مدیرکل ارشاد یزد در دیدارمتولیان  کانون های فرهنگی هنری مساجد :

کانون های مساجد پایگاه مهم بسط هنر دینی هستند


یزدفردا :مدیرکل ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه کانون های مساجد پایگاه مهم بسط هنر دینی هستند، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید تجلی گاه تفکر، بینش و هنر فاخر ایرانی اسلامی باشند.


محمودعالیشوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، در دیدار مسئول و کارکنان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به مرزهای باریک و به هم تنیده فرهنگ و هنر با ارشاد اسلامی، اظهارداشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد به همراه بخش قرآنی در کنار فعالیت های فرهنگی هنری بیشتر به ارشاد اسلامی می پردازند .


دبیر هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد با تقدیر و تشکر از عملکرد، طرح ها و برنامه های دبیرخانه کانون با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کنند نه سازمان تبلیغات اسلامی، خواستار توجه بیشتر به بعد هنری در طرح ها و برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد شد.


وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد پایگاه مهمی برای بسط هنر دینی و معرفی اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی هستند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تمامی هنرها رشد یافته و همه در خدمت بسط و گسترش فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی بوده است.


وی در همین زمینه به مخالفت ها با موسیقی اشاره کرد و افزود: هیچ کس با موسیقی ابتدای انقلاب مخالف نیست چرا که موسیقی ابتدای انقلاب آرمان خواهی و عدلت طلبی را در جامعه بسط و گسترش می داد.


مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد بابیان اینکه از موسیقی فاخر حمایت می نماییم، تصریح کرد: دیدگاه ما در موسیقی دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این زمینه است.


عالیشوندی در تبیین رشد همه هنر پس از پیروزی انقلاب به سینما اشاره و تاکید کرد: شاید سینمای ایران از نظر تعداد فیلم و کمیت از هند و امریکا عقب باشیم، اما سینمای ایران صاحب سبک است و سینما داریم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به لزوم ارائه طرح ها وبرنامه های هنری تاثیرگذار کشوری، خاطرنشان کرد: همانگونه که اوج معماری و هنر ایرانی اسلامی را در مساجد شاهد هستیم، باید کانون های فرهنگی هنری مساجد تجلی گاه تفکر، بینش و هنر فاخر ایرانی اسلامی باشند.


وی با اشاره به تغییرات شکلی و محتوایی خوبی که در ستاد اقامه نماز اداره کل ارشاد پس از حضور دبیرخانه کانون مساجد شکل گرفته است، خواستار افزایش ارتباطات کانون های فرهنگی هنری مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد شد.


عالیشوندی در ادامه با بیان اینکه باید همه خود را در طرح ها و رنامه های مختلف تابلویی از نظام جمهوری اسلامی بدانیم، خاطرنشان کرد: اگر همه خود را تابلویی از نظام جمهری اسلامی بدانند، شاید در ظاهر حلقه های جدایی از هم باشند، اما در قابل این دیدگاه به عنوان حلقه های یک زنجیر به یکدیگر متصل خواهند شد.


وی خواستار ارائه برنامه های فاخر از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد شد و افزود: تابلودار شدن کانون های فرهنگی هنری مساجد از اقدمات قابل تقدیری است که به خوبی کار شده است.


عالیشوندی هچنین از برگزاری جشنواره فیلم قرآنی در استان یزد خبر داد و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در زمینه مخاطب شناسی فعالیت داشته باشند.


وی همچنین با اشاره به اقدام دبیرخانه کانون مساجد برای خرید دوربین عکاسی برای برخی از کانون ها، گفت: باید در کنار خرید دوربین عکاسی، آموزش اعضا برای استفاده بهتر از ظرفیت دوربین و خلق آثار ماندگار مدنظر قرا گیرد.


علی حکیمیان، مسئول کانون مساجد استان یزد نیز در این نشست گزارشی از اقدامات دبیرخانه کانون مسجد استان ارائه کرد و گفت: نیروهای کانون مساجد با همدلی به دور از بوروکراسی های موجود در همه برنامه های خود کسب رتبه برتر را در ذهن می پرورانند.


وی ادامه داد: برای اطلاع رسانی بیش 40 سامانه پیامک در اختیار کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گرفته و برای همه کانون های فرهنگی هنری مساجد تابلو یا ساخته شده و یا در حال ساخت است.


گفتنی است، در این نشست سه ساعته هر یک از معاونان و واحدهای دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد گزارشی از عملکرد و برنامه های خود را ارائه کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا