موفقیت استاد محمود رهبران در جشنواره بین المللی خوشنویسی حلیه:

جایزه 20 هزار دلاری نفر اول به  هنرمند خوشنویس یزدی رسید


یزدفردا :امیر ترقی نژاد:گالری امروز اسامی برندگان جشنواره بین المللی خوشنویسی حلیه را اعلام کردکه براساس آن جایزه 20 هزار دلاری نفر اول به محمود رهبران هنرمند خوشنویس یزدی ، جایزه 13 هزار دلاری نفر دوم به حبیب رمضانپور ، جایزه 10 هزار دلاری نفر سوم به حمید جعفری ، جایزه 8 هزار دلاری نفر چهارم به پیمان سادات نژاد رسید.


استاد محمود رهبران كه يكي از اساتيد بنام در عرصه خوشنويسي كشور است و اكنون به‌ عنوان قطب هنر خوشنويسي يزد به شمار مي‌رود، نزد استاد اميرخاني، استاد بزرگ خوشنويسي ايران تلمذ كرده است.


وي به شيوه استادش نستعليق را خوش مي‌نويسد و با تاسي از صفات برجسته مرادش، سال‌هاست كه متواضعانه قلم مي‌زند.


بر اساس اين گزارش سال‌هايي كه استاد رهبران به‌ عنوان مشاور دبير جشنواره خوشنويسي رضوي فعاليت كرده است، سطح كيفي و تخصصي و اعتبار جشنواره دو چندان شده است.

سبك تخصصي استاد رهبران، مغتنم‌ترين فرصت فني براي جشنواره ملي خوشنويسي رضوي است كه توليت برگزاري آن بر عهده استان يزد است.

رهبران امروز استاد هنرآموزان جوان و خوش آتيه‌اي است كه قرار است هنر قدسي خوشنويسي در يزد را به جايگاه شايسته‌اش برسانند و اميد است كه در خاك هنرخيز يزد هنرمنداني چون او بالنده شوند.


همچنین ،مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد ضمن تبریک به موفقیت محمود رهبران در جشنواره بین المللی خوشنویسی حلیه،گفت: هنرمندان خوشنويس در طول تاريخ پاسداران قرآن و عترت بوده‌اند و آيات و روايات را با رنج فراوان نسل به نسل به امانت انتقال داده‌اند تا اكنون ميراث عظيم فرهنگي جهان اسلام سرشار از دست نوشته هاي اين بزرگان و مفاخر هنري ايران و جهان باشد.


محمود عالیشوندی از خط به عنوان شاخصه تمدن و فرهنگ هر ملت ياد كرد و اظهار داشت: انسان‌ها در طول تاريخ از خط به عنوان ابزاري جهت پيوند دادن فرهنگ خود با ملل و فرهنگ‌هاي ديگر بهره جسته‌اند.


وي با بيان اين‌كه هنر در بندگي خدا نقش اساسي داشته و دارد و اديان الهي به عنوان فرهنگ سازان جامعه، هنر را در مسير هدايت بشر به كار گرفته‌اند، گفت: زيبايي خوشنويسي با قداستي كه در درون آن نهفته جايگاهي رفيع به اين هنر شريف و الهي داده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا