دبیر جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد :
پیوند خوشنویسی با فرهنگ رضوی جلوه ای خاص به آن بخشیده است

در طول 9 دوره برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی ، پیوند این جشنواره با فرهنگ منور رضوی جلوه ای خاص به آن بخشیده است .

محمود عالیشوندی دبیر جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد با بیان این مطلب گفت : هنرمندان خوشنویس این مرز و بوم با ذوق و نوآوری و توان خلاق خود بر پایه عشق ، ایمان و ارادت به ساحت مقدس امام رضا (ع) توانسته اند جشنواره خوشنویسی رضوی را روز به روز به سوی رشد و کمال سوق دهند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد : هنرمندان خوشنویس در طول تاریخ پاسداران قرآن و عترت بوده و آیات و روایات را با رنج فراوان نسل به نسل به رسم امانت انتقال داده اند و اینک میراث عظیم فرهنگی جهان اسلام سرشار از دست نوشته های این بزرگان و مفاخر هنری ایران می باشد .

وی یادآور شد : جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در یزد مسیر حرکت مقدسی است که هنرمندان ایران و جهان با هنر قدسی خوشنویسی ارادت خویش را به علی بن موسی الرضا (ع) به اثبات رسانند .

عالیشوندی از خط به عنوان شاخصه تمدن و فرهنگ هر ملت یاد کرد و گفت : انسان ها در طول تاریخ از خط بعنوان ابزاری جهت پیوند دادن فرهنگ خود با ملل و فرهنگ های دیگر بهره جسته اند .

وی با بیان اینکه هنر در بندگی خدا نقش اساسی داشته و دارد و ادیان الهی به عنوان فرهنگ سازان جامعه ، هنر را در مسیر هدایت بشر به کار گرفته اند ، گفت : زیبایی خوشنویسی با قداستی که در درون آن نهفته جایگاهی رفیع به این هنر شریف و الهی داده است .

دبیر جشنواره ملی خوشنویسی رضوی ابراز امیدواری کرد برگزار کنندگان این جشنواره بتوانند همسو با هدف ترویج فرهنگ رضوی و تلاش در شناسایی و تجلیل از هنرمندان خوشنویس که عاشقانه در مکتب آن حضرت قلم می زنند گام بردارند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا