داوطلبان تاييد و يا رد صلاحيت را تنها از فرماندار حوزه انتخابيه دريافت مي‌كنند(انتخابات مجلس هشتم   101)

 

رييس ستاد انتخابات استان يزد گفت: كار تاييد صلاحيت هيات‌هاي اجرايي به اتمام رسيده و نتايج امروز توسط شخص فرماندار به داوطلبان اعلام مي‌گردد.

به گزارش يزدفردا : عبدالرسول دوران در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: نتيجه تاييد صلاحيت هيات اجرايي امروز به داوطلبان ابلاغ خواهد شد و آنها از فردا به مدت 4 روز فرصت دارند شكايت خود را به هيات نظارت استان ارائه نمايند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه به جهت اهميت رعايت حرمت داوطلبان، تاييد و يا رد صلاحيت تنها به خودشان ابلاغ مي‌گردد، افزود: طي 7 روز به شكايت‌ها رسيدگي خواهد شد و نهايتا نتيجه صلاحيت يا عدم صلاحيت داوطلبان توسط فرماندار حوزه انتخابيه به داوطلبان اعلام خواهد شد.

دوران با اطمينان دادن به مردم در خصوص صيانت از آراء و حق مردم و كانديداها اعلام داشت: 627 شعبه اخذ راي در استان در نظر گرفته شده است كه از اين تعداد 55 شعبه در حوزه ابركوه، 119 شعبه در حوزه تفت و ميبد، 164 شعبه در حوزه مهريز، خاتم، بافق و ابركوه و 289 شعبه در حوزه يزد و صدوق داير مي‌شود.

معاون سياسي امنيتي استانداري يزد تصريح كرد: از اين تعداد شعبات اخذ راي 477 شعبه ثابت به تفكيك به 415 حوزه شهري و 62 حوزه روستايي و 150 شعبه سيار به تفكيك به 33 حوزه شهري و 117 حوزه روستايي تعلق دارد كه تعدد شعب سيار روستايي به جهت پراكندگي روستاهاي استان مي‌باشد.

وي تعداد عاملان دست‌اندركار برگزاري انتخابات استان يزد را 12 هزار و 500 نفر عنوان كرد و افزود: 17 هيات اجرايي مشتمل بر 4 اصلي، 5 شهرستان‌ها فرعي و 8 بخش تشكيل شده است كه در مجموع 187 نفر در حوزه‌هاي چهارگانه استان در قالب هيات‌هاي اجرايي فعال هستند.

دوران با اشاره به اهتمام ستاد انتخابات استان در برگزاري انتخابات سالم در فضاي آرام و بدون حرف و حديث بيان داشت: در شهرستان طبس به جهت فرعي بودن حوزه و قرار داشتن در حوزه اصلي استان خراسان جنوبي به مركزيت فردوس تنها مباحث امنيتي و صيانت از آراء به عهده استان يزد است و مباحث اجرايي به عهده اين استان مي‌باشد.

وي با اشاره به برگزاري انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي در 24 اسفندماه سال جاري بيان داشت: طبق برنامه‌ زمان‌بندي شده ثبت نام داوطلبان از طريق اينترنت انجام شد كه در مجموع در استان 88 نفر موفق به ثبت نام و ارائه مدارك شدند كه از اين تعداد 98 درصد را مردان و 2 درصد را زنان تشكيل مي‌دهد.

رييس ستاد انتخابات استان يزد افزود: از اين تعداد 5/3 درصد فوق دكترا، 5/3 درصد تحصيلات حوزوي، 20 درصد تحصيلات دكترا، 34 درصد تحصيلات فوق‌ليسانس و 39 درصد داراي تحصيلات ليسانس مي‌باشند.

دوران اعلام داشت: 36 درصد كانديداها در فاصله سني 39-30 سال، 41 درصد در فاصله سني 49-40 سال، 22 درصد در فاصله سني 59-50 و يك درصد در فاصله سني 69-60 سال حضور دارند.

معاون سياسي امنيتي استانداري يزد در پايان به اصحاب رسانه قول مساعد داد: زمينه اطلاع ‌رساني آمار كانديداها در پايان برگزاري انتخابات را براي خبرنگاران استان فراهم نموده و نيز زمينه‌سازي حضور اصحاب رسانه در زمان برگزاري انتخابات در شعب اخذ راي را با همكاري روابط عمومي استانداري فراهم آورد.

يزدفردا

يزدفردا





  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا