نماینده مردم اردکان گفت : با توجه به ظرافت، اهمیت اطلاع رسانی و سختی کار خبرنگاران در دنیای امروز، به نوعی هر روز را می توان"روز خبرنگار" نامید.

محمدرضا تابش در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه شهرستان اردکان، با گرامیداشت روز خبرنگار و شهدای این عرصه خطیر و تبریک فرارسیدن ماه پرفضیلت رمضان، این ماه را موسم تمرین بندگی حقیقی خدا و عبادت توام با تفکر و تدبر دانست و با با بیان اینکه خبرنگاران یک مسئولیت اجتماعی را بر عهده گرفته اند تا با جمع آوری و انتقال اخبار پیرامونی ، واقعیت یک رویداد را ارائه نمایند ، به ویژگیهای یک خبرنگار موفق از جمله آگاهی،شناخت خبر،دقت و سرعت انتقال اخبار اشاره نمود و افزود: این قشر زحمت کش، اخلاق حرفه ای خود را در همه حال رعایت نمایند و صداقت ، واقع‏نمایی و رعایت عدالت ، انصاف و احساس مسئولیت را در امر اطلاع رسانی مراعات نموده و هیچ گونه مطلبی را از دید مردم پنهان نگذارند.


وی ادامه داد: با توجه به ظرافت، اهمیت اطلاع رسانی و سختی کار خبرنگاران در دنیای امروز، به نوعی هر روز"روز خبرنگار" است. سلامت جامعه و فرهنگ نیز در گرو شناخت صاحبان قدرت از زمان معاصر و درک واقعی زبان رسانه هاست.حسن ظن اصحاب قدرت و ثروت به خبرنگاران و بهادادن به آنها و فراهم نمودن شرایط امن برای فعالیت آنها در جهت اصلاح و بهبود امور بسیار موثر می باشد و می تواند گسست مابین حاکمیت و مردم را در هر جامعه ای پر نماید.


تابش همچنین تامین حقوق مادی و معنوی اصحاب رسانه را از سوی مسئولان از جمله تامین آزادی بیان و قلم،حق دسترسی به منابع خبری، حق نقد جامعه و تامین مسائل معیشتی این قشر را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه تشکیل کانون خبرنگاری و تشکلهای صنفی اینچنینی می تواند به حل مشکلات جامعه خبری و ارائه کمکهای مادی و معنوی به آنها موثر بیافتد، خواستار ایجاد چنین تشکلهایی در بین اصحاب رسانه شهرستان اردکان شد و قول مساعد داد تا این واحدهای صنفی را حمایت نماید.


نماینده مردم اردکان همچنین با اشاره به اهمیت مقوله نقد در اعتلای جوامع و توجه و سعه صدر مسئولان به این موضوع، از خبرنگاران خواست تا با جامع و کلان نگری در همه زمینه ها ، اولویت پرداختن به موضوعات در جامعه را مدنظر قرار دهند.


همچنین در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در سخنانی با تجلیل از خبرنگاران گفت: هر اتفاقی که در دنیا بیافتد، خبرنگاران بعنوان اولین قشری هستند که در صحنه حضور دارند و در این راستا قطعا دارای مشکلات بسیار زیادی نیز می باشند.


عالیشوندی ادامه داد: هر چه افق دید خبرنگار وسیع تر باشد موفق تر خواهد بود .و نگاه و سمت گیری ما نیز به طرف کسانی است که حرفه ای تر عمل می نمایند


مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خبراز تکمیل بانک اطلاعاتی خبرنگاران داد و افزود: خبرنگاران که با ارائه مدارک لازم عضو شده اند از بیمه خبرنگاری برخوردار خواهند شد.


وی همچنین افزود: مسلما همه مشکلات نشریات با تزریق پول و بودجه حل نمی شود بلکه تفکر خود خبرنگار و نگاه حرفه ای نیز لازم است.


در ابتدای این نشست صمیمی که در دفتر نماینده مردم اردکان برگزار شد،چند تن از حاضرین به نمایندگی از نشریات مختلف این شهرستان دیدگاهها و دغدغه های خود را مطرح نمودند. از جمله این موارد می توان به عدم توجه مسئولان به مقوله روابط عمومی و مطالب نشریات،لزوم تاسیس صندوق حمایت از خبرنگاران،حمایت از نویسندگان،تامین نیازهای فعالین عرصه وب و غیره اشاره نمود که مسئولین حاضر نیز در اینخصوص به اظهارنظر پرداختند.


در پایان نیز از سوی نماینده مردم اردکان هدایایی به رسم یادبود به خبرنگاران شهرستان اردکان اهدا گردید.


همچنین حاضرین پس از اقامه نماز جماعت، روزه خود را افطار نمودند.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=37441_1.jpg

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا