خاطره عطریانفر از اولين عيدي كه گرقته است

محمد عطریانفر خود را شخصیتی می داند که هیچگاه از خانه تکانی فرار نکرده است.


عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت و گوی نوروزی با خبر در پاسخ به این سوال که چرا مردها از ماه اسفند به خاطر خانه تکانی بدشان می آید گفت : این اظهار نظر شما از یک نظر سنجی گسترده نشات نگرفته و با پیش داوری مطرح شده است و در میان جوانان و میانسال و کهنسال متفاوت است همچنانکه برخی از مردان از ماه اسفند خوششان می آید زیرا ماه اسفند را پایانی بر زمستان سرد و آغازی بر بهار شکوفا می دانند.


وی افزود : من معتقدم که تمام مردان از خانه تکانی در نمی روند کما اینکه من همواره خدمتگزار خانواده بوده و هستم. من زمان خانه تکانی در مشاغل سخت مشغول به کار می شوم و ترجیح می دهم که دکوراسیون خانه را به همسرم بسپارم بر همین اساس دادن مفروشات خانه برای شستشو و  تمیز کردن شیشه ها در ایام خانه تکانی را من متقبل می شوم. کما اینکه از سال 63 تا کنون که ازدواج کردم بارها این کار را انجام دادم.


عطریانفر اما در عین حال می گوید خاطره ای از خانه تکانی ندارد و تصریح کرد : خاطره زمانی رخ می دهد که یک امر روتین دچار اخلال شود یک فرد از نردبام افتاده باشد یا اینکه پنجره ای بشکند با توجه به اینکه من آدم بسیار دقیقی در انجام امور هستم هیچگاه دچار این مشکلات نمی شوم .

وی در مورد تجربه جیب خالی شدن در آستانه سال نو به بهانه نو شدن وسایل توسط همسرش گفت : این تجربه در مورد من که با همسرم احساس همبستگی شدید دارم صدق نمی کند در این موارد همسرم هوای من را دارد و ما دچار بن بست نمی شویم .


عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در مورد اینکه چقدر عیدی به همسرش داده است اظهار داشت : ما به دلیل اینکه خانواده ای مذهبی هستیم در سالهایی که ایام نوروز مصادف با عزاداری شده است از برگزاری مراسم خودداری کرده ایم اما در سایر موارد بیشتر سعی کردم که عیدی به همسرم بدهم که متعلق به خودش باشد از جمله طلا و شیشه عطر . سال گذشته تصور می کنم که به همسرم سکه و به فرزندانم 50 هزار تومان عیدی دادم.


وی در مورد بهترین و خاطره انگیزترین عیدی که دریافت کرده هم گفت: اولین بار از پدرم که عیدی گرفتم اما مقدار آن یادم نیست اما از مادر همسرم اولین بار، عیدی خوبی دریافت کردم که به نظرم 5 هزار تومان یا ده هزار تومان بود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا