بيانيه جبهه مشاركت در واكنش به رد صلاحيت ها :واژه انتصاب جایگزین مناسبی برای این گونه رفتار است(انتخابات مجلس هشتم 131)

به گزارش يزدفردا متن کامل  بیانیهاي كه امروز صادر شده است به  شرح زير است :

بسمه تعالی
مردم شریف استان یزد
خواهران و برادران

ایران عزیز در سالی که به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی نامگذاری شده و در ایامی که تجلی گر عظیم ترین انسجام ایرانیان به رهبری امام راحل (ره) در قامت انقلاب اسلامی ایران می باشد، امروز در حالی با مدیریت حاکمیت یکدست اصولگرا به پیشواز انتخاب بیست و نهم می رود که علیرغم حساسیت و تاکید بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران که میزان را رأی ملت می دانست، در این رخداد که باید نمادی از مردمسالاری دینی باشد تجلی نیافته است. شرایطی که بی شک پدیدآوردگانش در طول تاریخ شرمنده خواهند ماند.
این در حالی است که ناکامی دولت نهم در تحقق شعارمحوریش مبنی بر حل معضلات معیشتی مردم و ناتوانی در مهار گرانی و تورم علیرغم درآمدهای بالای نفتی و سیاست های ناموفق در پرونده هسته ای، کشور را درعرصه های داخلی و خارجی دربرهه ای حساس قرارداده و نارضایتی مردم را موجب گشته است. بی شک درصورت عدم چاره اندیشی مدبرانه می رود این عوامل منافع ملی کشور را با تهدیدی جدی مواجه سازد. اینها همه نگرانی همه جانبه دلسوزان کشور را فراهم نموده است.
اصلاح طلبان با درک چنین شرایط حساس و خطیری در راستای ایفای مسئولیت خود در قبال کشور و ملت برآن هستند تا باتمام توان به منظور اقناع طیف وسیعی از مردم برای مشارکت گسترده در امورکشور، دراین عرصه حضوری جدی یابند و بار دیگرچون خرداد 76 با ایجاد امید درمردم نسبت به محقق شدن مطالبات و خواسته های بر حقشان، برای نجات کشور از این بحران، حماسه ای دیگر بیافرینند و روح امام عزیزمان را شاد نمایند.
از این روی به توصیه سیدمحمد خاتمی فرزند شایسته حضرت آیت ا... خاتمی اسوه اخلاق و ایمان دیارمان، مجموعه ای از نیروهای با سابقه اصلاح طلب که تدین، تجربه، تخصص، تعهد و توان اجرایی آنها در طول سالیان دراز در بحبوحه انقلاب اسلامی، حماسه دفاع مقدس، دولت سازندگی و دوران باشکوه اصلاحات کشور را در برهه های حساس به خوبی اداره کرده بودند، وارد عرصه انتخابات شدند تا با ایجاد شوروشعف، حضور گسترده مردم را به عنوان پشتوانه نظام به منصه ظهوررسانده، عقلانیت و منطق را جایگزین بی تدبیری و عوام فریبی بداخلاقانه نمایند. اما متأسفانه جریانی که همیشه پیروزی خود را در حذف رقیب و برگزاری انتخابات غیررقابتی، ناسالم، حداقلی، بدون حضور صاحبان اندیشه های متکثر و گوناگون می بیند بار دیگر با انتخاب اکثریت اعضای هیأت های اجرایی از میان چهره های افراطی جریان هم سو، در تحقق آرمان جمهوری خواهی بنیانگذار انقلاب اسلامی مانع آفرید.
هیأت های اجرایی که باید برآیند اقشار مختلف مردم و حامی حقوق شهروندی آحاد نامزدهای انتخابات و در معنای واقعی معتمدین جامعه باشند در اقدامی بی سابقه با ردصلاحیت گسترده نامزدهای شاخص اصلاح طلب و مستقل عملاً امکان رقابت را در انتخابات آتی منتفی کرده اند.
بی تردید با این شرایط باید منتظر مجلسی چون مجلس هفتم وحتی بدتر از آن بود. مجلسی که انتخاب توسط مردم در آن معنا نداشته باشد، واژه انتصاب جایگزین مناسبی برای این گونه رفتار است. دغدغه ای که موجب دلسردی مردم و عدم حضور گسترده آنان در انتخابات سرنوشت ساز مجلس هشتم خواهد شد.
اکثریت نامزدهای اصلاح طلب با اتهام عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی ردصلاحیت شده اند. اینان کسانی هستند که درقبل وبعداز انقلاب سوابق روشن و درخشانی درمبارزه با رژیم ستم شاهی و پایبندی به اسلام وتلاش برای اسقرارنظام جمهوری اسلامی وتثبیت آن در کارنامه خود به ثبت رسانده اند. به یقین انتساب چنین اتهاماتی به کسانی که سالها سابقه استانداری، فرمانداری، نمایندگی مجلس و مدیریت در نظام جمهوری اسلامی را داشته اند طنز تلخی است که حکایت از قصد عده ای برای حذف بازوان توانمند نظام و کوچک شدن دایره انقلاب دارد. رفتاری که بی شک با منش و دیدگاه معمار کبیر انقلاب در جذب صاحبان آرای مختلف به دامان انقلاب در تعارض است. طنزی که مطمئنا تنها دشمنان نظام از آن خشنود شده و دل در گرو آن دارند. عملکرد هیأت های اجرایی، این نظریه را در ذهن تداعی می کند که "انقلاب فرزندان خود را می بلعد". به راستی آیا تاریخ باردیگر درحال تکرارشدن است؟
جبهه مشارکت ایران اسلامی منطقه یزد ضمن اعتراض شدید به این اقدام غیر قانونی هیأت های اجرایی، آن را ظلمی بزرگ به نیروهای خدوم به مردم و مدافع نظام می داند و لذا هیأت نظارت و دیگر مسئولین استان و کشور را به احقاق حق پایمال شده رد صلاحیت شدگان به ناحق، فرامی خواند. بی شک مسئولیت شرعی و اخلاقی اقدامات صورت گرفته متوجه متولیان امر می باشد.
جبهه مشارکت منطقه یزد در صورت تداوم رفتار غیر اخلاقی و حرفه ای حاکمیت یکدست اصولگرایان، همراه با سایر تشکل های اصلاح طلب استان و با توجه به سیاست های ستاد ائتلاف اصلاح طلبان کشور در مورد چگونگی حضور در انتخابات تصمیم گیری خواهد کرد.

جبهه مشارکت ایران اسلامی
منطقه یزد – بهمن ماه 86

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا