مدیرکل ارشاد یزد: تصویر به بهترین شکل پیام را به مخاطب منتقل می کند

یزدفردا :مسئول کانون مساجد استان یزد از خرید دوربین برای کانون های فعال استان با هدف شناسایی استعدادها، بهره گیری از هنر عکاسی در سطح کانون های مساجد و خلق تصاویری زیبا و ماندگار از مسجد و کانون های فرهنگی هنری خبرداد.

علی حکیمیان، مسئول کانون مساجد استان یزد با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک برای کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال دوربین خریداری می شود گفت: خرید دوربین با هدف ایجاد فرصتی برای کانون های فرهنگی هنری مساجد در خلق تصاویر زیبا انجام می شود چراکه عکس و تصویر پیام را بهترین شکل به مخاطب منتقل می کند.

وی همچنن از اختصاص بیش از 40سامانه پیامک به کانون های فرهنگی هنری مسجد سطح استان برای اطلاع رسانی فعالیت ها و اقدامات خود خبرداد.

حکیمیان همچنین از ساخت 200 تابلوی مشخصات کانون با طراحی متفاوت و متناسب با فضای کار مسجدی برای کانون های مساجد خبرداد و گفت: در آینده ای نزدیک کانون فرهنگی هنری مساجد بدون تابلو در سطح استان و جود نخواهد داشت.

به مقوله هنر و آموزش هنر عکاسی در سطح کانون های مساجد توجه ویژه ای شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، خرید دروبین برای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان را گامی روبه جلو در سطح کانون ها توصیف و بر لزوم آموزش عکاسی به اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد.

محمود عالیشوندی با اشاره به لزوم توجه به هنر در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: اگر برای کانون های فرهنگی هنری مساجد سطح استان دوربین خریداری می شود باید نحوه استقاده هنرمندانه از دوربین نیز در سطح کانون های آموزش داده شود.

وی ادامه داد: دوربین در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد نباید تنها برای گرفتن چند عکس برای ارائه گزارش خلاصه شود، اگر عکسی در کانون های فرهنگی هنری مساجد گرفته می شود باید عکسی خوب و هنرمندانه باشد.

مدیرکل ارشاد یزد با بیان اینکه دوران گذار را طی می کنیم، افزود: در دوران گذار به این دلیل که آموزش نمی دهیم، مطالبی به صورت تجربی آموخته می شود که اصلاح آن در آینده نیز مشکل خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت نوع نگاه به رویدادها و موضوعات مختلف، اظهارداشت: باید از ظرفیت دوربین برای خلق آثاری هنرمندانه و ماندگار به خوبی استفاده گردد.


عالیشوندی با اشاره به اینکه اوج هنر ایرانی اسلامی را در سطح مساجد شاهدیم، خاطرنشان کرد: باید کانون های فرهنگی هنری مساجد تجلی گاه اوح هنر فاخر ایرانی اسلامی باشند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه باید دوربین خوب و مناسبی برای کانون های فرهنگی هنری مساجد خریداری شود، خاطرنشان کرد: آموزش عکاسی برای کانون های فرهنگی هنری مساجد جدی گرفته شود، چراکه عکس پیام را بسیار خوب به مخاطب منتقل می کند. 

برگزاری دوره آموزش عکاسی و فیلم برداری در کانون های مساجد استان یزد

 کانون فرهنگی هنری مسجد جامع رحمت آباد یزد برای اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد دوره آموزشی عکاسی و فیلم برداری برگزار می کند.

اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد تا 9 تیر فرصت دارند برای ثبت نام در این دوره آموزشی که با حضور اساتید مجرب برگزار می شود به کانون فرهنگی هنری مسجد جامع رحمت مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

این دوره آموزشی که از ( 12تیر) آغاز می شود شامل 10 ساعت کلاس تئوری و پنج ساعت کلاس عملی خواهد بود.

همچنین این کانون فرهنگی هنری طرح تابستانی کلاس های قرآنی را در تمامی رده های سنی ویژه خواهران و برادران در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار می کند.


علاقه مندان برای ثبت نام در دره های حفظ، قرات و تجوید قرآن می تواند قبل از نماز مغرب با حضور در مسجد جامع رحمت آباد نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا