آئین آغازین بیستمین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان پسر کشور عصر روز گذشته(20شهریور) با حضور دبری فدراسیون تکوادو کشور، مدیرکل امور ورزش و جوانان استان ، جمعی از مسئولان استانی و ورزشکاران د رسالن 6 هزار نفی شاهدیه برگزار شد.

دبیرفدراسیون تکواندو کشور در این مراسم با تاکید بر استعدادیابی و پرورش استعدادها در سنین نوجوانی اظهارداشت: برگزاری مسابقات نونهالان قهرمانی کشور گام مهمی در شناسائی استعدادها و پتانسیل های ورزشی است.

 غلامحسین ذوالقدری، با اشاره به قهرمانان ملی ایران نظیر ساعی و کرمی اظهارداشت: قهرمانان ملی کشور برای رسیدن به مسابقات جهانی و المپیک و کسب مقام قهرمانی، تمرینات خود را از دوران نونهالی آغاز کردند.

ذوالقدری با بیان اینکه باید از سنین نونهالی و جوانی به شناسائی و پرورش استعدادها بپردازیم اظهارداشت:  ورزشکارن تکواندوکار کشور در مسابقات مختلف خوش درخشیدند و به موفقیت های چشمگیری در مسابقات آسیائی، جهانی وا لمپیک دست یافتند.

وی همچنین با تاکید بر توجه به اخلاق ورزشی خاطرنشان کرد: ورزش تکواندو و تکوانوکاران ایرانی در سطح جهانی از حیث اخلاق زبانزندهستند.

ذوالقدری با بیان اینکه تکواندوکاران ایرانی در مسابقات مختلف به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند تاکید کرد: تکواندوکاران ایرانی در مسابقات محتلف پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورده و توقعات مردی را برآورده ساخته اند.

محمودعالیشوندی، رئس هیات تکواندو استان یزد نیز در این مراسم برگزاری این مسابقات را گام مهمی برای تجربه اندوزی ورزشکاران وشناسائی استعدادها ورزشی دانست.

اجرای سرود و رژه تیم های شرکت کننده از مقابل جایگاه از دیگر بخش های این مراسم بود.

گفتنی است، بیستین دوره مسابقات نونهالان کشور در 10 وزن برگزار و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا