جشنواره خوشنويسي خط رضوي هفتم مهرماه آغازبکارمی کند


مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: جشنواره خوشنويسي خط رضوي در يزد 7 مهر ماه افتتاح مي شود و تا 20 مهرماه ادامه خواهد داشت.


محمود عاليشوندي اظهار كرد: فراهم كردن مقدمات برگزاري جشنواره خوشنويسي خط رضوي پس از اتمام هشتمين جشنواره در يزد آغاز شد و اولين كار در اين راستا اعلام فراخوان جشنواره بود.


وي گفت: داوري آثار سوم و چهارم مهر ماه انجام مي شود و 7 مهر ماه جشنواره افتتاح و تا 20 مهرماه ادامه خواهد داشت.

دبیر جشنواره ملی خوشنویسی رضوی با اشاره به دو بخش ويژه اساتيد و جشنواره جشنواره ها در سال جاري بیان داشت: بخش ویژه جشنواره جشنواره‌ها با هدف شناخت بیشتر هنرمندان خوشنویس دوره‌های قبل و ایجاد انگیزه برای جوانان خوشنویس و بسط و گسترش هنر خوشنویسی در دوره نهم برای نخستين بار به جشنواره خوشنویسی رضوی اضافه شده و با افزایش هدایا در این بخش امیدواریم پیوندی شایسته بین هنرمندان این دوره با دوره‌های گذشته ایجاد نماییم.


عالیشوندی گفت: نمایشگاه آثار برگزیدگان جشنواره، بخش ویژه نمایش آثار اساتید برجسته


خوشنویسی کشور و بخش ویژه بانوان به همراه برگزاری کارگاه‌های آموزشی هنر خوشنویسی به محتوای جشنواره امسال غنای بیشتری مي‌بخشد.

وي خاطرنشان كرد: در كنار افتتاحيه جشنواره ورك شاپ خياباني ويژه هنرمندان خوشنويس و تجليل از استاد رهبران به دليل موفقيت در جشنواره حليه تركيه برگزار مي شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: قصد داریم در حاشیه جشنواره امسال برای نخستين بار کارگاه آموزشی اقتصاد در هنر را با کمک مراکز دانشگاهی استان برگزار کنیم و با برگزاری این کارگاه آموزشی اعتماد بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری جلب نماییم.


وی افزود: در نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسیرضوی یزد برای نخستين بار بستر برگزاری اکسپوی هنری در یزد فراهم شده است و آثار هنری فاخر دوره‌های گذشته و این دوره جشنواره در آن به فروش مي‌رسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا