و از ............الای شهر تهران تنفس می‌نموديم و ..............ک نمی‌شد ‏‎...‎‏ توفيق آن را می‌داشتيم که با لپ‌های گل‎ ‎انداخته درد مستضعفين و محرومين را رصد کنيم ‏و راه حضرت روح‌الله را در‎ ‎دفاع از محرومين ادامه دهيم و مواظب باشيم خدای ناکرده حق ياران و ياوران‎ ‎هميشگی انقلاب مانند حزب مشارکت ضايع نگردد و بازهم خدای ناکرده لطمه‌ای‎ ‎به جمهوريت نظام وارد نشود‎.‎‏»
اين سايت تندرو که برای نخستین بار یادداشت های هتاکانه ی همسر سخنگوی دولت را منتشر کرد، هميچنين به صورت غير مستقيم نوه امام خمينی را تهديد کرده و نوشت:«نوه امام بودن اصالت گوهری است، ملاک نيست والا حضرت امام دستور برخورد قاطعانه با .......را نمی‌دادند و او امروز در آغوش آمريکا نبود.»
پس از واکنش بسياری از هواداران امام خمينی به اين نوشته، اين سايت اينترنتی که موجی از رضایت و شادی در بین گروه های ضد انقلاب ایجاد کرده، همچنان بی توجه به اين انتقادات به انتشار مطالب مشابه در توهین و هتاکی به خانواده حضرت امام (ره) ادامه داده و در توضيح مقاله پيشين خود نوشته است: «آقای سيد حسن خمينی در زمان دولت دوم خرداد و بمباران تبليغاتی دست نشانده‌های اون ور آبی ها عليه اسلام و کل و جزء انديشه‌های حضرت امام با پول و حمايت وزارت ارشاد آقای مهاحرانی و وزارت کشور در قالب روزنامه، کتاب، فيلم و ... چرا صداشون در نمی‌آمد؟»
دفتر حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني در واکنش به یاداشت سایت خانوادگی .....": مضامين غيرصادق برخي سايت ها ارزش پاسخگويي ندارد
این در حالی است که نظرات ذیل اخبار این سایت اینترنتی نیز، حاکی از عصبانیت شدید خوانندگان کم تعداد این سایت اینترنتی است.
به تعداد از این انظرات توجه کنید:
• ننگ بر شما که وقاحت را از حد گذرانیده اید و خود را هوادار گروهی خاص میدانید
• واقعا"چه قدر دروغ پردازی،امروزه به همت سیاست های درست دولت هر سیگارفروش هم تا محل کار با بنز می رود انتظار داری که ÷سر بنیانگذار جمهوری اسلامی با موتور به قم برود شما همان کسانی هستید که پس از انقلاب به مال و منال رسیدهاید و حالا پس از سیر خوردن نمکدان را می شکنید.شما اگر کسی با شما مخالف باشد حتی اگر رهبر فعلی انقلاب باشد ننگین تر ین تهمت ها را می زنید.قطعا"پشت شما به اندازه کافی گرم است که از تهمت و تشویش ازهان عمومی هراسی ندارید .وزارت اطلاعات النه کجاست که شماها را کاری نیست مدعی العموم کجا رفته کفن پوشان کجایند که به خاطر کوچکترین انتقاد حضور دارند؟؟؟؟؟؟؟
• ....بر سرتان با اين نوسازي !!!! كه داريد مي كنيد آيا اين نو.... است يا تخريب !؟ جمع كنيد اين دكانهاي مسخره تان را كه به نام مفاهيم ارزشي راه انداخته ايد . كمي به بازتاب اين دروغپردازي خودتان فكر كنيد -اگر عقل داريد-. آيا اين به اصطلاح افشاگري شما مورد رضايت حضرت آقا هست ؟ واقعا چه جوابي داريد؟ • اگه راست میگید خودتون و معرفی کنید و بیاید قم تا به شما بفهمونیم قبل از این که آقای کروبی شما را بکوشه مردم قم چه به سرتون میارن. ای مواجب بگیران .
• واقعآ جای شرم ساری داره برای شما که فرزند رهبر کبیر انقلاب را خراب میکنید.
• تهمت و افترا به خاندان محترم حضرت امام (ره) ؟ واي بر شما كه از نامردمان دوران حضرت علي(ع) نيز پست تر و منفورتريد .
• شعور هم چيز خوبي است .سر شاخه نشسته و بن مي بريد
• واقعا" شرمتان باد دروغ می گوئید و ابائی ندارید یا دیوانه هستید یا پشتتان گرم است
• شما خط امام میدانید چیست یا همسر امام که تنها همسر و یار ایشان بود شما خط امام را میشناسید نه شما از همه چیز بهانه ای برای حکایت از دوستان خود استفاده میکنید برای حفظ قدرت استفاده میکنید شما از همه مقدسات و گفتن دروغ ها ی مختلف برای حمایت از دوستان که در دولت نشسته اند استفاده میکنید و هر کس کوچگترین مخالفتی با ........نماید به دستور انان شروع میکنید به تهمت زدن و افترا بدون هیچ ترسی از خدا ببینید در جامعه هنوز هیچ کس نیست بگوید خانواده امام حتی همان سید حسین ، سر سوزنی در مسائل اقتصادی درگیرند و نان حرام خورده اند یا از موقعیت خود استفاده کرده اند چه مومین ترین چه بی دیدن ترین فرد جامعه تا کنون نتونسته تهمتی اینچنین نسبت به خانواده امام بزند وای برشما و عاقبت شما


واکنش کیهان
حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان در یادداشتی خطاب به گردانندگان این سایت آورده است:
روال ما اين نيست- و حرفه اي هم نيست- كه يك نويسنده در يك نسخه از روزنامه دو نوشته جداگانه داشته باشد ولي امروز ماجراي ديگري در ميان است كه موكول كردن آن به فردا دور از انصاف به نظر مي رسد و نگارنده از حضرت امام(ره) خجالت مي كشد اگر در اين باره چيزي ننويسد. چرا كه آن بزرگوار مي فرمودند اهل قلم هم نسبت به آنچه مي نويسند مسئولند و هم نسبت به آنچه كه بايد بنويسند و نمي نويسند.
ديروز، سايت اينترنتي «نوسازي» كه يك سايت وابسته- و يا نزديك- به دولت نهم است و از آغاز راه اندازي تاكنون به حمايت از دولت و دفاع از مواضع و عملكرد آن مشغول بوده و هست، در يك اقدام غيرمنتظره كه فقط مي توان آن را «شرم آور» دانست به حجت الاسلام سيدحسن خميني حمله كرد و با جملاتي زشت و بي ادبانه ابراز تاسف اخير ايشان درباره رد صلاحيت برخي از نامزدهاي نمايندگي مجلس- احتمالا نامزدهاي حزب مشاركت- را به باد اعتراض گرفت. آنچه در يادداشت سايت نوسازي عليه نوه امام راحل(ره) آمده است به اندازه اي زشت و مشمئزكننده است كه واگويه آن نيز دور از ادب و بي حرمتي به بيت معظم امام راحلمان رضوان الله تعالي عليه تلقي مي شود و معلوم نيست گردانندگان سايت ياد شده با چه انگيزه و در پي كدام مقصود به اين اقدام ناروا دست زده اند؟!
نگارنده نيز بر اين باور است و براي باور خود اسناد غيرقابل انكاري در اختيار دارد كه برخي از اعضاي حزب مشاركت و افرادي از مدعيان اصلاحات نه فقط شايستگي حضور در خانه ملت را ندارند بلكه شماري از آنان بايستي به جرم خيانت به مردم و نظام تحت پيگرد قانوني قرارگرفته و در دادگاههاي صالحه به مجازات هاي سنگين محكوم شوند بنابراين رد صلاحيت اين عده از سوي هيئت هاي اجرايي، نظارت و شوراي نگهبان مصداق واقعي حفظ امانت و دفاع از حق مسلم مردم است - و البته احتمال خطا در بررسي ها نيز منتفي نيست- و از سوي ديگر ترديدي نيست كه تمامي مردم از جمله شخصيت قابل احترامي نظير نوه محترم حضرت امام اگرچه در اظهارنظر پيرامون مسائل جاري كشور و تأييد يا تعريض به آنها آزادند ولي در تمامي اين موارد، فقط قوانين جاري نظام مي تواند و بايد ملاك و معيار تصميم گيري باشد. بنابراين همانگونه كه شخصيت قابل احترامي نظير جناب حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني مي تواند درباره يك رخداد اظهارنظر مخالف داشته باشد، موافقان آن رخداد نيز حق دارند نظر موافق خود را ابراز كنند. اما آنچه در سايت نوسازي آمده بيرون از اين قاعده منطقي و پذيرفته شده است، سايت نوسازي كه بعيد نيست نفوذي هاي مخالف دولت و امام و اصولگرايي در آن رخنه و جا خوش كرده باشند، نوه امام راحل(ره) كه تنها يادگار نسبي آن مراد به حق پيوسته است را با الفاظي زشت و ركيك مورد حمله قرار داده ، بي آن كه از روح مطهر حضرت امام(ره) كمترين شرم و حيايي داشته باشند و همه اين پلشتي ها را تحت پوشش حمايت از دولت انجام داده اند.
بي آن كه قصد مقايسه باشد بايد گفت؛ برخي از مسئولان به خاطر دارند كه بعد از انفجار رياست جمهوري و شهادت شهيدان بزرگوار رجايي و باهنر، وقتي نگارنده از يكي از مسئولان پرسيد؛ چگونه طي مدتي طولاني متوجه نفوذي بودن «كشميري»- عامل انفجار- نشديد؟ وي در پاسخ گفت؛ كشميري به اندازه اي ادعاي ديانت مي كرد كه همواره دو خودكار در جيب داشت. يكي به هزينه بيت المال براي استفاده دولتي و ديگري به هزينه خودش براي استفاده شخصي و نگارنده در آن جمع گفت؛ به خدا قسم اگر كشميري را ديده و اين حالت را مشاهده كرده بودم اولين نكته اي كه به ذهنم خطور مي كرد احتمال نفوذي بودن او بود، چرا كه آن روزها قيمت خودكار بيك حدود يك تومان بود و اگر كشميري ريگي در كفش نداشت مي توانست از يك خودكار شخصي براي هر دو منظور دولتي و شخصي استفاده كند ولي او دو خودكار جداگانه را براي فريب ساده لوحاني نظير شما تدارك ديده بود!!... بگذريم از برخي اطرافيان آن روز شهيد رجايي كه خود را يك سازمان برجسته با مغز متفكر سياسي و امنيتي مي دانستند و هنوز هم مي دانند!!
و بالاخره، روي سخن با رياست محترم جمهوري، جناب آقاي دكتر احمدي نژاد است كه نگارنده در سلامت نفس، تقوي و شيفتگي او به حضرت امام ترديدي ندارد و سخن آن است كه اقدام ياد شده تنها از دو طيف برمي آيد. اول؛ نفوذي هاي دشمن امام و دولت اصولگرا و به آخر خط رسيده كه خود را به سيم آخر مي زنند و دوم؛ از افراد ساده لوح و كم دان، اما پرمدعا يعني دوستان نادان، كه در هر دو حالت حضور آنان در يك سايت مشهور به حمايت از دولت، خطرناك و غيرقابل توجيه است.
بنابراين، برادر عزيز و بزرگوار جناب آقاي احمدي نژاد كه نگارنده حضور شما در رأس قوه اجرايي كشور را يك موهبت الهي مي داند، مراقب اطراف خود باشيد و به هيچيك از دو طيف ياد شده فرصت حضور در پوشش حمايت از دولت اصولگرا را ندهيد. اگر هم آنان به دروغ خود را حامي دولت مي دانند، دروغ آنها را برملا كنيد.

واكنش وزیر اطلاعات به توهين به حسن خميني
با تقبیح توهین به اشخاص درباره اقدام اخیر برخی از سایت ها در توهین به سید حسن خمینی نوه حضرت امام (ره) گفت: توهین یا هر مطلب بدی که علیه هر فردی خصوصا بیت حضرت امام (ره) منتشر شود، خلاف و چیز بسیار بدی است و قطعا نباید از سوی هیچ کس چنین اقداماتی صورت پذیرد.
محسنی اژه‌ای راهپیمایی باشکوه 22 بهمن را مقدمه حضور با نشاط مردم در انتخابات 24 اسفند دانست و درباره آمادگی امنیتی کشور ببرای انتخابات گفت: همین حضور مردم و مواضع شفاف آنان نشان می‌دهد ملت با نشاط تمام آماده حضور در میدان انتخابات است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای وزیر اطلاعات پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران ، حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن را ستود و آن را بهترین پاسخ به دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی دانست.

وی گفت: پیام حضور مردم در این راهپیمایی این است که آنها همچنان هدف و انگیزه روز اول را در خود حفظ کرده اند و با این حضور پرشکوه اعلام کرده اند که ما همچنان اهداف والای خود را با همان انگیزه دنبال می کنیم و شاید بهترین پاسخ به دشمنان نیز همین حضور مردم باشد.

محسنی اژه ای در خصوص میزان آمادگی کشور به لحاظ امنیتی برای ورود به مسائل مرتبط با انتخابات، گفت: همین حضور مردم و مواضعی که با شفافیت مطرح کردند نشان می دهد که مردم ما با نشاط تمام برای حضور در این میدان حاضر هستند و البته فعالیت های خوبی در این چارچوب انجام می شود.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: از لحاظ امنیتی فضا بسیار بسیار خوب است و هیچ مشکلی نداریم و علاوه بر آن امیدواریم مردم با حضور گسترده خود در انتخابات نیز پیام روشنی را به جهانیان ارسال نمایند.

از محسنی اژه ای در خصوص واکنش وزارت اطلاعات به تبلیغات زود هنگام انتخاباتی که اقدامی غیر قانونی است سئوال شد که وی در پاسخ گفت: وزارت اطلاعات در این باره وظیفه ای ندارد.

وی در ادامه با تقبیح توهین به اشخاص درباره اقدام اخیر برخی از سایت ها در توهین به سید حسن خمینی نوه حضرت امام (ره) گفت: توهین یا هر مطلب بدی که علیه هر فردی خصوصا بیت حضرت امام (ره) منتشر شود، خلاف و چیز بسیار بدی است و قطعا نباید از سوی هیچ کس چنین اقداماتی صورت پذیرد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: گزارش در این خصوص به دست ما نرسیده اما من نیز این خبر را شنیدم ولی برخورد با این موارد نیز به وزارت اطلاعات مربوط نمی شود.

محسنی اژه ای درباره برخی ابراز نگرانی ها که در خصوص احتمال حضور نیروهای نظامی در انتخابات اعلام می شد، تصریح کرد: در این خصوص هیچ جای نگرانی وجود ندارد و ما چیزی به عنوان حضور نظامیان در انتخابات نداریم.

واکنش نمایندگان مجلس به هتاکی به بیت امام

اعتماد : تعدادي از نمايندگان مجلس روز گذشته خواستار پايان دادن توهين ها به سيدحسن خميني از سوي برخي طيف ها و سايت هاي خبري شدند.

اين نمايندگان به استناد اينکه اظهارات نوه امام خميني مبني بر ممنوعيت ورود نظاميان به سياست نبايد موجب آن شود که برخي جريان ها اقدام به هتاکي نسبت به خانواده امام خميني کنند، اين اقدامات را در آستانه انتخابات آتي سوال برانگيز دانستند.

عماد افروغ از اصولگرايان منتقد دولت با طرح اين سوال که کجاي اظهارات سيدحسن خميني رنگ و بوي توهين به فرماندهان سپاه را داشته، معترض شد؛ «آيا در سخنان اخير نوه امام هتاکي و بي حرمتي بود که برخي جريان ها با ادبيات نامناسب اقدام به پرده دري و توهين مستقيم به خانواده امام خميني کرده اند؟»

وي با يادآوري اينکه اگر هر يک از جريانات اصولگرا نسبت به سخنان حسن خميني پاسخي دارند چرا اين سخنان را نقد نمي کنند، گفت؛ «جاي نقد باز هست؛ نقد آداب دارد اما به جاي آنکه نقد صريح شود پرده دري صورت گرفته است.»

محمدنبي رودکي نايب رئيس کميسيون امنيت ملي هم اين اتفاق را در آستانه انتخابات مجلس سوال برانگيز دانست.

وي که چند سالي فرمانده سپاه بود، از جريان هاي سياسي جناح راست خواست حرمت افراد را رعايت کنند و براي هرکسي حق اظهارنظر بگذارند.

قدرت الله عليخاني نماينده قزوين هم استفاده برخي سايت هاي اصولگراي حامي دولت از الفاظ توهين آميز را زيبنده نظام ندانست؛ «برخي افراد معلوم الحال به خود چنين جسارتي مي دهند که اين گونه با اين خانواده گفت وگو کنند.»

وي با بيان اينکه اين طيف اصولگرا ناشيانه براي نجات از بحران انتخاباتي خود چنين تخريبي را در پيش گرفته اند، دليل اين تخريب ها را در خطر قرار گرفتن مصالح اين جريان ها دانست؛ «يادگار امام به تکليف عمل کرده و اين تکليف گويا براي برخي جريان ها هزينه بسياري داشته و نمي توانند پذيراي اين نکته باشند که نظاميان حق ورود يا حمايت از کانديداهاي يک جريان اصولگرايي را ندارند.»

کروبي؛ فحاشي و اهانت به سيدحسن خميني را تحمل نمي کنيم

گروه سياسي؛ مناقشه بر سر اظهارات «سيدحسن خميني» در انتقاد از ورود نظاميان به عرصه سياست وارد فاز جديدي شده است. هنوز چند روز از سخنان نوه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران نگذشته که واکنش ها به مواضع وي درباره ردصلاحيت ها و عملکرد انتخاباتي نظاميان رنگ تخريب به خود گرفته است و برخي چهره هاي اصولگرا و سايت هاي نزديک به دولت نهم «حمله» به سيدحسن خميني را جايگزين «نقد» اظهارات وي کرده اند. دامنه تخريب ها چنان وسيع است که «مهدي کروبي» دبيرکل حزب اعتماد ملي از آنچه «فحاشي، جسارت و اهانت به نوه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران» مي ناميد، به شدت ابراز تاسف کرد و هشدار داد؛ «اگر اين بي حرمتي بار ديگر تکرار شود، فرزندان انقلاب و ياران امام(ره) جوابي به اهانت کنندگان خواهند داد که هم خود آنها پشيمان شوند و هم کساني که پشت پرده اينان را مي گردانند.» علاوه بر اين، در کنار اعتراض اصلاح طلبان، برخي نمايندگان مجلس و اصولگرايان، دفتر فرزند يادگار امام(ره) نيز توضيحات مکتوبي را ارائه کرد. دفتر سيدحسن خميني ضمن تکذيب مطالب مطرح شده عليه وي، خواستار پيگيري قضايي موضوع با هدف جلوگيري از سنت دروغ پراکني و هتک حرمت بزرگان نظام شد.در اين توضيح آمده است؛ «پيرو درج خبري در يکي از روزنامه ها به نقل از يک سايت خبري در خصوص اعطاي ماشين « بي ام و» به يادگار گرامي امام(ره) لازم است به اطلاع عموم مردم شريف ايران و دوستداران امام راحل عظيم الشأن برسانيم جناب حجت الاسلام والمسلمين آقاي حاج سيدحسن خميني در طول عمر خويش هيچ نوع ماشين « بي ام و» و غير آن و نه هيچ وسيله مشابه از هيچ يک از دولت هاي محترم و از هيچ يک از نهادهاي عمومي دريافت نکرده اند و خبر مذکور که به احتمال زياد براي تشويش اذهان عمومي نشر يافته است، کذب محض مي باشد.لازم به ذکر است مطلب مذکور از مضامين غيرصادق ديگري نيز برخوردار است که به نظر نمي رسد ارزش پاسخگويي داشته باشد. اميد است با پيگيري قضايي امر سنت دروغ پراکني و هتک حرمت بزرگان نظام و معتمدين مردم شريف ايران تکرار نشود.» اشاره تکذيبيه صادر شده به گزارش هاي سايت «نوسازي» برمي گردد که به ايراد اتهام عليه سيدحسن خميني پرداخت. مطالب اين سايت بلافاصله اعتراض هايي در پي داشت و چهره هايي از هر دو اردوگاه به اتهامات و لحن مطالب منتشر شده، واکنش نشان دادند. اما گردانندگان اين سايت نه تنها از مواضع شان عقب ننشستند، بلکه در مطلب تازه يي با تيتر «بي ام و، بنز، پژو، پيکان، سيدحسن خميني» مطالبي توهين آميز نوشتند. همه آنچه باعث حمله اين پايگاه اينترنتي حامي دولت نهم و نهادهاي ديگري چون مرکز اسناد انقلاب اسلامي و حزب موتلفه اسلامي به نوه بنيانگذار جمهوري اسلامي شده است، دو انتقاد وي از حضور نظاميان در عرصه سياست و رقابت هاي انتخاباتي و ميزان ردصلاحيت ها، آن هم بر مبناي انديشه و دستورات امام خميني(ره) بود.اين رفتارها در حالي صورت گرفته که بسياري از گروه هاي سياسي کشور براي اثبات قرار داشتن در خط امام خميني (ره) و ارج نهادن به خاندان و بيت ايشان با يکديگر رقابت دارند و موارد مطرح شده درباره سيدحسن خميني، نخستين بار است که در سال هاي پس از رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي عنوان شده است. به همين دليل نيز «مهدي کروبي» در گفت وگو با ايسنا اعلام کرد؛ «اهانت و هتاکي به بيت امام(ره) را اصلاً تحمل نخواهيم کرد.» البته حاج حسن آقاي خميني نيز اگر نظري داده اند، افراد مي توانند با حفظ حرمت ايشان سخنانشان را نقد کنند، اما به هيچ وجه اهانت و جسارت نه به ايشان و نه به هيچ کس پسنديده و توجيه پذير نيست. وي با بيان اينکه «در اين مدت هر چه خواستند به من و امثال من گفتند اما ديگر اجازه نمي دهيم به بيت امام(ره) بي حرمتي شود»، افزود؛ «برخي سايت هاي خبري وقاحت را به آنجا کشانده اند که حتي نسبت به چهره و ظاهر حاج حسن آقا نيز اظهارنظر اهانت آميز مي کنند.» دبير کل حزب اعتماد ملي با اشاره به شخصيت علمي و باتقواي نوادگان حضرت امام(ره) از جمله حاج سيدحسن خميني و اظهار تاسف از آنچه فحاشي و جسارت و اهانت به نوه بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي مي ناميد، افزود؛ «ما مي دانيم کساني که چنين مطالبي را مي نويسند، چه هدفي دارند. آنها مي خواهند کاري کنند که بيت امام ديگر راجع به هيچ مساله يي اظهارنظر نکنند و از ميدان خارج شوند. اما به شما يادآوري مي کنم که پدربزرگ تان هم از فحاشي و بي حرمتي برخي در امان نبود و به ويژه در آغاز حرکت انقلاب بارها به مقام والاي ايشان اهانت کردند.»

کروبي با اشاره به اظهار تاسف اخير حاج سيدحسن خميني نسبت به ردصلاحيت ها گفت؛ «نه تنها اين اظهار تاسف را در روزهاي اخير از طرف نوه بنيانگذار انقلاب شاهد بوديم بلکه برخي مراجع تقليد از جمله آيت الله مکارم شيرازي و بعضي چهره هاي سياسي مانند دکتر احمد توکلي نيز نسبت به اين قضيه اظهار تاسف کرده اند.» رئيس مجلس ششم همچنين با اشاره به تذکر حجت الاسلام والمسلمين حسن خميني نسبت به عدم دخالت نيروهاي مسلح در مسائل سياسي و انتخابات خاطر نشان کرد؛ «اين هم مطلب جديدي نيست و همه ما و حتي فرمانده کل قوا نيز چندي پيش در قالب نامه يي با صراحت به فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي فرموده بودند که نيروهاي مسلح نبايد در انتخابات دخالت کنند.»

رحمانی خلیلی:

سکانداران نظام جلوی اهانت به حسن خمینی را بگیرند

آفتاب: علی اصغر رحمانی خلیلی عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت:«کسانی که امروز نوه امام را مورد هجو قرار می‌دهند، چه بسا در آینده جایگاه‌های فراتر را نیز مورد سوال قرار دهند».

پیش از این فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اظهاراتی از تقویت جبهه اصولگرایی در انتخابات سخن گفت و پس از آن حجت الاسلام سیدحسن خمینی با اشاره به اینکه کسانی که مدعی دفاع از خط امام(ره) هستند چرا دچار تناقض می‌شوند از دخالت نظامیان در انتخابات به نفع یک جناح سیاسی انتقاد کرد.
پس از این سخنان نوه امام(ره) بسیاری از سایت‌های وابسته به اصولگرایان ایشان را به باد انتقاد گرفتند.

رحمانی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در این باره گفت:‌« ما در تصمیم‌گیری‌های مهم خود برای کشور باید منافع ملی و عزم و اراده جمعی را لحاظ کنیم تا جامعه به اتحاد و وحدت دینی و ملی برسد».

وی اظهار داشت: «اگر در تصمیم‌گیری‌های فراگیر کشور وارد بحث صنفی و سلیقه‌ای شویم به یقین باعث جدایی بخش فعال جامعه از رسیدن به وحدت و انسجام می‌شود و در نتیجه به جذب منافع ملی و اراده جمعی دست نمی‌یابیم».

نماینده بهشهر در مجلس ششم با اشاره به انتقادات صورت گرفته از نوه امام(ره) افزود: «به نظر من اینگونه حرکت‌ها که اشاره شد در سراسر کشور در حال شکل‌گیری است که به هیچ وجه به مصلحت نظام حداقل در این مقطع زمانی نیست و به یقین اینگونه حرکت‌ها جامعه را در انفعال قرار می‌دهد».

رحمانی خلیلی تاکید کرد: «حرکت‌هایی به این شکل مطابق با خواست امام(ره) و مقام معظم رهبری نیست. مقام معظم رهبری در ملاقات اعضای شورای نگهبان در تمام دوره‌های قبلی انتخابات فرمودند که باید کاری کنیم که یک نفر نباشد که پای صندوق‌ رأی حاضر نشود».

وی اظهار داشت: «رفتار دوستانی که به این شکل صحبت می‌کنند وشخصیت‌هایی مانند حجت‌الاسلام و المسلمین آقای سیدحسن خمینی را مورد هجو و هجوم قرار می‌دهند، برخلاف صحبت‌های مقام رهبری است که می‌فرمایند: «انقلاب و نظام بدون نام امام(ره) اعتباری ندارد». بنابراین رفتار کسانی که اینگونه علیه نوه امام صحبت می‌کنند بیانگر یک پروژه‌ای است که در آینده جایگاه‌های فراتر را مورد سوال قرار می‌دهند».

نماینده بهشهر افزود: «به هیچ وجه اینگونه حرکت‌ها به مصلحت نظام و کشور نیست و ما در مقطعی قرار گرفتیم که مخالفان نظام انرژی پراکنده خود را متمرکز کردند تا سطح مشارکت مردم را در انتخابات به حداقل برسانند و به نظر می‌رسد اینگونه حرکت‌ها به یقین به تنش‌های داخلی که ممکن است به برخوردهای فیزیکی در مناطق منجر شود، بیانجامد».

رحمانی خلیلی در پایان گفت: «امیدواریم که سکانداران نظام جلوی اینگونه حرکت‌ها را بگیرند تا نظام را از آسیب‌پذیری همه جانبه حفظ کنند».
صفار: توهین در محیط رسانه ای به شدت محکوم است

وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی انتشار مقاله ای توهین آمیز یکی از سایتهای اینترنتی درخصوص سید حسن خمینی را به شدت محکوم کرد.

وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی انتشار مقاله ای توهین آمیز یکی از سایتهای اینترنتی درخصوص سید حسن خمینی را به شدت محکوم کرد.
محمدحسین صفار هرندی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی عصر چهارشنبه گفت : قطعا از نگاه ما چنین اقدامی محکوم است به دلیل اینکه توهین در محیط رسانه امری مذموم است به خصوص اگر توهین به شخصیتهایی باشد که به اعتبار شخص خودشان یا انتصباشان دارای یک جایگاه رفیع و برجسته باشد.
وی با تاکید بر این که حضرت امام خمینی (ره ) حق بزرگی بر گردن همه ملت دارند ؛‌ افزود : اهانت به منتسبین ایشان مخصوصا جناب آقای سید حسن خمینی که عزیز دل مردم هستند ، برای هیچ کس قابل قبول نیست و آن را به شدت محکوم می کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اقدام این وزارتخانه در برخورد با سایت اینترنتی که این مطلب توهین آمیز را درج کرده است ؛ گفت :برای سازماندهی سایت های اینترنتی کمیته ای چند جانبه متشکل از چند وزیر و مسئول پیش بینی شده است که من از آن زمانی که متوجه این موضوع شدم در صدد تماس با اعضای این کمیته هستم .
وی افزود : قرار است تا ساعات آینده کمیته مذکور تصمیم مقتضی را در خصوص این پایگاه اطلاع رسانی موهن بگیرد.

يزدفردا















  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا