امام جمعه یزد در شورای فرهنگ عمومی استان یزد :آُسیب های فرهنگی جامعه باید شناسایی و فرهنگ اسلامی در جامعه پیاده شود

یزدفردا :نماینده ولی فقیه در استان در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی و نقش این شورا در شناسایی مسائل و آسیب های فرهنگی جامعه خواستار پیاده نمودن فرهنگ صحیح و اسلامی در جامعه شدند و این را نیازمند همفکری و برنامه ریزی مسئولان فرهنگی استان دانست.

آیت الله ناصری با تاکید بر برنامه ریزی و همفکری بیشتر در انتخاب دستور کار جلسات به طرح موضوعاتی که مورد نیاز جامعه اسلامی می باشد اشاره نمود.

امام جمعه یزد در ادامه ضمن گرامی داشت هفته دولت و تبریک به دولتمردان بر فعالیت بیشتر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر تاکید نمود.

درادامه محمدرضا فلاح زاده استاندار یزددر این جلسه با اشاره به حضور پورشور مردم در راهپیمایی روز قدس از تعامل و همکاری دستگاهها به خاطر زمینه سازی با شکوه و گسترده حضور مردم و بویژه مردم عزیز کشور اسلامی بویژه استان دارالعباده تشکر و قدردانی نمود.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت حجت الاسلام صدوقی از تنظیم و ابلاغ دستورالعملی در خصوص نیمه شعبان جهت هرچه بهتر و با شکوه تر برگزار شدن برنامه های مرتبط با نیمه شعبان خبر داد.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تبریک هفته دولت از تنظیم دستورالعملی برای گرامیداشت این هفته خبر داد و گفت: به منظور پرهیز از اسراف امسال نمایشگاه دستاوردهای هفته دولت جای خود را به تبلیغات رسانه ای و مطبوعاتی داده است.

وی در این جلسه با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس از ادارات استان خواست با برنامه ریزی مناسب در این هفته از فعالان و فرماندهان دفاع مقدس و از بسیجیان و خانواده های معظم شهداء تجلیل شود.

فلاح زاده همچنین به اقدامات صورت گرفته در خصوص اجرایی نمودن طرح اهداء تاج گل مصنوعی به جای گل طبیعی و پارچه نویسی در مجالس ترحیم و متعاقب آن و صرف هزینه های آن به محرومین و مستمندان اشاره نمود.

محمود عالیشوندی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد نیز در این جلسه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم خوب استان در این ماه الهی و بهره گیری از لیالی قدر رحلت جانسوز   حجت الاسلام   صدوقی رئیس  شورای فرهنگ عمومی استان را به مردم خوب دارالعباده و بیت ایشان تسلیت عرض نمود.

مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تبریک آغاز هفته دولت و آرزوی موفقیت برای دولت مردان و خادمین به مردم از برگزاری اولین دوره مسابقات جام فوتبال رایانه ای و چاپ کتاب کوبه با عنوان مروری بر فرهنگ و هنر یزد توسط این اداره کل خبر داد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه جلسه طرح تشکیل اتاق فکر وابسته به شورای فرهنگ عمومی استان را جهت پرداختن به آسیب ها و نقاط قوت موضوعات فرهنگی جامعه مطرح که توسط اعضاء مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .در این جلسه مدیر کل   اطلاعات گزارشی از برخورد با دسیسه های هرمی ارائه و دیگر اعضاء شورا گزارشی از فعالیت های خود را ارائه نمودند.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا