دبير حزب كارگزاران سازندگي ايران شاخه يزد گفت: عملكرد مورد تاييد كانديدا ملاكي براي تضمين عملكرد و تعهد آينده آنها در مجلس است.(انتخابات مجلس هشتم51 )

عماد تشكري در گفتگو با خبرنگار سياسي ايسنا - منطقه يزد در خصوص ملاكهاي تعيين كانديداي برتر در انتخابات مجلس اظهار داشت:‌ از شاخصه‌هاي مهمي كه در انتخاب كانديدا بايست به آن توجه شود و متاسفانه از آن غفلت مي‌شود، داشتن درايت سياسي لازم از سوي فرد منتخب است به عبارت ديگر نماينده بايد درايت و سياست لازم در زمينه‌هاي مختلف كشور داشته باشد چرا كه سياسي‌ترين مسئولين در ساختار حكومتي عضويت در پارلمان است.

وي در ادامه گفت: از ديدگاه اصلاح طلبان، ‌شخص نماينده از لحاظ عملكرد بايد مردم محور بوده و در جلب رضايت مجموعه كاري و در برخورد با مراجعه كنندكان يا ارباب رجوع سابقه عملكردي مثبت داشته باشد در واقع عملكرد مثبت وي ملاكي براي تضمين عملكرد و تعهد او در آينده مي‌باشد.

دبير حزب كارگزاران سازندگي شاخه يزد خصوصيت ديگر در انتخاب كانديدا را داشتن شفافيت سياسي دانست و گفت: مسلما فردي كه در مجلس در مورد مسائل مختلف كشور بايد اظهار نظر نمايد و سخنگوي موكليني كه وي را انتخاب كرده‌اند، مي‌باشد بايد از شفافيت لازم برخوردار باشد چرا كه نداشتن شفافيت يكي از مسائل تعيين كننده تلقي مي‌شود.

تشكري بيان داشت: از ديدگاه اين حزب و ساير احزاب اصلاح طلب كه به دنبال اصلاح امور و تامين نظر اكثريت فعال و خاموش جامعه است، فرد منتخب بايد شفافيت لازم در اعلام موضع و وابستگي ديدگاهي به اردوگاه اصلاح طلبان داشته باشد.

وي تصريح كرد: از آنجا كه فعاليت خوب يكي از اركان در تفكر اصلاح طلبان است بنابراين عضويت فرد و فعاليت وي در يكي از احزاب اصلاح طلب هم شفافيت مواضع را به دنبال دارد و هم اينكه وابستگي به اردوگاه اصلاح طلبان شفاف تر و كاملتر خواهد بود.

تشكري با بيان اينكه مقبوليت فرد و داشتن پايگاه اجتماعي از مباحث عام در انتخاب كانديدا است گفت: ‌برخي شرايط خاص نيز از هر حزب و جناحي مطرح مي‌شود ولي تاكيد بر راي آوردن قطعي فرد نبايد به حدي برسد كه از بسياري از اعتقادات و آرمانها در خصوص صلاحيت (مواضع و عملكرد) كانديدا غفلت گردد.

وي خاطر نشان كرد: احزاب بايد خط و مسير را به مردم نشان دهند نه اينكه از احساسات و افكار احيانا نادرست، در جامعه تبعيت كنند، احزاب بايست براي مردم و جامعه چراغ راهنما باشند و نمي‌توانند مردم را مجبور به انتخاب نمايند.

تشكري با اشاره به اينكه نماينده مجلس به عنوان وكيل مردم بايد ارتباط نظارتي مستمر بر عملكرد مديران داشته باشد افزود:‌ در عرصه كشور، نمايندگان مجلس بر اساس شاخصهاي عملكردي بر عملكرد وزرا نظارت دارند و در مواقع ضروري، تذكرات لازم به وزرا داده مي‌شود ولي در استان كمتر شاهد چنين امري هستيم، در حاليكه عملكرد مدير بايد مورد توجه و نظارت قرار گيرد.

وي گفت: تلاش حزب كارگزاران در اين دوره از انتخابات بر اين مهم تكيه دارد و از آنجا كه وكالت نزديكترين ارتباط كاري با مردم است، بايد بيشتر از ساير مسئوليت ها در دسترس مردم باشد.

دبير حزب كارگزاران سازندگي ايران در پايان خاطرنشان ساخت: نظارت بر عملكرد مديران استان بايد به طور مستمر صورت گيرد و گزارش آن به مردم ارائه شود تا به يك نظام كامل جمهوري در چارچوب اسلاميت كه هدف انقلابمان است، جامه عمل بپوشانيم و در نهايت هم اصلاح وضعيت را داشته باشيم و هم نارضايتي عمومي كه از عملكرد سيستم بروكراسي در كشور وجود دارد، به حداقل برسد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا