مدیرکل ارشاد یزد:

جشنواره خوشنویسی رضوی شاخص فرهنگی یزد است

یزدفردا :مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: جشنواره ملی خوشنویسی رضوی پس از برگزاری هشت دوره به یکی از شاخص‌های فرهنگی و هنری استان دارالعباده یزد تبدیل شده است.

محمود عالیشوندی طی سخنانی اظهار داشت: جشنواره خوشنویسی رضوی به عنوان پدیده فرهنگی بزرگ استان شناخته شده است و برای حفظ این جایگاه و استمرار این حرکت قدسی نیاز به حمایت و توجه بیشتر مسئولان و سرمایه‌گذاری بیشتر نهادهای غیر دولتی داریم.

وی یادآور شد: جشنواره خوشنویسی رضوی به این جایگاه رسیده است که امروز می‌توانیم شهر یزد را با نام این جشنواره به جهان اسلام و مردم دنیا معرفی کنیم.

عالیشوندی از هنر خوشنویسی به عنوان شاخصه فرهنگ و تمدن هر ملتی یاد کرد و تصریح کرد: جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد تاثیر فراوانی در حفظ خط و اشاعه این هنر والای اسلامی همراه با فرهنگ رضوی داشته است .

دبیر جشنواره ملی خوشنویسی رضوی بیان داشت: بخش ویژه جشنواره جشنواره‌ها با هدف شناخت بیشتر هنرمندان خوشنویس دوره‌های قبل و ایجاد انگیزه برای جوانان خوشنویس و بسط و گسترش هنر خوشنویسی در دوره نهم برای نخستين بار به جشنواره خوشنویسی رضوی اضافه شده و با افزایش هدایا در این بخش امیدواریم پیوندی شایسته بین هنرمندان این دوره با دوره‌های گذشته ایجاد نماییم.

عالیشوندی گفت: نمایشگاه آثار برگزیدگان جشنواره، بخش ویژه نمایش آثار اساتید برجسته خوشنویسی کشور و بخش ویژه بانوان به همراه برگزاری کارگاه‌های آموزشی هنر خوشنویسی به محتوای جشنواره امسال غنای بیشتری مي‌بخشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: قصد داریم در حاشیه جشنواره امسال برای نخستين بار کارگاه آموزشی اقتصاد در هنر را با کمک مراکز دانشگاهی استان برگزار کنیم و با برگزاری این کارگاه آموزشی اعتماد بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری جلب نماییم.

وی افزود: در نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد برای نخستين بار بستر برگزاری اکسپوی هنری در یزد فراهم شده است و آثار هنری فاخر دوره‌های گذشته و این دوره جشنواره در آن به فروش مي‌رسد.

عالیشوندی با ابراز گلایه از تخصیص نيافتن بودجه فرهنگی سال گذشته استان به جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد اظهار امیدواری کرد: این بودجه فرهنگی در سال جاری به جشنواره اختصاص یابد تا ضمن برگزاری با شکوه نهمین دوره جشنواره امکان انتشار کتاب آثار نیز فراهم شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا