حضرت آيت الله خامنه اي در اجتماع عظيم مردم يزد،‌ با تشكر صميمانه از ابراز احساسات گرم و پرشور آنان، اعتماد به نفس ملي را از عوامل اصلي توفيقات ملت ايران در ميدانهاي مختلف خواندند و با اشاره به اهميت فراوان انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي، حضور گسترده و همه جانبه مردم در اين انتخابات، تلاش براي شناسايي و انتخاب نامزدهاي اصلح و مراعات رفتار صحيح انتخاباتي و پرهيز از تخريب نامزدها، را ضروري برشمردند.

ايشان انتخابات را مهمترين مسئله ملت ايران در سالجاري و ميدان بزرگي براي نشان دادن عزم، و استقامت، رشد ملي و دانايي و بصيرت ملت ايران برشمردند و با اشاره به برخي تلاشهاي دشمنان براي مسدود شدن باب انتخابات در نظام جمهوري اسلامي افزودند: در پرتو اراده خداوند متعال اين تلاش دشمن به جايي نرسيد و مردم با حضور خود در انتخابات مختلف، به مردمسالاري ديني جلوه هايي پرشكوه بخشيدند.

حضرت آيت الله خامنه اي حضور همه جانبه و گسترده مردم را در انتخابات مجلس هشتم داراي كمال اهميت دانستند و خاطرنشان كردند: مسئله ديگري كه حائز اهميت فراوان است تلاش و دقت مردم براي شناخت نماينده اصلح است.

ايشان با اشاره به صلاحيتهاي متفاوت نامزدهايي كه صلاحيت آنها را شوراي نگهبان اعلام مي كند افزودند: هنر مردم شهرهاي مختلف كشور اين است كه از ميان اين نامزدها، بهترين افراد را از لحاظ ايمان، اخلاص،‌امانت، دينداري و آمادگي براي حضور در ميدانهاي انقلاب انتخاب كنند و به كساني رأي دهند كه نسبت به نيازهاي مردم دردشناس ترين و دردمندترين افراد باشند.

رهبر انقلاب اسلامي،‌انتخاب بهترين نامزدهاي انتخاباتي با رأي مردم را زمينه ساز تشكيل مجلس مورد نياز كشور خواندند و خاطرنشان كردند: در شناخت نامزدها، نبايد تبليغات رنگين و متنوع و يا وعده هاي بزرگ و غيرعملي عمران و آباداني را ملاك قرار داد چرا كه اينگونه كارها وظيفه دولت است و وظيفه نماينده مجلس شناخت و تصويب قوانين مورد نياز و مشخص كردن مسير حركت قواي مجريه و قضاييه است.

ايشان، با توصيه مؤكد به نامزدهاي انتخاباتي و علاقه مندان آنها درباره پرهيز از هرگونه بداخلاقي، تخريب و تهمت زدن افزودند: هتك آبرو و تخريب افراد در شب نامه ها، مطبوعات، پايگاههاي اينترنتي و ديگر وسايل، به هيچ وجه صحيح و مصلحت نيست و اينجانب درخواست و اصرار مي كنم كه علاقه مندان نامزدها فقط به تبليغ و تعريف از افراد مورد نظر خود بپردازند و از روشهاي تخريبي معمول در برخي كشورها به شدت پرهيز كنند.

ايشان در بخش ديگري از سخنانشان، اعتماد به نفس ملي را دارويي فكري و روحي دانستند و با تشريح نقش اعتماد به نفس ملت ايران در پيروزي انقلاب و ميدانهاي مختلف افزودند:‌ ملت بزرگ ايران در مسير تحقق آرمان اصلي خود يعني ايجاد جامعه اي اسلامي قرار دارد و پيمودن اين راه پرافتخار، بدون حفظ و تقويت اعتماد به نفس ملي ممكن نيست.

حضرت آيت الله خامنه اي،‌تحقق كامل عدالت اجتماعي، رواج گسترده اخلاق اسلامي، شجاعت، عزت، اقتدار و برخورداري از مواهب زندگي را از شاخصه هاي اصلي جامعه اسلامي دانستند و افزودند: همه اين شاخصها در جامعه اي معنا و مفهوم واقعي مي يابد كه بهروزي و سعادت را در عبوديت خدا جستجو كند و ملت مؤمن ايران، از عمق جان خود،‌چنين آرماني را دنبال مي كند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به بحرانهاي اخلاقي،‌ جنسي، خانوادگي و اقتصادي ليبرال دمكراسي غرب،‌خاطرنشان كردند: اين بحرانها نشان مي دهد كه پيشرفت علمي و مادي، آرزوها و آرمانهاي بشري را محقق نمي سازد و آرامش و سعادت حقيقي را به دنبال نمي آورد.

ايشان اراده و آرمانگرايي ملت ايران را زمينه ساز ايجاد نظامي متكي بر آرا و عواطف مردم برشمردند و افزودند: هيچ كشوري در منطقه از لحاظ اتكا به آرا و خواستهاي مردم به پاي ايران نمي رسد اما متأسفانه برخي به علت ملاحظات جناحي و سياسي و براي دلخوشي دشمنان، مرتب منفي بافي مي كنند و با وجود برگزاري انتخابات متعدد، آزاد و پرشور در كشور و حضور گرايشهاي مختلف در اين انتخابات، از نبود دمكراسي در ايران سخن مي گويند.

ايشان مردم سالاري ديني را، شيوه اي بديع و تازه خواندند و با اشاره به چارچوبهاي مختلف نظامهاي دمكراسي در جهان افزودند: ملت ايران به علت ايمان به پروردگار چارچوب دمكراسي خود را اسلام عزيز قرار داده است و مردمسالاري ديني و اسلامي را به جهان عرضه كرده است و ملتهاي مسلمان نيز به همين علت، به چشم عظمت به ملت ايران نگاه مي كنند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به هوچي گري تبليغاتي دشمنان درباره مسائل مختلفي نظير مردمسالاري ديني،‌موضوع زنان، سياست خارجي، روابط ايران با قطبهاي قدرت جهان و مسائل ديگر افزودند: ملت بزرگ ايران، فريب اين هوچي گريها را نخورده و نخواهد خورد و با تقويت اعتماد به نفس ملي، به سوي آينده درخشان خود حركت مي كند.

ايشان، پيشرفتهاي بسيار چشمگير علمي در بحث انرژي هسته اي و علوم نوين از جمله سلولهاي بنيادي و درمان برخي بيماريهاي صعب العلاج را از آثار مبارك اعتماد به نفس ملي خواندند و افزودند: ملت ايران با استعداد درخشان و اعتماد به نفس، همچنان در مسير پيشرفت به پيش خواهد رفت.

حضرت آيت الله خامنه اي با ابراز خرسندي از سفرهاي استاني دولت اجراي مصوبات اين سفرها را ضروري و با ارزش خواندند و افزودند:‌ حل مشكلات، كار آساني نيست اما مسئولان براي رفع موانع، بي وقفه در تلاشند و اين سعي و تلاش امري با ارزش است.

ايشان اعتماد موجود ميان ملت و مسئولان را اعتمادي عميق برشمردند و خاطرنشان كردند: دشمن سعي مي كند با متهم كردن و تضعيف قواي مختلف و دستگاههاي گوناگون، مردم را دچار سردرگمي كند اما ملت ايران هوشيار است و دلسوزي و تلاش مسئولان را درك مي كند و به همين علت پيوند مردم و مسئولان گرمتر و مستحكم تر خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان مردم استان يزد را بسيار صميمي، مؤمن، با صفا، مبتكر، داراي پشتكار، نجيب، با استعداد، و سرشار از ايمان و باور ديني دانستند و با اشاره به برخورداري منطقه يزد از علما و شخصيتهاي بزرگ، و سوابق تاريخي و درخشان «ديني، علمي و ‌هنري اين منطقه»، افتخارات فراوان مردم استان يزد در دوران پيروزي انقلاب اسلامي،‌دفاع مقدس و ديگر عرصه ها را يادآور شدند و افزودند: اينها بخشي از هويت و ريشه هاي تاريخي و شناسنامه مبارك مردم استان يزد است و مردم منطقه به وي‍ژه جوانان بايد اين شناسنامه پرارزش را بشناسند و قدربدانند.

پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب حجه الاسلام والمسلمين صدوقي امام جمعه يزد و نماينده ولي فقيه در استان با اشاره به ويژگيهاي مردم مومن و انقلابي اين منطقه گفت: در سالي كه رهبر انقلاب اسلامي آن را سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي نامگذاري كردند مردم استان يزد در پرتو درك و هوشياري هميشگي خود به وظايف خويش در دفاع از آرمانهاي اسلام و انقلاب عمل مي كنند و در انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي حضوري فعال خواهند داشت.
يزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا