مدیرکل ارشاد یزد درجمع خبرنگاران:جشنواره تئاتر منطقه ای در یزد برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد در یک نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری جشنواره تئاتر منطقه ای در یزد خبر داد.

محمود عالیشوندی که به مناسبت برگزاری بیست ویکمین جشنواره تئاتر استان یزد با خبرنگاران سخن می گفت ، زمان برگزاری جشنواره تئاتر منطقه ای را اواخرآبان ماه اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان یزد روز سه شنبه 26مهر ماه کلید می خورد ،اظهار داشت:این جشنواره با شعار "دیدن به لذت تماشا "آغاز خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد در ادامه از معرفیی رسانه برتر در اختتامیه این جشنواره خبردادو گفت:از نقد نمایش ها ناراحت نخواهیم شد چرا که براین اعتقادیم که ارائه نقدهای علمی و سازنده به روند روبه رشد تئاتر کمک خواهد نمود.

عالیشوندی اضافه کرد:به سه نقد برتر نیز از سوی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد نیز جوایز نفیسی اهداء می شود.

وی ادامه داد:البته بعد از برگزاری هرنمایش جلسات نقد و بررسی با حضورکارشناسان اهل فن برگزار می گردد.

عالیشوندی در بخش دیگری از سخنانش اظهار امیدواری کرد که بعد از برگزاری این جشنواره به همت انجمن نمایش و با حمایت این اداره کل جشنواره نمایش نامه نویسی در این استان برگزار شود.

وی همچنین گفت :بناداریم در صورت مهیا شدن اقدامات لازم با همکاری انجمن نمایش و اداره کل ارشاد مسابقه عکاسی تئاتر را برگزار نماییم.

رییس انجمن نمایش استان و دبیر اجرایی جشنواره تئاتر استان یزدهم در این نشست ،گفت:دربیست ویکمین جشنواره تئاتر استان با اجرای 7نمایش برگزیده آغاز می گردد.

محمدرضاابوالحسنی افزود:مراسم افتتاحیه 26مهرماه از سالن شرف الدین علی (ساعت 9صبح)به سمت حظیره و تجدید بیعت با سومین شهید محراب و حضور در گلزار شهدا وهنرمندان آغاز می شود.

وی ادامه داد:این جشنواره همچنین به یاد محمد علی غدیرو مهدی زرکش که ازهنرمندان پیشکسوت تئاتر استان بشمارمی رود برگزارمی گردد.

رییس انجمن نمایش استان یزددر ادامه اظهارداشت:در طول برگزاری این جشنواره برنامه های جانبی شامل نقد و بررسی و کلاس های آموزشی برگزار خواهد شد.

وی در پایان نام داوران جشنواره را سعید نجفییان،یاراحمدی و جلیل فرجاد اعلام نود و گفت:رضا آشفته نیز مسئول نقد و بررسی نمایش های اجرا شده در این جشنواره است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا