سومین جشنواره تئاتر مراکز امور جوانان هلال احمر استان یزد با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

 در این جشنواره، ۶ گروه نمایشی طی سه روز، آثار خود را به روی صحنه بردند و برگزیدگان بشرح ذیل معرفی گردیدند:

به موجب رای هیئت داوران، جایزه موسیقی جشنواره به حسین افروز آهنگساز نمایش "آذر" از یزد تعلق گرفت. جایزه سوم طراحی صحنه به فهیمه یوسفی طراح صحنه نمایش "نقطه صفر تردید" از اردکان اهدا شد. در این بخش، علی جاور طراح صحنه نمایش "آذر" عنوان دوم را از آن خود کرد. در بخش طراحی نور، احسان نیک محضر برای طراحی نور نمایش "آذر" جایزه گرفت. همچنین جعفر دل دلزاده طراح گریم نمایش "آذر" جایزه این بخش را کسب کرد. در معرفی برترین های بازیگری زن، هیئت داوران ضمن تقدیر از بازی شهین رفیعی (نمایش شهادت خوانی شمعون و شهرزاد) از مهریز و مهین قاسمی( نمایش عاشقستان) از یزد، جایزه سوم این بخش را به نسیم کاظمی بخاطر ایفای نقش در نمایش "آذر" اهدا کرد. در بخش انتخاب بازیگران مرد، جایزه سوم مشترکا به مهدی قانع و علی دهقانپور نقش آفرینان نمایش "عاشقستان" از یزد رسید و مسیح دهقانی بازیگر نمایش "عاشقستان" و مسلم زارع بیدکی بازیگر نمایش "شهادت خوانی شمعون و شهرزاد" بطور مشترک عنوان دوم بازیگری را از آن خود کردند. در بخش کارگردانی، هیئت داوران ضمن تقدیر از محمدرضا زارع زاده کارگردان نمایش"شهادت خوانی شمعون و شهرزاد" از مهریز، جایزه سوم این بخش را به علی جاور بخاطر کارگردانی نمایش "آذر" از یزد اهدا نمود. در رشته نویسندگی، از نویسندگان بومی نمایش "نقطه صفر تردید" ( مهدی عظیم پور) از اردکان و نمایش "ما می توانیم"(سیدکاظم عباس زاده) از بافق با اهدای لوح، تقدیر شد.

در آیین اختتامیه این جشنواره که به میزبانی شهرستان اردکان برگزار گردید فرماندار اردکان در سخنانی، هنر را برخاسته از روح پاک انسانی دانست و اظهار داشت: هنرمند واقعی کسی است که در ارائه هنر خود، ارزشهای انسانی را همواره در نظر بگیرد و پایبندی راسخ خود را به آن نشان دهد. احمد کمالی با اشاره به اهمیت هنر تئاتر، عاری بودن از مکر و نیرنگ را ویژگی بارز این هنر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: هنر تئاتر در بین هنرها از یک خلوص و معنویتی ویژه برخوردار است که همین امر، ایجاد رابطه متقابل و تنگاتنگ بین هنرمند تئاتر و مخاطب را موجب می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز طی سخنانی، یزد را یک فرهنگسرای بزرگ خطاب کرد که تک تک مردمانش هنرمندانی هستند که در آن نقش خود را بخوبی و با روشنی و صداقت ایفا می کنند. محمود عالیشوندی ضمن تقدیر از جمعیت هلال احمر بخاطر اهتمام در برگزاری این جشنواره، ابراز امیدواری کرد با توجه به ماموریت امدادی هلال احمر، این جمعیت بتواند در توسعه و تعمیم هنر تئاتر نیز متولیان امر را بصورت مستمر امداد و یاری نماید.

معاون امور جوانان هلال احمر استان با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره، از گروه های نمایشی شرکت کننده و اعضای ستاد برگزاری تقدیر کرد. سیدجواد میرحسینی ضمن اشاره به وقفه چندساله بین جشنواره دوم با سومین جشنواره جوانان هلال احمر، مساعدت متولیان فرهنگی استان را در برگزاری مستمر و سالیانه این جشنواره خواستار شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا