مهندس سفید  عضو جبهه مشاركت يزد : مسئولیت رد صلاحیت ها متوجه شخص استاندار است (انتخابات مجلس هشتم 115)
.............
مسئولیت رد صلاحیت ها اکنون متوجه شخص استاندار است. استاندار ، فرماندارانی را نصب کرده که حاصل کار معتمدانش نتیجه ی کنونی رد صلاحیت ها را در بر داشته است.

غلامعلی سفید استاندار عضو جبهه مشاركت يزد در گفت و گویی با  شهر نیکان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این نخستین بار است که سیستم اجرایی کشور وارد رد صلاحیت گسترده شده ، در حالی که سابق بر این شورای نگهبان به عنوان ناظر در مورد رد صلاحیت ها اقدام می کرده است.
وی افزود: کار دستگاههای اجرایی تطبیق داوطلبان با مقررات و مواردی بوده که کمی و قابل اندازه گیری است. 
وي  خاطرنشان ساخت: در استان یزد جریان های مختلف سیاسی آمدند و رفته اند ولی ترکیب مدیریت اجرایی استان مناسب بوده ، از آقای بیطرف تا مرحوم حمیدیا، اینجانب و آقای کلانتری، هر کس در استان بوده به این نحو عمل نکرده که کسانی را قلع و قمع کند و در نتیجه ما در انتخابات گذشته چنین رد صلاحیت های گسترده ای را در استان نداشتیم و هرگز به فکر حذف افکار و جریان های دیگر نبودیم.
وی با ابراز تاسف از احراز نشدن و یا رد صلاحیت برخی از کاندیداها از جمله کلانتری، رضوی، تشکری و ... گفت: متاسفانه در جمع این افراد کسانی هستند که از خانواده ی شهدا، دارای سوابق و مسئولیت های مهم اجرایی، زندانی سیاسی، آزاده و رزمنده بوده اند و در استان مدیریت می کردند و این پرسش مطرح است که از این رویداد ، به جز تنگ نظری و تسویه حساب گروهی، چه برداشتی می توان داشت.
این فعال فرهنگی و سیاسی استان تاکید کرد : اصلاح روند کنونی چنانچه از سوی شورای نگهبان و هیئت های نظارت صورت گیرد ممکن است در بازسازی وجهه آنان موثر باشد ولی اگر این حرکت تند و اشتباه توسط سیستم اجرایی اصلاح نشود، لکه ننگی بر دامان سیستم اجرایی می نشیند.
وی اضافه کرد: در سال های گذشته که شعار اتحاد ملی و انسجام اسلامی مطرح نبود، حرکت هایی که صورت گرفته و در این راستا بوده قابل بررسی است، اما سیاست حذف جریان های سیاسی و تفکرهای دیگر، با شعار امسال و دیدگاه مقام معظم رهبری منافات دارد و باید دید چه کسی تابع رهبری است.
سفید با اشاره به این که قصد توهین به بقیه ی کاندیداها نیست تاکید کرد: با شرایط موجود، رقابت حذف شده و معنایی ندارد و اگر قرار باشد تفکری در عرصه ی اجتماعی و انتخابات حذف شود ، نباید اجازه داد انتخابات با این روش برگزار گردد.
وی اذعان داشت: برای گرم شدن فضای انتخابات باید اجازه دهیم همه ی جریان های سیاسی وقانونی موجود در عرصه ی رقابت به صورت قانونی رقابت کنند و هیئت های اجرایی هم باید رفتارشان را اصلاح کنند

توضيح يزدفردا :مهندس سفيد در زمان رياست جمهوري هاشمي رفسنجاني و دور اول رياست جمهوري خاتمي استاندار يزد بوده اند و بعد از ايشان مهندس كلانتري و استاد عاصي استانداران يزد بوده اند .

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا