(انتخابات مجلس هشتم 133)

 

توضيح ضروري يزدفردا "در پي انتشار نامه وارده در يزدفردا تحت عنوان (آقای مهندس کلانتری! اگر عذرخواهی نمی فرمایید حداقل توجیه نکنید(انتخابات مجلس هشتم 110) ) دوست عزيز ي مطلبي را به يزدفردا ارسال نموده اند كه تحت عنوان استاندار اسبق يزد و دستور رهبري منتشر گري و در ادامه اين گفتگو اقاي سيد مصطفي ميرزائي نويسنده مطلب قبل گفتگو را با وطلب ديگري كه به يزدفردا ارسال نموده ادامه داده كه عينا تقديم مي گردد :

 باتشکر از یزد فردا که امکان این گفتگو و بحث دوطرفه را ایجاد نموده اند، در پاسخ به جوابیه ی ارسال شده موارد زیر یادآوری می شود
---------------
اگر واقعا اینطور است، مهندس کلانتری ابراز برائت کنند

سید مصطفی میرزایی

بنام خدا
1. نگارنده، همانطور که در نگاشته ی قبلی نیز اشاره نمود، کاملا به سوابق ارزشی و انقلابی آقای کلانتری در "گذشته" واقف است لکن همانطور که همه ی ما و شما می دانیم، حضرت امام (ره) درباره گزينش افراد براي مسئوليت ها و مديريت هاي نظام- از جمله نمايندگي مجلس شوراي اسلامي- ضمن تأكيد بر سوابق انقلابي و خدماتي آنان، بر اين نكته حكيمانه و منطقي نيز تأكيد و اصرار دارند كه «ميزان، حال فعلي افراد است». بنابراين، گذشته انقلابي و سوابق خدماتي افراد به تنهايي نمي تواند و نبايد ملاك تأييد صلاحيت آنها باشد، بلكه شرايط كنوني و حال فعلي آنان نيز بايد در نظر گرفته شود، زيرا انسان ها قابل تغييرند و در معرض آزمون هاي پي درپي قرار دارند.

2. ادعا شده که نامه ی 26 استاندار خطاب به خاتمی ارتباطی با تحصن نداشته است؛ نمی دانم ذهن دوستان مخاطب چقدر یاری می کند با این وجود محض یادآوری عرض می کنم که نامه ی موصوف در تاریخ 13/11/82 در اوج بحران تحصن که تعداد 130 تن از نمایندگان متحصن مجلس ششم، در یک اقدام کاملا تبلیغاتی برای آن سوی مرزها، استعفای خود را نیز تقدیم به هیئت رئیسه نمودند، خطاب به خاتمی نوشته شد و این یک شوخی مضحک است که آن نامه را بی ارتباط با تحصن بدانیم چون برداشت افکارعمومی آن روز مردم از نامه، غیر از این نبود. مضافا اینکه بسیاری از استانداران امضا کننده ی نامه در مصاحبه های مختلف تهیه ی این نامه را در جهت حمایت از نمایندگان متحصن، قلمداد نمودند. و البته اگر از 44 درصد نامزد ردصلاحیت شده که در جوابیه به آن اشاره شده، 85 نماینده ای که در مجلس ششم حضور داشتند و بعد به تبع رد صلاحیتشان در تحصن شرکت نمودند را کم کنیم، به جز تعدادی انگشت شمار، شخصیت سیاسی قابل اعتنایی به چشم نمی خورد که استانداران محترم با ابزار خطرناک و شدیدی چون "استعفاء" بخواهند احقاق حق آنان را بنمایند. و به همین خاطر باز هم عرض می کنم که این ادعا که نامه، ارتباطی با متحصنین نداشته بیشتر شبیه به یک "مزاح" است.

3. ادعا شده که مهندس کلانتری از جمله مخالفین تحصن بوده اند، آرزوی قلبی نگارنده و بسیاری از مردم ولایتمدار یزد نیز آن است که این گونه باشد لکن ظواهر امر از جمله موارد فوق الذکر چیز دیگری را حکایت می کند و اگر واقعا این گونه بود جاداشت که آقای مهندس رسما و یا حداقل در وبلاگشان از آن حرکت موهون ابراز برائت می نمودند و قطعا اهالی دارالعباده این "سکوت" را به نشانه ی "رضایت" خواهند گرفت.

4. اینکه نگارنده ی جوابیه، جمله ی مشهور رهبری در جمع پرشور مردم یزد که فرمودند:
" من به شما عرض بكنم - البته حالا سربسته ميگويم - سعى شد در اين كشور، باب انتخابات بسته شود تا دشمنان بتوانند بگويند نظام جمهورى اسلامى نظام مردمى نيست؛ تلاش شد براى اين كار، خداى متعال نگذاشت؛ "
را مصادره به مطلوب فرموده اند و از ناحیه ی این تفسیر به رای، شورای نگهبان را مورد تخطئه قرار داده اند بسیار شگفت انگیز و در عین حال تاسف آور است چرا که منظور رهبری همانطور که از جمله شان هم بر می آید آن بود که این عده به قصد یاری رساندن به دشمن کار می کرده اند و حال آنکه نویسنده ی این مطلب با نسبت دادن این جمله به شورای نگهبان، تلویحا دست شورای نگهبان و دشمنان نظام را در یک کاسه توصیف نموده اند که این کار توهین مستقیم به مقام معظم رهبری است، چرا که فقهای شورای نگهبان مستقیما از جانب ایشان تعیین می شوند.

5. جالب است که نویسنده ی جوابیه بازگشت استانداران پس از استعفا، به تبع دستور رهبری مبنی بر بازگشت استانداران به سر کارشان را " نشان‌دهنده التزام استانداران به دستور معظم‌له" می دانند، غافل از آن که اگر آن 26 استاندار به این "دستور" رهبری گردن نمی نهادند، مردم انقلاب دوست آن خطه یک لحظه هم آن مسئول را تحمل نمی کردند و پر بیراه نگفته ایم اگر مدعی شویم که پذیرش امر رهبری توسط آقای استاندار از باب مامور بودن بوده و ایشان در این کار "اختیاری" نداشته اند که بخواهند با "انتخاب"، التزام یا عدم التزامشان را نشان دهند.

6. در پایان امیدوارم که آقای مهندس کلانتری، "رسما" جوابیه صادر نمایند و به پرسشهای متعدد افکار عمومی پاسخ دهند. چه "هنوز هزار باده ی ناخورده در رگ تاک است."
والسلام علی من اتبع الهدی

توضيح يزدفردا " از آنجائي كه فردائيان خواستار ايجاد محلي براي گفتگوي تمامي تفكرات هستند نسبت به انتشار مطلب اقدام و مواردي را نيز جهت ادامه گفتگو ها به همه فردائيان متذكر مي شويم :
1-دوستان فردائي كه محبت نموده و با اعتماد به يزدفردا مطالب خود را جهت انتشار به ما مي سپارند حتما بايستي راه ارتباطي دوطرفه براي گردانندگان يزدفردا اعلام نمايند و حداقل شماره تلفن تماس خود را در زير مطلب به ما ارسال و قطعا شماره هاي ارسالي در نزد سايت محفوظ خواهد ماند .
2-دوستاني كه خواستار انتشار مطالب با نام مستعار هستند ابتدا بايستي نام حقيقي خود را به گردانندگان يزدفردا اعلام و گردانندگان يزدفردا جهت بقاء در دنياي مجازي وحفظ اعتماد كاربران نهايت سعي خود را در حفظ اسامي اصلي افراد به كار خواهند بست و خوشبختانه تا كنون حتي يك مورد هم نشده كه نام حقيقي افراد مستعار نويس فاش شود وبراي اثبات گفتارمان نمونه (آ-ارسطو )را قبلا دوستان همراه يزدفردا شاهد بوده اند كه تا خود ايشان اين اجازه را به فردائيان ندادند  نام  واقعي ايشان فاش نشد و بعد از دوسال و با كسب نظر ايشان از ايشان تقدير و تشكر شد و همچنان خود را به تمامي دوستان اهل قلم كه هدفشان فقط و فقط كمك به رشد جامعه است مديون مي دانيم .
در پايان اميدواريم دوستان با رعايت نكات فوق ما را در انتشار مطالبشان ياري نموده و با رعايت نكات فوق تاثير گذاري مطالب خود را بيشتر نموده و در نهايت اعتماد كاربران يزدفردا را افزايش دهند .
يزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا