مدیرکل ارشاد یزد :

 راه اندازی انجمن خبرنگاران ورزشی یک اقدام ارزشمند برای ارتقاء حرفه خبرنگاری در استان است


یزدفردا :انجمن خبرنگاران ، نویسندگان و عکاسان ورزشی ایران شعبه یزد  عصر دیروز با حضور در دفتر مدیرکل ارشا اسلامی استان با عالیشوندی مدیرکل ارشاد اسلامی استان یزد دیدار و گفتگو کردند .

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد نقش خبرنگاران در جریان سازی فرهنگی را نقشی موثر خواند وگفت:رسانه ها مهمترین بخشی هستند که می توانند درپیشبرداهداف هرسازمانی نقش مهم خودرا ایفاء نمایند.

محمود عالیشوندی دردیداربا اعضای هیات مدیره انجمن خبرنگاران ورزشی یزد با بیان این مطلب که راه اندازی این انجمن یک اقدام ارزشمند برای ارتقاء حرفه خبرنگاری در استان است ، افزود: خبرنگاران ورزشي به حمايت مسئولين نياز دارند.

وی با اشاره به اینکه دانش يکي از نيازهاي ضروري بشر است،تصریح نمود:حرفه خبرنگاری علی رغم اینکه بسیار شیرین و سخت است ،ولی خبرنگاران آن باید به دانش روز مجهز شوند.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان یزد تاکید کردکه اگر خبر بر مبناي آگاهي، پژوهش، تحقيق و صداقت شکل بگيرد مي‌تواند مهم‌ترين علت پيشرفت جامعه باشد.

عالیشوندی گفت:انعكاس واقعيت ها و تواضع در نوشتن، اطلاع رساني صادقانه و شفاف از وظايف اصلي خبرنگار خوب است.

درپایان این نشست هریک از اعضاء انجمن خبرنگاران ورزشی برنامه ها و پیشنهادات خود را در این خصوص بیان نمودند.

در ابتدای این دیدار رضات نارگانی رییس انجمن خبرنگاران ورزشی استان  با تشکر از همکاری های صورت گرفته از طریق اداره کل ارشاد اسلامی استان در راه اندازی این انجمن در دور اول فعالیت خود اظهار داشت:با حمایتهای صورت گرفته مسئولین وقت ارشاد استان انجمن ورزشی نویسان استان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان راه اندازی گردید و هرچند که به دلایل مختلف انجمن مدتی تعطیل گردید اما با عنایت ویژه مسئولین انجمن در تهران هیئت رییسه جدید با توجه به فاکتور هایی نظیر استفاده از فعالین در عرصه ورزشی استان ،استفاده از رسانه های تاثیر گذار در امر ورزش ،استفاده از افراد با تجربه تر در زمینه رسانه انتخاب و امید واریم با حمایت کلیه خبر نگاران و عکاسان و نویسندگان ورزشی بتوانیم در ادامه راه از افراد فعال دیگر نیز در جهت ارتقاء فعالیت های انجمن استفاده نماییم .

وی در ادامه با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بخش خبر ورزشی استان اظهار داشت :با احتساب همکاران صدا و سیما که در امر ورزش فعالیت دارند تعداد خبر نگاران فعال در این عرصه بسیار محدود یوده و متاسفانه هیچ حمایتی نیز از این قشر زحمتکش و فرهنگ ساز تا کنون صورت نگرفته است .

مهدی جاور دبیر انجمن ورزشی نویسان استان نیز در ادامه به نیاز انجمن به حمایت های معنوی اشاره نمود و افزود:خبرنگاران و عکاسان ورزشی تا کنون تنها با اتکا به علاقه و عشق خوددر این بخش فعالیت نموده اند و قطعا حمایت های معنوی مسئولین در تداوم فعالیت انجمن موثر خواهد بود .

یکی دیگر از اعضاء هیئت ریسه خبرنگاران ورزشی نیز به سیلاست های  کلی نظام در تقویت بخش خصوصی اشاره نمود و افزود:متاسفانه فرهنگ استفاده از رسانه ها با توجه به فعالیت رسانه های وابسته به دولت به گونه ای نهادینه شده که رسانه تنها مجری تبلیغاتی رایگان برای تمامی امور می باشد و در تمام زمینه ها چه ورزشی و چه غیر ورزشی برای تمام موارد حاضرند هزینه نمایند اما در بخش رسانه نگاه اسشتفاده رایگان از رسانه یکی از عواملی است که باعث ضعیف شدن رسانه های خصوصی و جلوگیری از قدرت مانور رسانه ها می شود


http://yazdfarda.com/images/news/actual/?img=35717_IMG_2841.JPG

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا