عبدالرسول دوران :مهندسي فرهنگي نظام در عرصه هاي مختلف رعايت بايدها و نبايد هاي فرهنگ عمومي كشور است

معاون سياسي امنيتي استانداري يزد بر انجام كارهاي پژوهشي درباره آسيب شناسي فرهنگ دارالعباده يزد تاكيد كرد .



به گزارش يزدفردا به نقل از روابط عمومي استانداري معاون سياسي امنيتي استانداري يزد در جلسه كارگروه ساماندهي و احياي فرهنگ دارالعباده استان يزد شناسايي آسيب هايي كه به فرهنگ غني دارالعباده ضربه وارد مي كند را يكي از وظايف اصلي اين كارگروه برشمرد و تاكيدكرد : درگذر زمان بسياري از مباحث فرهنگي به ويژه پوشش افراد دچار تغيير و تحولات بسياري قرار گرفته است كه نكات منفي آن در اين كارگروه شناسايي و راه كارهاي برطرف كردن آن در جامعه بررسي مي شود .
عبدالرسول دوران با اشاره به اين كه طرح مهندسي فرهنگي كشور قرار است به عنوان نمونه در استان يزد اجرا شود گفت : مهندسي فرهنگي نظام در عرصه هاي مختلف رعايت بايدها و نبايد هاي فرهنگ عمومي كشور است و در سفر هيئت دولت به استان با نظر مثبت رئيس جمهور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي مقدمات راه اندازي دبيرخانه مهندسي فرهنگي در استان يزد آغاز شد .

عبدالرسول دوران :مهندسي فرهنگي نظام در عرصه هاي مختلف رعايت بايدها و نبايد هاي فرهنگ عمومي كشور است



وي تلاش مضاعف مسئولان فرهنگي استان براي غني تر كردن فرهنگ دارالعباده را بسيار حائز اهميت دانست و افزود : مديران دستگاه هاي اجرائي و به ويژه دستگاه هاي فرهنگي استان موظف هستند با مد نظر قرار دادن شاخص هاي اصلي فرهنگ دارالعباده نظير تعامل بين دانشجويان در دانشگاه ها ، ساخت و ساز ساختمان هاي قديمي و پياده سازي معماري ايران اسلامي حداكثر توان خود را در احياي فرهنگ غني دارالعباده به كار بگيرند .

معاون سياسي امنيتي استانداري يزد تدوين راه كارهاي علمي و پژوهشي براي تعيين اولويت هاي كارگروه را ياد آور شد و اضافه كرد : بايد از مباحث پراكنده و گسترده غير هدفمند خارج شويم و بر اساس اولويت هاي تعيين شده عمل كنيم در غير اين صورت فعاليت هاي اين كارگروه ممكن است منجر به آسيب هاي اجتماعي شود . عبدالرسول دوران جهت گيري اين كارگروه را بر اساس جغرافياي سياسي و منطقه اي استان عنوان و خاطر نشان كرد : بايد مسائل و مشكلات فرهنگي و اجتماعي در استان را مورد بازخواني قرار دهيم و با تطبيق اين معضلات با شرايط روز راه كارهاي برطرف كردن مشكلات را اولويت بندي كنيم .

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان هم در اين نشست خواستار پيشگيري از روند رو به رشد نهادهاي غربي در جامعه شد و اظهار داشت : از آن جايي كه فرهنگ ما يك فرهنگ تركيبي از فرهنگ اسلام، ايران و غرب است بايد يك پالايش در فرهنگ خود داشته باشيم و با راه كارهاي مبنايي و كارشناسي يك ايده جديد براي حفظ جايگاه فرهنگي خود تعريف كنيم .

احمد عجمين دبيركارگروه ساماندهي و احياي فرهنگ دارالعباده تعريف يك آئين نامه كاري و شناسايي شاخص هاي فرهنگ دارالعباده را از اولويت هاي اساسي اين كارگروه اعلام و تصريح كرد : بايد باتكميل بحث هاي كاربري و نظري و تشريح فرآيند هاي اجتماعي آرام آرام اين دستور العمل ها را در بطن جامعه اجرايي كنيم .

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا