معاون وزیرارشاد درمراسم هفته فرهنگ وهنر یزد:

یزد از ظرفیت های بالای فرهنگی وهنر ی در کشور برخوردار است


معاون هنری وزیرارشاد برگزاری هفته فرهنگ وهنر استانها را راه میان بری، برای معرفی ظرفیت های فرهنگی استانها بیان کرد وگفت:استان یزد از ظرفیت های بالای فرهنگی وهنر ی در کشور برخوردار است .

حمید شاه آبادی در مراسم گشایش هفته فرهنگ وهنر استان یزد در فرهنگسرای نیاوران با بیان این مطلب،به ضرورت برگزاری هفته فرهنگ وهنر استانها در کشور اشاره کرد وافزود:ضرورت برگزاری این هفته های فرهنگی ازآنجایی حس می شودکه غرب در تلاش است که فرهنگ وهنر خود را به عنوان آخرین مدودستاورد بشری به جهان تحمیل نماید.

وی گفت: معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و اداره کل فرهنگ و ارشاد استانهاو همچنين همه ظرفيت‌هاي استان بايد بسيج شوند که استعدادهاي شکوفا شده استان‌ها را در اين هفته‌ها نمايان کنند و ظرفيت‌هاي بالقوه باقي مانده را به فعل برسانند.

شاه آبادی اظهارداشت: در سال گذشته تنها يک هفته هنر برگزار شد اما تصميم گرفتيم در سال جديد 12 هفته هنري استاني در تهران برگزار کنيم که اميدوارم اين اتفاق روي بدهد.

استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: هنرمندباید با مسئولیت،متهد و هدفدارباشد.محمد رضا فلاح زاده با بیان اینکه هنرمند باید درراستای پیشرفت جامعه به نقش آفرینی درهنر بپردازد،اظهار داشت:هنری که انسان را به صعود و جامعه را به سمت پیشرفت هدایت نماید با ارزش و دارای اهمیت است.

وی هنرمندان واقعی را شهداء وایثارگران اعلام نمود وگفت:زیباترین صحنه های هنرمندانه در عرصه های جهاد وشهادت ترسیم می شود.وی ادامه داد: بايد فرهنگ جهاد و شهادت، جبهه و جنگ، عرصه نثار و ايثار را با ابزار هاي هنري در سطح جامعه اشاعه داد.فلاح زاده تاکید کرد که استان یزد از جایگاه والا وارزشمندی در حوزه فرهنگ وهنر در کشور برخوردار است.استاندار یزد در پایان سخنانش از زحمات مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد دراجرای برنامه های متنوع فرهنگی وهنری تقدیرو تشکرنمود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم به مفاخر ومشاهیر استان یزد اشاره کرد وگفت:مفاخر ومشاهیرزیاد در استان یزد با عث شده که این استان درعلم،فرهنگ ومذهب سرآمد کشور باشد.محمود عالیشوندی اظهارامیدواری کرد:هفته فرهنگ وهنر استان یزد نخستین قدم برای معرفی هرچه بیشتر وهمه جانبه تراستان یزد باشد.

وی به برنامه های گسترده فرهنگی وهنری در یک سال گذشته اشاره کرد وگفت: حتی با همیاری اصحاب فرهنگ و هنر این اداره‌کل پا را فراتر برداشت و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری توانست سرآغاز یک جریان ارزشی و قدسی در این استان باشد.مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد افزود:سیرحرکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد یک حرکت ارزشی و قدسی بود که این جریان در سال 90 به شدت ادامه پیدا می‌کند.


وی گفت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های استان یزد این استان می‌تواند به مرکز قطب هنرهای قدسی تبدیل شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از چهره هاي نامدار و موفق فرهنگي و هنري استان يزد من جمله مرضیه برومند،داوری اردکانی،فرهاد آئیش،سعید مظفری زاده و..... تقديربه عمل ‌آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا