نماينده تفت و ميبد در مجلس: مشكلات شهرستان‌ها با طرح استاني شدن انتخابات كمرنگ مي‌شود(انتخابات مجلس هشتم10 )

نماينده تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي گفت: با طرح استاني شدن انتخابات مجلس شوراي اسلامي، توجه به مشكلات شهرستان‌ها كم رنگ و كم فروغ ‌شده و در توسعه شهرستان‌ها خلل وارد مي‌شود.

حجت‌الاسلام سيد جلال يحيي‌زاده اظهار داشت: ضرورت مطرح شدن اين موضوع در مجلس از سوي بسياري از كارشناسان، حل مسائل اصلي و كلي در سطح استان‌ها است.

وي ادامه داد: با اجراي اين طرح، نمايندگان مجلس بجاي پرداختن به امور اساسي و مديريت كلان كشوري مجبورند به نوعي درگير مسائل ريز و جزئي نظير وام،‌ اشتغال و ... موكلين خود در شهرستان‌ها باشند و نهايتاً زمان محدودي صرف رفع مسائل كلي كشور مي‌شود.

نماينده تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي، اذعان داشت: اگر نماينده مجلس، ‌نماينده استان باشد با توجه به اين كه فرهنگ‌سازي در رسانه‌هاي گروهي صورت نگرفته است، مشكل چنداني حل نمي‌شود.

وي دو گروه را در طرح استاني شدن انتخابات مجلس موفق دانست و اضافه كرد: گروهي كه حاضر هستند پول خرج كنند و از توانايي تبليغات گسترده در سطح استان برخوردار هستند و نماينده يك حزب در چنين انتخاباتي شانس بيشتري خواهند داشت.

حجت‌الاسلام يحيي‌زاده در پايان تاكيد كرد: احزاب به معناي واقعي در كشور ما وجود ندارند، بدين معنا كه تشكل‌ها با روي كار آمدن يك دولت قد علم مي‌كنند و به عبارت ديگر در كشور بازي احزاب داريم، در حالي كه حزب بايد سياست‌ها و برنامه‌هاي خود را در همه شرايط اعلام كند.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا