خبرنگار یزد فردا - مسعود میرجلیلی : پس از پنج‌ ماه اداره شدن اداره کل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی فارس به صورت سرپرستی، محمود عالی‌شوندی مدیرکل‌ ارشاد استان یزد به عنوان مدیرکل جدید، سکان هدایت اداره ‌کل ارشاد فارس را بر عهده گرفت .
پس از استعفای منصور طبیعی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پنج‌ ماه گذشته، محمد فخرایی سرپرستی این اداره کل فرهنگ را بر عهده داشت. 
مراسم تودیع و معارفه در حالی برگزار ‌شد که بسیاری از اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های فارس به صورت سرپرستی اداره شده و با توجه به کمبود شدید اعتبارات فرهنگی مناسب در این اداره‌ها، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در شهرستان‌ها رونقی ندارد.
به گفته بسیاری از کارشناسان فرهنگی اختصاص اعتبار 150 میلیون تومانی از محل شاخص‌های فرهنگی استان می‌تواند بسیاری از مشکلات اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی مراکز شهرستان‌های استان فارس را که امروز تنها اسمی برای خود دارد اما در عمل با توجه به کمبود اعتبار نمی‌توانند کاری را از پیش ببرند، رفع کند.
محمود عالی‌شوندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان یزد، دارای مدرک فوق لیسانس ادبیات نمایشی و لیسانس کارگردانی است.
مدیرکلی آموزش صدا و سیما و قائم مقامی صدا و سیمای کرمانشاه نیز از جمله فعالیت‌های اجرائی وی به شمار می‌رود. عالی‌شوندی همچنین از فعالان رسانه ملی و یکی از اعضای هیئت داوران آثار جشنواره شانزدهم تولیدات مراکز صدا و سیما بوده است.
======================================================

استاندار فارس گفت: فرهنگ کار و تلاش از جمله فرهنگ‌هایی است که باید با جدیت در استان فارس ایجاد شود.
 حسین صادق عابدین عصر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: از مدیرکل جدید انتظار دارم اجازه برخوردهای فراتر از قانون در حوزه فرهنگ را به هیچکس ندهد.
استاندار فارس افزود: در حوزه فرهنگ، قانون باید حرف اول و آخر را بزند و در این راستا نباید اجازه داد کسانی خودسرانه خطوط قرمز را بالا و پایین کنند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند فارس در قله قرار دارد تصریح کرد: برای باقی ماندن در این قله باید تلاش‌های بسیاری صورت گیرد.
نماینده عالی دولت در فارس برخورد خودسرانه و خارج از چارچوب‌های قانونی را از آسیب‌های جدی فرهنگ عنوان کرد و گفت: اصلاح فرهنگ میسر نمی‌شود مگر اینکه فرهنگ عمومی را اصلاح کنیم.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل اشتباهات سلاطین قاجار و پهلوی فرهنگ‌های نادرستی وارد فرهنگ عمومی ما شده است که با آموزه‌های دینی ما سازگار نیست و باید اصلاح شود.
استاندار فارس تصریح کرد: فرهنگ کار و تلاش از جمله فرهنگ‌هایی است که باید با جدیت در این استان اصلاح شود، چراکه هر‌گاه شاهد موفقیتی بوده‌ایم نتیجه کار تلاش و کوشش بسیار بوده است.
صادق عابدین اظهار امیدواری کرد که با تلاش مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اهالی فرهنگ آینده‌ای درخشانی در این استان داشته باشند.
وی در پایان با تجلیل از زحمات محمد فخرایی سرپرست پیشین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس طی ماه‌های اخیر و آرزوی توفیق در خدمت برای محمود عالی شوندی مدیرکل جدید این اداره، خدمت را فرصتی دانست که از سوی خداوند به مسئولان داده شده تا خادم مردم باشند.

=====================================================

 

با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مدیر کل استان فارس منصوب شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی " محمود عالیشوندی " را به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس منصوب کرد.

در متن حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: نظر به سوابق اجرایی، تعهد، توانمندی و شایستگی های جناب عالی به موجب این حکم به عنوان " مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس " منصوب می شوید.

 

 

امید است با تعامل با اهل فرهنگ و همکاری با مقامات استانی و استفاده از تجربیات و توان کارشناسان آن اداره کل در انجام وظایف و برنامه ها در چارچوب قوانین و مقررات موفق و موید باشید.

 

 

بهروزی شما و علاقه مندان به اعتلای فرهنگ و هنر میهن اسلامیمان را از بارگاه باهر تعالی مسئلت می نمایم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا