مدیرکل ارشاد یزد: هنروالای شعراز قدمت بسیاری برخورداراست


یزدفردا:مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه هنروالای شعراز قدمت بسیاری برخوردار بوده است،اظهارداشت:شعردرطی مسیرتاریخی حیات ورشد خود ازتحولات و وقایع زیادی عبورکردوبا بهره مندی از آن خود را غنی ترو مستحکم تر نمود.

محمود عالیشوندی طی نشستی با بیان این مطلب افزود:ظهور اسلام خود یکی از مهمترین این تحولات بود که شعر فارسی را از مضامین و لطایف بسیاری انباشت.


وی ادامه داد:وقایع معاصر چون انقلاب مشروطه ،ملی شدن صنعت نفت ،انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نیز شعر فارسی را به تکاپوی مضاعف واداشت.


مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد افزود:در زمان کنونی شعر می تواند به بیان عالیترین احساسات و خالصانه ترین نیت های الهی بپردازدکه در هویت و فرهنگ بسیج تبلور یاافته است.


به باورعالیشوندی،جنگ تحمیلی به خوبی نشان دادکه زبان رسمی و روزمره قادر نیست رشادتهایی را به نمایش گذارد که هر روز و هر لحظه از روح واندیشه رزمندگان وبسیجیان نشات می گرفت.


وی گفت:شعر در عین اینکه وسیله مناسبی برای بیان و انتقال این مفاهیم به مردم هم نسل خود است می تواند نقش حافظه تاریخی یک ملت را بازی کند ومرجعی برای آیندگان با شد تا آنان نیزنادیده ها را از زبان شعربشنوند.

روابط عمومی ارشاد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا