حجت‌الاسلام علی فلاحیان، وزیر اسبق اطلاعات: جریان انحرافی اطلاعات خود را از ارواح خبیثه می‌گیرد و از طرق غلط و شیطانی رایج در برخی کشورها مانند هند بهره می‌برد/ برای جلوگیری از ترویج این افکار در جامعه باید با آنها قاطعانه برخورد کرد-مجلس نهم:12

تاريخ :۱۳۹۰/۳/۲

علی فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات در حاشیه مراسم ختم مادر حجت‌الاسلام پور محمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران درباره "شاخص ها و مولفه‌های گروه انحرافی" گفت: جریانات انحرافی در کشور ما هر از گاهی بروز می‌کنند ولی عمرشان خیلی طولانی نیست.


وزیر اطلاعات دولت سازندگی با اشاره به اعتقاد گروه انحرافی به مسائل خرافی اظهار داشت: از بلایای امروز جهان، ابتلا به بحث‌های خرافی است و حتی در کشورهای پیشرفته همچون فرانسه که شنیده ام 200 هزار جادوگر در پایتخت آن وجود دارد هم، چنین مسائلی مطرح است.


فلاحیان با بیان اینکه تحرکات جریان انحرافی موجب هوشیاری بیش از پیش مردم می ‌شود، خاطر نشان کرد: این نکته خوبی است که ملت و نظام ما نسبت به این گونه حرکات واکسینه است.


وی در پاسخ به سؤالی درباره نحوه برخورد با گروه انحرافی نیز توضیح داد: درباره نحوه برخورد با شبکه‌های انحرافی نهادهای متولی متناسب با شرایط و وضعیت این گروه‌ها برخورد می کنند اما برخورد باید محکم و قاطع باشد؛ چرا که یقینا بسیاری از مردم که در زندگی خود دچار ناکامی می‌شوند، متوسل به شیوه‌های ترویجی این جریان می‌شوند.


فلاحیان افزود: متاسفانه شنیده‌ایم که جریان انحرافی اطلاعات خود را از ارواح خبیثه می گیرد و چون ندیدند حقیقت، ره افسانه زدند و از طرق غلط و شیطانی رایج در برخی کشورها مانند هند بهره می برند.


وزیر اسبق اطلاعات در پاسخ به سؤالی در خصوص انتخابات مجلس نهم، اظهار داشت: مردم ما همیشه در صحنه حضور دارند و می‌دانند حضورشان در عرصه مهم انتخابات برای کشور و سرنوشت‌ خودشان مفید است.


وی ادامه داد: تبلیغات روشن خصوصا از سوی کاندیداها و احزاب و گروه‌ها مطمئنا نقش بسیار مهمی در افزایش سطح مشارکت مردم در انتخابات دارند.


فلاحیان درباره حضور برخی اصلاح طلبان در انتخابات آینده بدون مرز بندی با فتنه گران که محور سؤال خبرنگاری بود اظهار داشت: ملاک در همه کارها قانون است اما اگر حزب و جریانی روزی اشتباه کرده و سعی کند اشتباهات خود را جبران کند می‌تواند در انتخابات شرکت کند.


وزیر اسبق اطلاعات با ابراز خرسندی از دستاورد وزارت اطلاعات در انهدام یک شبکه جاسوسی وابسته به آمریکا، اظهار داشت: مسلما دستگاه اطلاعاتی همیشه این چالش را دارد و سرویس‌های بیگانه به خصوص سازمان سیا در ایران فعال هستند.


وی در پایان تصریح کرد: سرویس‌های جاسوسی غرب همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا با نفوذ در بدنه اجتماعی کشورمان به نظام ضربه بزنند و منافع خود را تامین کنند و به خاطر همین است که دستگاه اطلاعاتی ما همیشه پویا و شاداب است و مغازه آنها بی‌مشتری نیست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا