ياد داشت هاي وارده به يزدفردا

(انتخابات مجلس هشتم 170) 

توضيح يزدفردا :يكي از دوستان فردائي طي مطلبي تحت عنوان  آقای مهندس کلانتری! اگر عذرخواهی نمی فرمایید حداقل توجیه نکنیديا داشتي را به يزدفردا ارسال كه منتشر نموديم و در پي انتشار آن دوست ديگري با مطلب استاندار اسبق يزد و دستور رهبري جوابيه اي براي نويسنده مطلب ارسال كه باز در يزدفردا منتشر و در ادامه آن نويسنده مطلب اول با مطلب اگر واقعا اینطور است، مهندس کلانتری ابراز برائت کنند پاسخي ارائه نموده ودوباره جوابيه اي تحت عنوان نكند معتقديد رهبر انقلاب هم حامي تحصن بودند؟! به يزدفردا ارسال شد كه آقاي سید مصطفی میرزایی نويسنده مطلب ابتدائي پاسخي ارائه داده اند كه عينا منتشر مي شود .

رهبری هیچگاه حامی صداکلفتها(متحصنین) نبوده اند (جوابیه به مطلب نكند معتقديد رهبر انقلاب هم حامي تحصن بودند؟! )

سید مصطفی میرزایی


1. رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای نگهبان(24/ 10/ 82)
"نچه كه وظيفه من و شماست، اين است كه سعى كنيم آنچه را كه وظيفه قانونى است، با دقّت و با اتقان و با رعايت حال آن كسانى كه با آنها سر و كار داريم، انجام دهيم؛ يعنى ظلم به كسى نشود و حقّ كسى پامال نگردد. افرادى كه صداى كلفتى دارند و همه صداى آنها را مى‏شنوند، به نظر من به قدر آن استاد دانشگاه كه فرضاً نامه خصوصى به جناب آقاى جنّتى مى‏نويسد كه مرا رد صلاحيت كرده‏اند، در حالى كه خصوصيات و سوابق من اين است، اهميت ندارند. من دلم براى آن شخص مى‏سوزد و براى كسى كه در گوشه و كنار باشد و خداى نكرده به حقّ او بى‏توجّهى شده و ردّ صلاحيت شده، در حالى كه به‏طور عقلايى و عرفى و با همان قرائن عادّى مى‏شود صلاحيتش را احراز كرد. آنچه بنده را نگران مى‏كند اين است كه نكند چنين اتّفاق بيفتد"

همانطور که از گفته های رهبری پیداست، ایشان به هیچ وجه از افرادی که صداهای کلفتی دارند و همه صدای آنها را می شنوند، قصد حمایت نداشته اند که حالا بخواهیم ایشان را حامی متحصنین بخوانیم و طبعا "توصیه" –و نه حکم حکومتی- ایشان برای احقاق حق افرادی بوده که بلندگویی چون "تحصن" و "روزنامه" و ... در اختیار نداشته اند که بخواهند صدایشان را به گوش جامعه برسانند

2. هرچه که نگاه کردم دیدم علیرغم تقلای آقای "امضاء محفوظ"، حضرت ایشان هیچ پاسخی به براهین مطروحه در بند دوم نگاشته ی قبلی اینجانب، نداده اند. لذا بند دوم را مجددا تکرار می کنم:
" ادعا شده که نامه ی 26 استاندار خطاب به خاتمی ارتباطی با تحصن نداشته است؛ نمی دانم ذهن دوستان مخاطب چقدر یاری می کند با این وجود محض یادآوری عرض می کنم که نامه ی موصوف در تاریخ 13/11/82 در اوج بحران تحصن که تعداد 130 تن از نمایندگان متحصن مجلس ششم، در یک اقدام کاملا تبلیغاتی برای آن سوی مرزها، استعفای خود را نیز تقدیم به هیئت رئیسه نمودند، خطاب به خاتمی نوشته شد و این یک شوخی مضحک است که آن نامه را بی ارتباط با تحصن بدانیم چون برداشت افکارعمومی آن روز مردم از نامه، غیر از این نبود. مضافا اینکه بسیاری از استانداران امضا کننده ی نامه در مصاحبه های مختلف تهیه ی این نامه را در جهت حمایت از نمایندگان متحصن، قلمداد نمودند. و البته اگر از 44 درصد نامزد ردصلاحیت شده که در جوابیه به آن اشاره شده، 85 نماینده ای که در مجلس ششم حضور داشتند و بعد به تبع رد صلاحیتشان در تحصن شرکت نمودند را کم کنیم، به جز تعدادی انگشت شمار، شخصیت سیاسی قابل اعتنایی به چشم نمی خورد که استانداران محترم با ابزار خطرناک و شدیدی چون "استعفاء" بخواهند احقاق حق آنان را بنمایند. و به همین خاطر باز هم عرض می کنم که این ادعا که نامه، ارتباطی با متحصنین نداشته بیشتر شبیه به یک "مزاح" است."

3. صغری، کبری چیدن نویسنده ی جوابیه هم چندان واضح به نظر نمی رسد!؛ وقتی رهبری خیلی واضح و صریح می فرمایند که: " من به شما عرض بكنم - البته حالا سربسته ميگويم - سعى شد در اين كشور، باب انتخابات بسته شود تا دشمنان بتوانند بگويند نظام جمهورى اسلامى نظام مردمى نيست؛ تلاش شد براى اين كار، خداى متعال نگذاشت" و نویسنده ی جوابیه هم ادعا می کند که شورای نگهبان مصداق این جمله قرار می گیرد پس عبارت به این صورت شکل خواهد گرفت که:
" من به شما عرض بكنم - البته حالا سربسته ميگويم – شورای نگهبان سعی کرد در اين كشور، باب انتخابات بسته شود تا دشمنان بتوانند بگويند نظام جمهورى اسلامى نظام مردمى نيست؛ تلاش شد براى اين كار، خداى متعال نگذاشت"
حال شورای نگهبان که از نظر خود در رد صلاحیتها در مجلس هفتم عدول نکرد پس چه معنایی دارد که رهبری بگوید که "خدای متعال نگذاشت"! و ضمنا آیا این جمله جز توهین به رهبری است؟!

4. بنده عرض کردم که " پس از حکم حکومتی رهبری "، استانداران در برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات هیچ اختیاری نداشتند و مکلف بودند که آن را در موعد مقرر برگزار نمایند و برگزاری آن انتخابات در سر موعدش نشان از ولایی بودن مهندس کلانتری ندارد بلکه ایشان "مکلف" بودند، تاکید می کنم "مکلف" بودند که پس از دستور رهبری انتخابات را در موعد مقرر برگزار نمایند.

والسلام علی من اتبع الهدی

يزدفردا :انتشار ياد داشت هاي وارده الزاما ديدگاه سايت يزدفردا نبوده و در راستاي ايجاد فضاي گفتگو در جامعه بوده و اماده انتشار تمامي نظرات البته با احراز شخصيت نويسنده براي يزدفردا هستيم (البته با توجه به رسالت رسانه اي يزدفردا در صورت در خواست نويسنده شخصيت واقعي افراد محفوظ خواهد بود )

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا