دبیر جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد :
در نهمین دوره جشنواره بانوی خوشنویس برتر انتخاب می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت : در نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد بانوی خوشنویس برتر انتخاب می شود .
محمود عالیشوندی اظهار داشت : در این دوره جشنواره ملی خوشنویسی با هدف ارتقای سطح فعالیت هنری و اجتماعی بانوان و ارج نهادن به فعالیتشان ، علاوه بر داوری آثار آنها در بخش عمومی جشنواره ، جهت تعیین بانوی خوشنویس برتر داوری مجددی بین آثار آنان توسط هیات داوران صورت خواهد گرفت .
دبیر جشنواره ملی خوشنویسی رضوی ادامه داد : در بخش ویژه بانوان یک بانوی خوشنویس برتر در رشته های نستعلیق ، شکسته نستعلیق ، نسخ و ثلث انتخاب و با اهداء لوح افتخار و مبلغ شش میلیون ریال از ایشان تقدیر خواهد شد .
عالیشوندی تصریح کرد : چنانچه در هر یک از رشته های جشنواره ، بانویی حائز رتبه اول تا سوم گردید در آن رشته خانم خوشنویس دیگری به عنوان شایسته تقدیر معرفی خواهد شد و مبلغ جایزه با نظر هیات داوران تعیین می گردد .
وی یادآور شد : برخی درخواست داشتند که داوری بانوان خوشنویس و اعلام نتایج آن در این دوره جشنواره به صورت مجزا انجام شود ولی طبق بررسی ها و مطالعات دبیرخانه دائمی جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد این کار غیر تخصصی بود و به همین علت داوری آثار به صورت تفکیک بانوان از آقایان انجام نخواهد شد .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا