پاسخ رضا سالياني دبير جبهه مشاركت ايران اسلامي ‌استان يزد به تحليل يزدفردا (انتخابات مجلس هشتم )64
 
يزدفردا "در پي انتشار تحليل اقاي ر-يونسي تحت عنوان شکاف بین اصلاح طلبان یزدی (پشت پرده انتخابات 12)  رضا سالياني دبير جبهه مشاركت ايران اسلامي ‌استان يزد طي ياد داشتي جوابيه اي ارسال كه عينا منتشر مي شود .
 
 
چند روز قبل یکی از سایت های خبری یزد مطلبی خبری - تحلیلی را در مورد مواضع انتخاباتی جبهه ی مشارکت منطقه ی یزد درج کرده بود. نویسنده ی محترم یزد فردا مطلبی پیرامون بروز اختلافات در تعیین کاندیدای مشارکت در انتخابات مجلس هشتم نوشته بود و در قسمت بعدی از نهایی شدن کاندیدا خبر داده بود. از آنجایی که فعالیت در این عرصه ها را با ارزش و قابل احترام می دانم بر خود واجب دانستم مطالبی در این پیرامون بیان کنم.
۱- جبهه مشارکت منطقه ی یزد در ابتدا با نیت دعوت از چهرهای شاخص در سطح مدیریت کلان کشور و  مسبوق به سابقه ی مدیریت در استان، گزینه ی مهندس بیطرف را که در دوره ای استاندار یزد و بعد در دولت سیدمحمد خاتمی سکاندار وزارت نیرو بود و در هر دو دوره خدمات برجسته ای نیز داشته است را به عنوان کاندیدای مطلوب خود که حزبی نیز بود، برگزید.
۲- پس از آنکه احتمال عدم حضور مهندس بیطرف قوت گرفت با توجه به ظرفیت مشارکت در وحله ی اول معرفی کاندیدای حزبی مورد تاکید حزب بوده و می باشد. 
۳- با توجه به تاکید جبهه ی مشارکت بر ائتلاف همه ی گروهها و شخصیت های اصلاح طلب در انتخابات پیش رو، مشارکت منطقه ی یزد از حضور شخصیت های برجسته ی اصلاح طلب که حاضر شده اند در این فضای حساس، خود را آماده ی حضور در رقابت نمایند تقدیر و حمایت می کند.
۴- از ابتدا که حضور مهندس کلانتری استاندار اسبق یزد جدی شد و پس از ایشان حضور حجه الاسلام رضوی نماینده ی یزد در دوره ی ششم مجلس قوت گرفت، کاندیداتوری هر یک از دو بزرگوار بعنوان کاندیداهای قابل توجه ،مورد بررسی مشارکت منطقه ی یزد بوده است. بدیهی است در آینده با حضور چهره های جدید دایره ی بررسی ها نیز گسترش خواهد یافت.
۵- اما در مورد وجود اختلاف در بین ارکان حزب -بخصوص شاخه ی جوانان-  پیرامون انتخاب کاندیدای مورد حمایت حزب در انتخابات آتی مجلس از بین یکی از شخصیت های عنوان شده در مطلب یزد فردا، این موضوع را بطور قطعی تکذیب می کنم. بی شک در شرایطی که - جز کاندیداهای حزبی که قطعی شده اند- هنوز تصمیمی جهت انتخاب و حمایت نهایی حزب از یکی از بزرگواران اخذ نشده و در حالیکه مشارکت منطقه یزد در مورد کاندیداهای غیر حزبی تا این لحظه تنها به بررسی موضوع پرداخته، پر واضح است طرح موضوع وجود اختلاف بخصوص از موضع اعضای شاخه ی جوانان حزب از اساس بی مبنا و غیر مستدل می باشد. به خصوص اینکه تاکنون مواضع اکثریت قاطع اعضا حزب کاملا به هم نزدیک بوده است.در ضمن با توجه به این امر حذف نام شخصیتی از دایره ی انتخاب مشارکت منطقه ی یزد دور از واقعیت است.
مع الوصف لازم به یادآوری است وجود اختلاف نظر بر سر موضوعی - حتی در درون حزب - امری طبیعی است. اما برآیند این نظرات مختلف تصمیم تشکیلاتی است که همه ی ارکان حزب در تعیین آن بصورت دموکراتیک سهیم هستند. بدیهی است پس از رسیدن به نتیجه ی نهایی همه ی اعضا خود را مکلف به حمایت از آن می دانند.
۶- علیرغم مباحث فوق آنچه مورد حمایت نهایی جبهه ی مشارکت در انتخابات سرنوشت ساز مجلس هشتم خواهد بود، تصمیمی است که در راستای حرکت به سمت ائتلاف باشد.
ضمن بیان مطالب فوق از دوستان عزیزم در یزد فردا و نیز سایر فعالین در عرصه ی رسانه درخواست می کنم بر اساس مستندات حقیقی نسبت به تحلیل و ارائه ی اخبار بپردازند. بدیهی است در حوزه ی فردی و حزب مشارکت اگر سئوال و یا ابهامی وجود داشت بنده آمادگی پاسخگویی دارم و در مورد ائتلاف اصلاح طلبان بی شک مهندس سفید -رابط استان- و دکتر توحیدی فر -رئیس ستاد- بهترین مرجع پرسش می توانند باشند.
گفتني است مطلب فوق در وبلاك يار دبستاني نيز منتشر شده است .
يزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا