(انتخابات مجلس هشتم 137)


نشست رسانه اي استاندار يزد (4)-سئوالات و پيشنهادات يزدفردا و جواب استاندار يزد -افزايش قيمت نان -رد صلاحيت ها

اگر بخواهيم از يزد فردابگوييم كه در نشست رسانه اي استاندار چه پرسيد و چه گفت و چه شنيد بايد گفت :

خبر نگار يزدفردا در اين نشست دو سئوال و دو پيشنهاد مطرح نمود :

1-چه جايگاهي براي سايتها و وبلاكها قائليد ؟

2-آيا شما به سايتها شخصا مراجعه مي كنيد و مشكلات  منعكس شده اطلاع پيدا مي كنيد ؟

و پيشنهادات

1-همانطور كه اشاره نموديد كه در مورد نرخ گاز مصرفي شهروندان تجديد نظر مي شود لازم است استان يزد با توجه به پيشنهادي كه يكي از فردائيان در يزدفردا داده بودند به عنوان منطقه كويري معرفي تا در محاسبه قيمت برق مصرفي نيز استان يزد در رديف استان هاي گرمسير قرار گيرد .

2- با توجه به انعكاس مشكلات مردمي در سايتها و مطبوعات پيشنهاد مي شود از طرف مسئولين مربوطه پاسخگوئي لازم صورت گيرد كه البته اين مورد در مورد استاندار اسبق (اقاي كلانتري  )مسبوق به سابقه مي باشد .

3- با توجه به اينكه فرمانداريها در انتخابات گذشته از لحاظ اطلاع رساني از سايتها عقب تر حركت مي نمودند به نظر مي رسد فرمانداري هاي استان بايد در اطلاع رساني قوي تر از گذشته عمل نمايند تا منابع دست چندم به شايعات دامن نزنند . 

استاندار يزد در پاسخ خبر نگار يزدفردا گفت :

در جواب  سئوال اول استاندار بيان داشت :ما براي سايتها و رسانه ها جايگاه ويژه اي را قائل هستيم چرا كه امروز اطلاع رساني حرف اول را در جهان مي زند

در جواب سئوال دوم يزدفردا تاكيد كردند كه  :شخصا اخبار را مطالعه مي نمايم اگر نگويم صد در صد 98 درصد آنها را مرور مي كنم

نظرات استاندار يزد در مورد پيشنهادات يزدفردا :

در مورد دو پيشنهاد اول و سوم  نظري اعلام ننموده و در مورد پيشنهاد دوم بيان كردند : پيشنهاد خوبي است ومعاون سياسي ورئيس روابط عمومي استانداري از اين به بعد مسئول جمع آوري نظرات و دادن پاسخ هاي احتمالي خواهند بود .

بر اساس همين گزارش يكي از خبرنگاران رسانه ها با تائيد پيشنهاد دوم يزدفردا بر خواست تمامي رسانه ها در پاسخگوئي به مشكلات منعكس شده صحه گذاشت .

در ادامه استاندار يزد در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص گراني نان گفت : هر سال در تمامي استانها قيمت نان افزايش مي يابد اما شهريور ماه در يزد اين افزايش قيمت متوقف شد ولي اكنون به علت عدم ضرر و زيان به صنف نانوايان در خصوص حمل و نقل و حقوق و دستمزد ، قيمت نان درصدي افزايش يافته است.

وي در خصوص رد صلاحيت هاي نامزدهاي انتخاباتي گفت : هياتهاي اجرايي، قانوني هستند و بر اساس استعلام از مراكز چهار گانه وزارت اطلاعات، نيروي انتظامي، دادگستري و ثبت احوال عمل مي كنند و نتيجه آن به شوراي نگهبان اعلام مي شود.

استاندار يزد افزود : امسال مراكز چهار گانه پاسخ هاي كامل تري ارائه داده اند و پس از بررسي دقيق تردفاتر شوراي نگهبان، كانديدها حق اعتراض دارند و شوراي نگهبان نيز به وظيفه قانوني خود عمل مي كند.

يزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا