مدیرکل ارشاد یزد: فرهنگ وهنربه دنبال تشکل های صنفی ومنسجم است

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه فرهنگ وهنربه دنبال تشکل های صنفی ومنسجم دراستان است ،اظهار داشت:وجود تشکل های صنفی وحرفه ای در ارتقاء ومنسجم بودن اصحاب فرهنگ وهنرموثراست.

محمود عالیشوندی در نشست با عکاسان استان یزدازآنان خواست با تشکیل یک انجمن صنفی که مجوزو قانونمدار باشد در ارتقاء هنرعکاسی در استان تلاش نمایند.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیتهای بالای عکاسی در استان ،گفت:عکاسان با خلق آثارهنری می توانند کمبودها و مشکلات جامعه و همچنین پیشرفتها را به دردید عموم قراردهند.

این مقام مسئول در ادامه به ضعف ها و مشکلات فرهنگی در جامعه اشاره کرد و افزود:با توجه به اینکه انجمن های فعال و تاثیرگذار در استان کم است بعضا با مشکلاتی در فرهنگ وهنر مواجه هستیم .

وی در عین حال تاکید کرد که طی دوسال گذشته با حمایتهایی که این اداره کل ازانجمن ها ی فرهنگی وهنری داشته روند روبه رشدی نیز در این زمینه آغاز شده است.

عالیشوندی گفت:برای نمومه وقتی تشکل های قوی همچون انجمن نمایش و انجمن هنرهای تجسمی داریم ،می بینیم که اکثربرنامه هایی که دراین حوزه انجام می شود توسط خود همین انجمن ها و با کیفیت بالا است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد همچنین از مسئولین استان خواست نگاه ویژه ای به فرهنگ وهنر داشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا