مدیرکل ارشاد یزد درجمع خبرنگاران: استراتژی این اداره کل رسیدن به هنرهای قدسی است

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد گفت:استراتژی این اداره کل طی دو سال گذشته رسیدن به هنرهای قدسی و اسلامی بوده است.

محمود عالیشوندی در جمع خبرنگاران به بیان این مطلب تاکید کرد که اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان طی این چند سال سعی نموده از این استراتژی مهم غافل نباشد.

وی درادامه با اشاره به اینکه سال 90را با نمایشگاه بزرگ رسانه های دیجیتال آغاز نمودیم ،ادامه داد:امسال بعد از این نمایشگاه با حضور محترم وزیرارشاد همزمان در تمامی شهرستانها مجتمع فرهنگی دیجیتال و خانه های فرهنگ دیجیتال آغاز بکار نمودند.

وی گفت:با افتتاح خانه های دیجیتال، ظرفیت خوبی برای استان ایجاد شده است که امیدواریم در ارائه برنامه ها و تولید محتوا استان یزد حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.

این مقام مسئول افزود:امسال همچنین در نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال کشور 10 اثر در حوزه نرم افزار ارائه می گردد.

عالیشوندی اظهار امیدواری کرد که این استان با ظرفیتها و پتانسیل هایی که دارد بتواند در تولید بازیهای رایانه ای بتواند پیشگام باشد.

وی در بخش دیگر این نشست رسانه ای به برگزاری هفته فرهنگ وهنر استان یزد در فرهنگسرای نیاوران اشاره کرد و گفت:این اداره آمادگی دارد که دومین هفته فرهنگ وهنر را برنامه های متنوع تر برگزار نماید.

وی ادامه داد که برگزاری چنین برنامه هایی درارتقاء و آگاهی های شهروندان دیگر نقاط کشور تاثیر زیادی دارد.

عالیشوندی همچنین یکی از برنامه های مهم اجرا شده توسط این اداره کل در سالجاری را جشنواره فرهنگی و هنری آخرین امید با موضوع مهدویت اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزددر ادامه یکی ازبرنامه های مهم این اداره کل در نیمه دوم سالجاری را برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب اعلام کرد.

عالیشوندی افزود:این نمایشگاه با حضور 1000ناشر دی ماه سالجاری در یزد برپا خواهد شد.

وی اضافه کرد:همچنین در ایام الله دهه فجر برنامه متنوعی نظیرجشنواره هنری تجسمی فجرو...برگزار می گردد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد همچنین برگزاری جشنواره خوشنویسی رضوی،جشنواره تئاتر منطقه ای و جشنواره تئاتر استانی را از دیگر برنامه های این اداره کل در نیمه دوم سالجاری اعلام نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا