اعتراض مهندس كلانتري به رد صلاحيتهاي صورت گرفته :چرا بايد اين گونه محدود و تنگ نظرانه به مسايل کشور، اسلام و نظام و انقلاب بنگريم؟ چرا در هر دوره عده اي را از قطار انقلاب پياده مي کنيم؟(انتخابات مجلس هشتم   104)

به گزارش يزدفردا مهندس كلانتري يكي از كانديداهاي مجلس هشتم استان يزد در يا داشتي كه در وبلاك خود منتشر نمود اينگونه نگاشت :

بالاخره امروز هيئت هاي اجرايي در شهرستانهاي استان اعلام نظر نمودند و به صورت تلفني و مکتوب نظر خود را به نامزدهاي انتخابات اعلام کردند. از کساني که بيشتر مطرح بودند، گويا آقايان سيد محمد رضوي، فلاح(فرماندار سابق يزد)، شريعتي(فرماندار سابق بافق) و دکتر توحيدي فر ردصلاحيت شده اند. در مورد من هم عنوان «عدم احراز صلاحيت» اظهار نموده اند و البته در توضيحات تلفني گفتند، اين به معناي آن است که ما به عنوان هيئت اجرايي در مورد صلاحيت شما نتوانستيم تصميم گيري نماييم و لذا بررسي موضوع را به هيئت نظارت استان ارجاع نموديم و اين به هيچ وجه،به معناي ردصلاحيت نيست.

حتي اظهار نمودند اين اعلام مفهوم تاييد دارد، ولي مثل بقيه هيات نظارت بايد نظر بدهد و من درخواست نمودم اگر واقعا اين طور هست، شما مصاحبه نموده و اعلام کنيد که ظاهرا خيلي آمادگي چنين کاري را نداشتند. اين خبر، بازتاب سريعي در بين قشرهاي مختلف مردم، به ويژه کساني که مسائل انتخابات را از نزديک دنبال مي کردند، داشت و به شدت همه را متحير نمود.
مردم مي پرسند، چرا گاه با اندک اختلاف ديدگاه يا تفاوت در گرايش سياسي افراد، آنها را فاقد صلاحيت مي دانيم؟ شنيدم براي برخي آقايان مطرحي که ردصلاحيت شده اند، عدم التزام عملي به اسلام و نظام اسلامي، عدم التزام به قانون اساسي و ولايت مطلقه فقيه به عنوان دليل بيان شده است. آن هم افرادي که نوعا در عرصه هاي مختلف سلامت، خدمتگزاري و تعهد خود را به اسلام نشان داده اند. چرا بايد اين گونه محدود و تنگ نظرانه به مسايل کشور، اسلام و نظام و انقلاب بنگريم؟ چرا در هر دوره عده اي را از قطار انقلاب پياده مي کنيم؟



چرا توجه نمي کنيم که اين گونه برخوردها موجب دلسردي، سرخوردگي و بي اعتمادي بيشتر مردم به نظام مي شود؟ آن هم در شرايطي که 20 روز قبل مقام معظم رهبري در همين ديار از مردم سالاري ديني سخن گفتند و مردم را به مشارکت گسترده در انتخابات دعوت نمودند.

خوبست متصديان امر قدري تامل و تدبير نمايند و با نگاه جامعتر و آينده نگرانه تر، تبعات اين گونه برخوردها را مورد توجه بيشتر قرار دهند. به نظرم اندکي توجه به وظايف شرعي و قانوني و نيز پيامدهاي برخي برخوردهاي سلبي در جامعه کافيست تا با اتخاذ تدابير لازم و توجه به مصالح نظام از سوي مجريان و ناظران، دارالعباده يزد که هنوز متاثر از فضاي استقبال مردم از رهبر انقلاب است، بار ديگر شاهد حماسه حضور قدرتمند مردم در انتخابات باشد. البته در همين چند ساعت تماسهاي اميدبخشي از سوي افراد مختلف گرفته شد که اميدوارم در نهايت راهگشا باشد.

يزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا