(انتخابات مجلس هشتم 116)

جمعی از مردم تفت و میبد امروز حضور در بیت نماینده ولی فقیه و امام جمعه  یزد، حجت السلام صدوقی، مراتب اعتراض خود را نسبت به رد صلاحیت کاندیدای مورد نظر خود ابراز کرده اند.

یزدنا: جمعی از مردم تفت و میبد صبح امروز [هفتم بهمن ماه]با حضور در بیت نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، حجت السلام صدوقی، مراتب اعتراض خود را نسبت به رد صلاحیت کاندیدای مورد نظر خود ابراز کرده اند.

این افراد که معتقد بودند يكي از كانديداها به صورت غیر قانونی رد صلاحیت شده است و خواستار واکنش حجت السلام صدوقی نسبت به موج ردصلاحیت های غیر قانونی شدند

وي توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شده است. 

وي  تاکنون با حضور در سمت های مختلفی همچون فرمانداری شهرهای مختلف در استان یزد از جمله فرماندار شهر یزد توانسته 18 دوره انتخابات را در کمال صحت و سلامت برگزار کند ولی هم اکنون توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شده است


حجت السلام صدوقی امام جمعه شهر و نماینده ولی فقیه در استان با حضور در بین معترضین در سخنانی اعتراض شدید الحنی را نسبت به رد صلاحیت ها توسط هیئت اجرایی ابراز کرد.

امام جمعه یزد با اشاره به آمار و افرادی که توسط هیئت اجرایی به دلیل عدم التزام به اسلام و انقلاب رد صلاحیت شده اند گفت: بعد از 28 سال افرادی که خدمت کرده اند التزام عملی آنها را زیر سوال ببریم، برداشت من این نمی باشد.

وی افزود: من هم در مجلس بوده ام و ارتباط حقوقی با شورای نگهبان داشته ام قطعا نظر قانون گذار این نبوده است . اگر آنها برداشتشان این است، بیایند توضیح دهند. باید توضیح دهند، باید جایگاه افرادحفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دلیل و دلایل عدم التزام را به شخص بگویند و مدرک نشان دهند، این برداشت را شخصا برداشت صحیحی نمی دانم .

حجت السلام صدوقی تاکید کرد: شاید آنها مدرک خاصی دارند، من بر این عقیده هستم، اگر قرار باشد افرادی رد شوند بایستی به بندهای دیگری متوسل شویم.

وی با ابراز امیدواری در مورد احقاق حق افراد تصریح کرد: ادعای عدم التزام و اعتقاد به اسلام و انقلاب در مورد افراد خیلی جرات می خواهد، من امید وارم هم مجریان و هم بازرسان به گونه ای عمل کنند که از کسی حقی ضایع نگردد، هرکس حقی از او ضایع شده باید احقاق حق شود، البته با حفظ آرامش و امنیت اجتماعی .

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: من با استاندار محترم وهمه کسانی که در این رابطه بودند صحبت کردم به خاطر تکلیف شرعی، امیدوارم همه عزیزان ملاکشان قانون باشد به دور از وابستگی ها. نباید گرایش ها در تفسیر قانون اثر بگذارد ما مامور به ظاهر هستیم و غیب نمی دانیم .

يزدفردا





  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا