نماينده تفت و ميبد با توصيه به اصولگرايان و اصلاح طلبان: از آنچه مردم را از شما بري ساخته تبري جوييد(انتخابات مجلس هشتم57 ) 

يزدفردا "نماينده مردم تفت و ميبد در مجلس گفت: در سال انتخابات مجلس هشتم به اصلاح طلبان و اصولگرايان توصيه مي کنم به جاي تخريب يکديگر براي رسيدن به قدرت از آنچه مردم را از شما بري ساخته تبري بجوييد. 

سيد جمال يحيي زاده نماينده تفت و ميبد در مجلس هفتم در چهارمين نطق پيش از دستور امروز مجلس تاکيد کرد: مجلس ششمي ها اگر مي خواهند دوباره پارلمان را در اختيار بگيرند به مردم تعهد بدهند، آنچه را در مجلس ششم مرتکب شده که موجب جدايي مردم از آنها شد؛ ديگر تکرار نکنند.
يحيي زاده ادامه داد: ‌مجلس ششمي ها بايد بدانند که بي توجهي به مباني ديني و احکام اسلام،مبارزه با نهادهاي کانون انقلابي، وادادگي دربرابر دشمن، ايجاد تنش هاي سياسي، تحصن واستعفاء گناهان بزرگي است که ديگر نبايد مرتکب شوند.
به گفته يحيي زاده مجلس هفتمي ها نيز اگر مي خواهند همچنان مجلس را در اختيار داشته باشند، اعتراف کنند که تورم و گراني، بيکاري، گراني مسکن، مشکلات طرح ضروري سهميه بندي بنزين و تلفات وحشتناک جاده اي، واقعيات تلخ و مهمي است که بايد براي رفع آن برنامه ريزي شود.
وي خطاب به نمايندگاني که با دقت وتيزبيني مراقب رقباي احتمالي خود هستند تا به تبليغات زودهنگام نپردازند، تاکيد کرد: اگر به دنبال اجراي قانون انتخابات هستيم بايد از خود شروع کنيم. مراقب باشيم از تريبون مجلس ،حضور در حوزه انتخابيه، رسانه ملي و ساير رسانه ها استفاده ابزاري و تبليغاتي نکنيم و البته مسئولان دولتي و نشريات نيز نبايد عملا مارا تشويق به تبليغات کنيم.
نماينده مردم تفت و ميبد ضمن انتقاد از استمرار مظلوميت در حوزه فرهنگ، بيان کرد: انقلاب ما براي اصلاح فرهنگ صورت گرفته است ولي متاسفانه هنوز به بخش فرهنگ نگاه هزينه اي و غير ضروري مي شود.
وي اظهار داشت: درجمع 27 نفري که عضو انتخابيه شوراي عالي تدوين برنامه پنجم هستند حتي يک بزرگ فرهنگي نيز يافت نمي شود.
يحيي زاده با اشاره به گفته رهبر انقلاب مبني بر اينکه اگر مشکلات فر هنگي حل شود، بسياري از مشکلات ديگر نيز حل خواهد شد، تصريح کرد: با اين وجود خيلي ها مي گويند اگر مشکلات اقتصادي حل شود مشکلات فرهنگي نيز رفع خواهد شد.
وي با تاکيد بر اينکه بسياري از متوليان فرهنگي تعريف درستي از فرهنگ ندارند، اظهار داشت: بودجه فرهنگ هنوز به چهار درصد بودجه هم نمي رسد و اين بودجه ناچيز را نيز بعضي از دستگاه هاي فرهنگي نمي توانند در اصلاح فرهنگ به کار گيرند.
به گفته اين نماينده مجلس مظلوميت فرهنگ ار آنجاست که برخي از مسئولان دستگاه هاي فرهنگي براي توسعه بخش خود از هنرپيشه هاي باليوودي استفاده مي کنند و شرکت هاي خارجي مد ولباسي که حتي در آمريکا اجازه فعاليت ندارند در ايران اين اجازه را پيدا کرده و مسئولان بر سر صهيونيست يا غير صهيونيست بودن آنها بحث مي کنند.
وي خاطرنشان کرد: از 80هزار مسجد کشور تنها 3500 مسجد داراي کانون فرهنگي هستند که سهم هريک از اين کانون ها به لطف مجلس در افزايش بودجه 120 هزار تومان است.
يحيي زاده با اشاره به وجود 1800 کتابخانه در کشور افزود: اين در حالي است که وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاکيد مي کند کشور به 14 هزار کتابخانه نياز دارد و در اينحا بايد اين سئوال را از رييس مجلس فرهنگي و رييس جمهور فرهنگ دوست پرسيد که آيا نمي خواهيد تا نسخه بودجه سال87 نيز بسته نشده است براي رفع مظلوميت فرهنگ اقدامي انجام دهيد.
وي در پايان به برخي مشکلات حوزه انتخابيه خود اشاره و تصريح کرد: از وزارت صنايع مي خواهيم که حداقل بخشي از 22 ميليون تن سنگ آهني را که از استان يزد استخراج مي شود، صرف استان کرده و دولت نيز در تامين آب شرب و تحقق مصوبه خود نسبت به پتروشيمي ميبد تسريع داشته باشد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا