مدیرکل ارشاد یزد: یزد می تواند قطب هنرهای دینی در کشور باشد

یزدفردا :ترقی نژاد:مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد از ارسال 2200اثراز سراسر کشور به جشنواره فرهنگی وهنری "آخرین امید"خبردادو گفت:ارسال این تعداد آثار،آنهم علرغم عدم تبلیغات نشان دهنده علاقه و انس مردم به مفهموم انتظارومهدویت است.


محمود عالیشوندی در اختتامیه جشنواره فرهنگی وهنری آخرین امید با اعلام این مطلب افزود:در بخش وبلاگ 510اثر،884نامه،148مقاله،75اثر نقاشی،57قطعه ادبی،46اثرهنری در مورد گرافیک،22داستان،22اثرخوشنویسی و15اثرصنایع دستی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.


وی همچنین به گزارشی از فعالیتهای فرهنگسرای مهدویت اشاره کرد و گفت:کتاب مهندسی فرهنگی که حاوی نکاتی ارزشمند از صحبتهای امام راحل ومقام معظم رهبری است در هفته فرهنگ وهنر یزد در تهران رونمایی شد.


عالیشوندی افزود:فرهنگسرای مهدویت برنامه ها یی را برای چاپ وانتشارکتب تخصصی مهدویت در دست اقدام دارد که امیدواریم با همکاری همه مسئولین بتوانیم قدمهای روبه جلویی را در این عرصه برداریم.


وی درادامه یکی از بخش های فعل فرهنگسرای مهدویت را برگزاری کارگاهها ونشست های تخصصی اعلام کرد وافزود:در فرهنگسرای مهدویت فعالیتهای 27گانه ای برگزارمی شود که هرکدام از این فعالیتها تاکنون برنامه های ارزشمند ومثبتی برای این استان در حوزه مهدویت وانتظار بوده است.


مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزدهمچنین از راه اندازی کتابخانه تخصصی مهدویت در یزد خبردادو گفت:بزودی این کتابخانه با حمایت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد در فرهنگسرای مهدویت راه اندازی می شود.


عالیشوندی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه یزد می تواند قطب هنرهای دینی در کشور باشد،اظهار داشت:یزد حسینیه ایران است.


وی گفت:با توجه به دارالعباده بودن یزد،باید به هنرهای قدسی در یزد توجه بیشتری صورت بگیرد.


این مقام مسئول ادامه داد:بدین منظور اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد طی دوسال گذشته با برگزاری سوگواره عکس عاشورایی،شوگواره فیلم کوتاه لحظه های عاشورایی وموسیقی نواها وآواهای عاشورایی سعی نمود در این زمینه کارنامه قابل قبولی داشته با شد.


وی گفت:برگزاری این برنامه ها با استقبال خوبی از سوی مردم استان یزد مواجه شد که در نظر داریم چنین برنامه های در الویت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد با شد.


همچنین در این برنامه حجه الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا مدرسی عضو فقهای شورای نگهبان به ایراد سخنانی در خصوص فرهنگ انتظار ومهدویت پرداخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا