به گزارش خبرنگار یزدفردا؛ محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در پیام نوروزی به مناسبت حلول سال 1391، با تبریک فرا رسیدن عید سعید نوروز به ملت بزرگ ایران و جامعه بشری، سال گذشته را سالی پرفراز و نشیب و سرشار از شادکامی‌ها، شیرینی‌ها و پیروزی‌ها برای ملت ایران و جامعه بشری دانست و گفت: به فضل الهی در سال 91 تعهد این دولت بر عدالت، خدمت، پاکی، مهرورزی و تعالی کشور عمیق‌تر و وثیق‌تر از سال های گذشته در تمام لحظات و فعالیت‌ها جاری بوده و امسال نیز همچون گذشته حمایت از تولید، صادرات ملی، سرمایه و کار ایرانی در دستور کار دولت خواهد بود.

وی در پیام نوروزی به مناسب حلول سال 1391 هجری شمسی با تبریک آغاز سال نو و عید نوروز به امام عصر(ع) که حقیقت بهار انسانی است، مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران و ایرانیان در سرتاسر عالم که هستند، خانواده معظم شهیدان، ایثارگران و جامعه بشری، گفت: سال گذشته سالی پرفراز و نشیب و سرشار از شادکامی‌ها، شیرینی‌ها و پیروزی‌ها برای ملت ایران و جامعه بشری و در برخی موارد هم همراه با تلخکامی‌ها بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: در سال 90 حرکت پرشتاب ملت ایران در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، علمی، صنعتی، فناوری و سیاسی گسترش پیدا کرد و به فضل الهی در سال 91 با سرعت بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه در سال 90 ده‌ها هزار طرح عمرانی و پروژه‌های گوناگون در گوشه و کنار کشور به بهره‌برداری رسید و دستاوردهای علمی و فناوری‌ بزرگ در اختیار ملت قرار گرفت، اظهار داشت: در همین دوره اقدامات تحولی بسیاری برنامه‌ریزی شد که از این بابت خداوند منان را سپاسگزارم و از همراهی و همدلی ملت بزرگ صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه برنامه عظیم "مهر ماندگار" برای تکمیل و بهره‌برداری از تمام طرحهای بزرگ عمرانی، علمی، بهداشتی، صنعتی، فنآوری و کشاورزی و فرهنگی تهیه شده و آماده اجرا است، گفت: بنای دولت بر این است تا به گونه ای کار کند تا باری را بر دوش دولت بعدی نگذارد و در حقیقت ما می‌خواهیم این فرصت برای دولت بعدی باقی باشد که برنامه‌ و بودجه خود را خودش تنظیم کند و براساس برنامه‌هایی که به تایید ملت ایران می‌رسد کارهایش را جلو ببرد و طرح‌های نیمه تمام مانع اجرای برنامه‌های دولت بعدی نشود.

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه ایران باید با فکر، همت و دست ایرانی ساخته شود، تصریح کرد: امسال نیز همچون گذشته حمایت از تولید، صادرات ملی، سرمایه و کار ایرانی در دستور کار دولت است.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: به فضل الهی تعهد دولت بر عدالت، خدمت، پاکی، مهرورزی و تعالی کشور عمیق‌تر و وثیق‌تر در سال 91 و در تمام لحظات و فعالیت‌ها جاری خواهد بود؛ ما همواره در کنار مردم، برای مردم و شریک شادی و غم مردم خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از پیام خود نوروز را عید انسان و عید بازگشت به حقیقت انسانی و تجدید عهد با همه خوبی‌ها و اجتناب از همه زشتی‌ها برشمرد و گفت: نوروز یادآور بهار انسان است؛ امروز همه می‌دانند که انسان بالاترین مخلوق خداست و استعداد و شایستگی آن را دارد که جانشین خدا در زمین شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند همه استعدادهای الهی و صفات و اسماء خود را در فطرت انسان به امانت گذاشته است، اظهار داشت: استعدادهای الهی انسان بسیار شگرف و نامحدود است؛ قدرت، عقل، حکمت، خلاقیت، علم، تدبیر و درایت، عشق و آرامش، سلامت و پرستش و عزت و کرامت از استعدادهایی است که به واسطه آنها انسان می‌تواند تجلی خداوند و ظرف معرفی او در این عالم بشود؛ انسان با شکوفایی این استعدادها می‌تواند آنقدر بزرگ شود که جانشین خداوند در زمین گردد.

احمدی نژاد با بیان اینکه با نگاهی به تاریخ مشخص می‌شود که انسان برای رسیدن به قله های کمال و تعالی هنوز در ابتدای راه است و در حقیقت بشریت هنوز فرصت شکوفایی کامل پیدا نکرده است، گفت: بهار انسانیت در راه است و باید بیاید و روشن است که سعادت و کمال حقیقی رسیدن به مقام خلیفه‌اللهی و به نقطه‌ای است که انسان از همه ظرفیت و استعدادهای الهی خود بهره‌برداری کند.

وی با اشاره به دعای تحویل سال و اینکه همه به دنبال بهترین حال و نقطه اوج کمال هستند، گفت: این سوال مطرح است که به راستی احسن الحال چیست و چه کسی از همة عقل، علم، حکمت، عشق، درایت، عدالت، هوشمندی، قدرت، خلاقیت و سلامت برخوردار است و در اوج پرستش قرار دارد؟ پاسخ روشن است؛ معلوم است که همه اینها فقط و فقط در انسان کامل مجتمع است.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: انسان کامل نقطه اوج تجلی همه صفات و اسماء الهی و ظهور و بروز همه استعدادهای الهی انسان در عالم هستی است وهر کسی که می‌خواهد به قله کمال و سعادت برسد، راه، راهنما، قله، یاور و الگو اوست.

احمدی نژاد در بخش دیگری از پیام خود به مناسبت آغاز سال 91 با اشاره به اینکه در این ایام عده‌ای از خدمتگزاران مشغول خدمت‌ هستند، تصریح کرد: بنده به نمایندگی از ملت ایران از همه کسانی که ایام و لیالی نوروز را برای شادی، سلامتی و راحتی دیگران صرف می‌کنند، صمیمانه تشکر می‌کنم و از خداوند متعال مسألت دارم که سال 91 را که طلیعه آن همراه با بارش لطف الهی بود، سالی سرشار از رحمت و برکت و درک بهترین حال، عزت و سلامت برای همگان قرار دهد.

وی با گرامیداشت یاد و نام امام راحل عظیم‌الشأن و شهداء، به ویژه شهدای هسته‌ای اظهار داشت: بیایید و بیاییم همه با هم با یاد خدا و عشق به امام عصر(علیه‌السلام) و خدمت و محبت به دیگران سالی پر از خوبی و زیبایی را آغاز کنیم.

رئیس جمهور  کشورمان در خاتمه پیام خویش این اشعار را نیز به مناسبت بهار و خطاب به یگانه هستی قرائت کرد:

السلام علیک یا ربیع الانام و نضره الایام

تو بهترین حالی / چه خوش خوانده‌اند ترا که بهاری

تو بهترین حالی / رمز عبور لیله و راز طلوع نهاری

تو بهترین حالی / رویای منی، تو آرزوی جهانی

تو بهترین حالی / تو مبدأای، تو مقصدی، راهی

تو بهترین حالی / تو سرودی، زمزمه‌ای، فریادی

تو بهترین حالی / تو دانه‌ای، جوانه‌ای، درخت پاک حیاتی

تو بهترین حالی / هماره خرّم و سبز، گل همیشه بهاری

شوق دیدار روی تو / تفسیر عمر من است

سلام بر تو ای بهار مردمان / سلام بر تو ای خرّمی دوران

 

متن کامل پيام دکتر محمود احمدي نژاد به شرح ذيل است:


بسم الله الرحمن الرحيم


«اللهم عجل لوليك الفرج و العافية و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه»


بهار عزيز و نوروز سرفراز را به حقيقت بهار انساني، يعني امام عصر(ع)، مقام معظم رهبري، ملت بزرگ ايران و ايرانيان در هر کجاي عالم که هستند، خانواده معظم شهيدان و ايثارگران و جامعه بشري تبريك عرض مي‌كنم.


سال گذشته سالي پرفراز و نشيب و سرشار از شادكامي‌ها، شيريني‌ها و پيروزي‌ها براي ملت ايران و جامعه بشري و در برخي موارد هم همراه با تلخكامي‌ها بود.


در سال 90 حركت پرشتاب ملت ايران در عرصه‌هاي گوناگون اقتصادي، علمي، صنعتي، فناوري و سياسي گسترش پيدا كرد و به فضل الهي در سال 91 با سرعت بيشتر ادامه پيدا خواهد كرد.


دهها هزار طرح عمراني و پروژه‌هاي گوناگون در گوشه و كنار كشور به بهره‌برداري رسيد و دستاوردهاي علمي و فنآوري‌ بزرگ در اختيار ملت قرار گرفت. در همين دوره اقدامات تحولي برنامه‌ريزي شد كه از اين بابت خداوند منان را سپاسگزارم و از همراهي و همدلي ملت بزرگ صميمانه تشكر مي‌كنم.


برنامه عظيم "مهر ماندگار" براي تكميل و بهره‌برداري از تمام طرحهاي بزرگ عمراني، علمي، بهداشتي، صنعتي، فنآوري و كشاورزي و فرهنگي تهيه شده و آماده اجراست.


بناي اين دولت بر اين است كه كاري كند كه باري را بر دوش دولت بعدي نگذارد.


ما مي‌خواهيم اين فرصت براي دولت بعدي باقي باشد كه برنامه‌ و بودجه خود را خودش تنظيم كند براساس برنامه‌هايي كه به تاييد ملت ايران مي‌رسد كارهايش را جلو ببرد و طرح‌هاي نيمه تمام مانع اجراي برنامه‌هاي دولت بعدي نشود.


ايران بايد با فكر، همت و دست ايراني ساخته شود.


همچون گذشته امسال هم حمايت از توليد، صادرات ملي، سرمايه و كار ايراني در دستور كار دولت است.


تعهد اين دولت بر عدالت، خدمت، پاكي، مهرورزي و تعالي كشور عميق‌تر و وثيق‌تر در سال 91 در تمام لحظات و فعاليت‌ها به فضل الهي جاري خواهد بود.


ما همواره در كنار مردم، براي مردم و شريك شادي و غم مردم خواهيم بود.



اما كلامي هم درباره نوروز عزيز، خدمت ملت عزيز عرض مي‌كنم؛


نوروز عيد انسان است و عيد بازگشت به حقيقت انساني است.


عيد تجديد عهد با همه خوبي‌ها و اجتناب از همه زشتي‌هاست.


نوروز يادآور بهار انسان است.


امروز همه مي‌دانند كه انسان بالاترين مخلوق خداست. انسان استعداد و شايستگي آن را دارد كه جانشين خدا در زمين شود.


همه استعدادهاي الهي و صفات و اسماء خود را در فطرت انسان به امانت گذاشته است.


استعدادهاي الهي انسان بسيار شگرف و نامحدود است.


قدرت، عقل، حكمت، خلاقيت، علم، تدبير و درايت، عشق و آرامش، سلامت و پرستش و عزت و كرامت از استعدادهايي است كه به واسطه آنها انسان مي‌تواند تجلي خداوند و ظرف معرفي او در اين عالم بشود. انسان با شكوفايي اين استعدادها مي‌تواند آنقدر بزرگ شود كه جانشين خداوند در زمين گردد.


با نگاهي به تاريخ و امروز معلوم مي‌شود كه انسان براي رسيدن به آن قله بلند هنوز در ابتداي راه است.


در واقع اين دوره طولاني گذشته دوره زمستان بوده؛ زمستان بشريت. هنوز بشر فرصت شكوفايي كامل پيدا نكرده است؛ بهار انسانيت در راه است و بايد بيايد. در طول تاريخ همه انسانها به دنبال كمال و سعادت بودند و هر فعاليتي كه انجام مي‌دهند و هر جهت‌گيري و سياست كه استفاده مي‌كنند هنگامي كه از آنان سوال مي‌كنيم مي‌گويند به دنبال كمال و سعادت هستيم.


روشن است كه سعادت و كمال حقيقي رسيدن به مقام خليفه‌اللهي است. رسيدن به نقطه‌اي است كه از همه ظرفيت و استعدادهاي الهي بهره‌برداري كنيم.


در دعاي تحويل سال همه با هم مي‌خوانيم خطاب به خداي متعال كه: يا مقلب القلوب والابصار يا مدبر اللّيل و النهار يا محول الحول والاحوال حوّل حالنا الي احسن الحال.


همه به دنبال بهترين حال هستند. يعني نقطه اوج كمال. همه به دنبال احسن الحال هستند.


اما سوال اين است كه به راستي احسن الحال چيست و كدام است.


چه كسي از همة عقل، علم، حكمت، عشق، درايت، عدالت، هوشمندي، قدرت، خلاقيت و سلامت برخوردار است و در اوج پرستش قرار دارد.


پاسخ روشن است؛ معلوم است كه همه اينها فقط و فقط در انسان كامل مجتمع است.


انسان كامل نقطه اوج تجلي همه صفات و اسماء الهي و ظهور و بروز همه استعدادهاي الهي انسان در عالم هستي است. انسان كامل ابتدا، انتها و خودِ راه است.


او مقصد همه مخلوقات عالم در سير كمالي است. او مظهر همه زيبايي‌ها و جمال خداوند است. بنابراين معلوم شد كه احسن الحال وجود نازنين حضرت ولي عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف) است.


هر كسي كه مي‌خواهد به قله برسد، راه، راهنما، قله، ياور و الگو اوست.


دعاي ما در لحظه تحويل سال، رسيدن به اوست كه احسن الحال است.


او آرزوي همه ابناء بشر است؛ زيباترين آرزوهاست. او سرود زيباي هستي و زمزمه خداوند در جاري عالم است. او رمز و راز آفرينش و گردش هستي است. با ظهور او و به تعبير ديگر با رسيدن بشريت به او، بهار انسان و انسانيت و زندگي واقعي بشر آغاز مي‌شود.


من مي‌خواهم در انتهاي سخن سروده‌اي از يك عزيزي كه به مناسبت همين بهار و خطاب به يگانه هستي را قرائت مي‌كنم.


السلام عليك يا ربيع الانام و نضره الايام


تو بهترين حالي / چه خوش خوانده‌اند ترا كه بهاري


تو بهترين حالي / رمز عبور ليله و راز طلوع نهاري


تو بهترين حالي / روياي مني، تو آرزوي جهاني


تو بهترين حالي / تو مبدأاي، تو مقصدي، راهي


تو بهترين حالي / تو سرودي، زمزمه‌اي، فريادي


تو بهترين حالي / تو دانه‌اي، جوانه‌اي، درخت پاك حياتي


تو بهترين حالي / هماره خرّم و سبز، گل هميشه بهاري


شوق ديدار روي تو / تفسير عمر من است


سلام بر تو اي بهار مردمان / سلام بر تو اي خرّمي دوران


اين روزها همه مردم مشغول ديد و بازديد، صله ارحام، مسافرت و شادي و نشاط‌اند. اما عده‌اي مشغول خدمت‌ هستند. من به نمايندگي از ملت از همه كساني كه ايام و ليالي نوروزشان را براي شادي، سلامتي و راحتي ديگران صرف مي‌كنند، صميمانه تشكر مي‌كنم.


از خداوند متعال مسألت دارم كه سال 91 را كه طليعه آن همراه با بارش لطف الهي بود، سالي سرشار از رحمت و بركت و درك بهترين حال، عزت و سلامت براي همگان قرار دهد.


ياد و نام امام راحل عظيم‌الشأن و شهداء، به ويژه شهداي هسته‌اي را گرامي مي‌دارم.


بياييد و بياييم همه با هم با ياد خدا و عشق به امام عصر(عليه‌السلام) و خدمت و محبت به ديگران سالي پر از خوبي و زيبايي را آغاز كنيم.


يا علي

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا