مدیرکل ارشاد استان یزد:

یکی از آسیب های کتابخانه های مساجد  را به روز نشدن آنها دانست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، به روز نشدن کتابخانه های مساجد را از جمله آسیب های جدی این کتابخانه ها ذکر کرد.

محمود عالیشوندی با اشاره به نقش تاثیرگذار کتابخانه های مساجد به خبرنگار شبستان گفت: همان گونه که کانون های فرهنگی هنری فعال و پویایی در نقاط مختلف استان وجود دارد، هر محله نیز نیازمند یک کتابخانه فعال و پویاست.


وی با اشاره به لزوم تلاش در ایجاد و فراهم آوردن امکانات لازم برای یک کتابخانه فعال و پویا در محلات، اظهارداشت: آسیب جدی در زمینه کتابخانه های مساجد به روز نشدن کتاب های آنان است.


عالیشوندی با اشاره به تلاش های اداره کل ارشاد و کانون های مساجد برای به روز رسانی کتابخانه های مساجد، افزود: نداشتن فضای مناسب در کنار مساجد نیز از دیگر آسیب های جدی در این کتابخانه ها می باشد.


وی در ادامه با بیان اینکه مسجد یک رسانه است، افزود: در مساجد به عنوان یک پایگاه جریان ساز در سطح جامعه تنها بحث عبادت صرف مطرح نیست.


عالیشوندی اظهارامیدواری کرد: فعالیت های فرهنگ هنری که رنگ و بوی عبادی وخدایی داشته باشد در کنار مساجد افزایش و مطالعه و کتابخوانی در مساجد تقویت شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه دبیرخانه کانون مساجد گام های بلندی برای تجهیز و اهدای کتاب در کانون های فرهنگی هنری برداشته است، خاطرنشان کرد: اداره کل ارشاد نیز سهم متنابهی از هر سهمیه وزارت ارشاد را به کتابخانه های مساجد اختصاص داده و در سال جاری میزان اهدای کتاب به مساجد افزایش می یابد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا