باحضورنماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد:آیین تجلیل از برگزیدگان نهمیمن جشنواره ملی خوشنویسی رضوی برگزارشد

آیین تجلیل از برگزیدگان نهمیمن جشنواره ملی خوشنویسی رضوی باحضورامام جمعه یزد،استاندار،نماینده یزدو صدوق ،مدیرکل ارشادیزدوجمعی ازهنرمندان خوشنویس درحسینیه آقا برگزار شد.

درابتدای این مراسم ،مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه جشنواره خوشنویسی رضوی تبدیل به جشنواره طراز اول کشور تبدیل شده است،گفت:اساتید بنام خوشنویسی درکشور براین اعتقادند که جشنواره خوشنویسی رضوی به جشنواره ای کم نظیر تبدیل شده است.

محمود عالیشوندی افزود:جشنواره امسال خوشنویسی رضوی از نظر تعداد آثار و شرکت کننده نسبت به سال گذشته 25درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد:در نهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 478 اثر به بخش نمایشگاه را پیدا نمود که 29 اثر برگزیده قابل تقدیر و شایسته تقدیر معرفی شد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد اظهارداشت:30 اثر نیز در بخش ویژه اساتید در نهمین نمایشکاه خوشنویسی رضوی یزد در معرض دید علاقه مندان خواهد بود.

عالیشوندی گفت:دبیرخانه جشنواره در ابتدای شروع بکار نهمین جشنواره خوشنویسی رضوی 7 هزار فراخون را به 3500خوشنویس سراسر کشور و ادارات و انجمن های فرهنگی ارسال نمود.

وی اظهارداشت :نمایشگاه جشنواره تا 20مهرماه،صبح و عصر در حسینه آقا واقع در خیابان انقلاب میزبان علاقه مندان خواهد بود.

استاندار یزد هم در این مراسم با اشاره به اینکه هنرمندان دارای رسالت بزرگی در کشور هستند،گفت:هنرمندان اگر رسالت خود را به نحو احسن انجام ندهند ،ارزش و معنویتی دیگر وجود ندارد.

محمدرضا فلاح زاده تاکیدکردکه هنرمندان خوشنویس باید بیش از گذشته هنرقدسی را در میان مردم ترویج وارائه دهند.

وی در پایان سخنانش ضمن تقدیر از فعالیتهای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد ،برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی را افتخاری برای یزد دانست.

درادامه مراسم محمود رهبران ضمن قرائت بیانیه هیات داوران نفرات برتر را معرفی کرد که دراین مراسم نفرات برتر هدایا و لوح تقدیرخودرا از نماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد،استاندار،معاون استاندار،نماینده یزد وصدوق و مدیرکل ارشاد یزد در یافت نمودند.

اسامی برگزیدگان به تفکیک رشته به شرح ذیل اعلام گردید:

رشته نستعلیق :

الف : بخش جشنواره جشنواره ها

حمید جعفری از البرز و مصطفی عابدینی از قزوین به صورت مشترک مقام برتر را کسب نمودند .

ب : بخش عمومی

پیمان سادات نژاد از ایلام مقام اول ، مجتبی شریفی از اصفهان مقام دوم و احمد احمدی از اصفهان مقام سوم را کسب نمودند و علی خیری از اصفهان شایسته تقدیر معرفی شد .

ج : بخش بانوان

بی بی زهره رئیس الساداتی از خراسان شمالی به عنوان برگزیده انتخاب شد و فریده حکیم پور از تهران به عنوان شایسته تقدیر معرفی گردید .

رشته شکسته نستعلیق :

الف : بخش جشنواره جشنواره ها

میثم سلطانی از قم حائز رتبه برتر گردید .

ب : بخش عمومی

راضیه فولادی سپهر از تهران مقام اول ، ذبیح الله لولویی مهر از گیلان مقام دوم و غلامعلی گوران از مازندران و بهادر پگاه از قزوین به صورت مشترک مقام سوم را کسب نمودند و شمس الدین مرادی از ایلام ، علی پیران از سیستان و بلوچستان ، محسن شهنما از سمنان ، کاظم خراسانی از خراسان رضوی ومریم رمضانخانی از تهران به عنوان شایستگان تقدیر معرفی شدند .

ج : بخش بانوان

نرگس مهران منش از تهران به عنوان برگزیده انتخاب شد .

رشته نسخ :

الف : جشنواره جشنواره ها

ابوالفضل خزاعی و ناصر طاووسی از قم به صورت مشترک مقام برتر را کسب نمودند .

ب : بخش عمومی

مصطفی اسکوئیان از قم مقام اول ، صابر صفایی از اردبیل مقام دوم و نعمان صحرا نورد از قم مقام سوم را از آن خود کردند .

ج : بخش بانوان

الهام میر طلایی از اصفهان به عنوان برگزیده انتخاب شد .

رشته ثلث :

الف :بخش جشنواره جشنواره ها

هیأت داوران هیچکدام از آثار را واجد شرایط برگزیده شدن در این بخش ندانستند .

ب : بخش عمومی

علی ایرانی از قم مقام اول ، امیر حق گشا از تهران مقام دوم و محسن عبادی از خراسان رضوی مقام سوم را کسب نمودند .

ج : بخش بانوان

لیلا وزیری از تهران به عنوان برگزیده انتخاب شد


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا