(انتخابات مجلس هشتم 24)
کاظم جلالی مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با قید یک فوریت تقدیم هیات رئیسه شد.

به گزارش يزدفردا به نقل از خانه ملت، کاظم جلالی در جمع خبرنگاران گفت: این طرح فردا در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در این طرح تلاش شده است که یک بازنگری کلی به قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی شود و کلیه خلاءهای موجود در قانون فعلی شناسایی و برای جبران آن پیشنهادهای جدیدی ارائه شود.

جلالی در مورد خلاءهای موجود در قانون گفت: یکی از این خلاءها، حذف الصاق عکس است که به نظر می‌رسد در یک تصمیم شتاب زده این موضوع مورد غفلت قرار گرفت و در پیشنهاد جدید این موضوع مجددا مورد توجه مجلس قرار خواهد گرفت.

مخبر کمیسیون امنیت خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص تخلف‌های انتخاباتی بصورت مشخص‌تر تعیین مجرمیت شده و 17 مورد از این تخلفات شناسایی شده و مورد توجه قرار گرفته که اگر کسانی این موارد را انجام دهند 31 روز از 91 روز تا 6 ماه حبس و یا از 500 هزار تومان تا 1 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم خواهند شد.

وی ادامه داد: برخی اصلاحات جزیی هم در خصوص تغییراتی که در قانون بصورت پراکنده انجام شده بود اما اثرات آن تغییرات در برخی از مواد قانون مورد توجه قرار نگرفته بود در این طرح اصلاح شد که فردا چهارشنبه در صحن مجلس مطرح خواهد شد.

يزدفردا




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا