مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در پاسخ به تذکر اولیا ء نماینده یزد و صدوق :

اگر روزی تصمیم به انتشار اسناد بگیرم، مشخص می شود تمام کسانی که خود را منتقد می دانند، بیشترین سوبسید و یارانه های معاونت مطبوعاتی را دریافت کرده اند

این جریان نشان می دهد که برخی که معتقدند که منتقدند، نقد را نمی پذیرند و آقای اولیا نیز وظیفه خودشان را انجام دادند و حمایت کردند. 


یزدفردا "مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: اگر روزی تصمیم به انتشار اسناد بگیرم، مشخص می شود تمام کسانی که خود را منتقد می دانند، بیشترین سوبسید و یارانه های معاونت مطبوعاتی را دریافت کرده اند.


به گزارش یزدفردا ،محمودعالیشوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در واکنش به تذکر چند روز پیش علی اکبر اولیا، نماینده مردم یزد و صدوق به وزیر ارشاد در خصوص مطبوعات محلی یزد به خبرنگار شبستان گفت: اسناد و مدارک میزان دریافتی هر یک از مطبوعات یزد در بخش های مختلف وجود دارد و اگر روزی لازم باشد اسناد و مدارک مربوطه را منتشر خواهیم کرد.

وی با اشاره به گفت وگوی خود با نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این گفت وگو به آقای اولیا عرض کردم که اگر سندی در خصوص برخورد، رفتار و یا تخصیص ناعادلانه در حمایت های دولتی وجود دارد، آن را ارائه کنند.

عالیشوندی با اشاره به مجموعه تحولات پیش از تذکر نماینده یزد و صدوق به وزیر ارشاد ادامه داد: وظیفه مدیریتی و نظارتی اداره کل ارشاد ایجاب می کند که برخی موضوعات را با مطبوعات در میان بگذارد، با آنان صحبت کرده و تذکر بدهد؛ این تذکرات بیشتر در ادامه یک نظارت پدرانه است نه آمرانه، از این رو به یکی از مطبوعات استان در خصوص در نظر گرفتن شرایط استان در مطالب منتشره و عدم تحریک مردم در نامه ای محرمانه تذکر داده شد.

وی با بیان اینکه کسانی که مطبوعات دارند و همیشه منتقدند، یک نقد کوچک را بر نمی تابند، افزود: دوستان علی رغم اینکه نامه محرمانه بود بر نقد کوچک اداره کل ارشاد نقدها کردند و سرمقاله ها نوشتند و از مسئولی که بیش از یکسال و اندی در تمام خوشی ها و ناخوشی ها، مشکلات و خوبی ها در کنارشان بوده یک نقد کوچک را نپذیرفتند.

عالیشوندی با اشاره به اینکه گاهی اوقات برخی مطبوعات در سایه قانون مردم را تحریک می کنند، خاطرنشان کرد: خیلی طبیعی است که من به عنوان مدیرکل ارشاد تذکر بدهم ولی دوستان این تذکر را منتشر و مطبوعاتی کردند، این جریان نشان می دهد که برخی که معتقدند که منتقدند، نقد را نمی پذیرند و آقای اولیا نیز وظیفه خودشان را انجام دادند و حمایت کردند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در پایان تصریح کرد: بهتر بود آقای اولیا قبل از تذکر تماس می گرفتند و در خصوص رفتار ناعادلانه سوال می کردند تا لااقل سندهایی در اختیارشان باشد که صحبت کنند، اکنون نیز اداره کل ارشاد آماده هر نوع پاسخ و ارائه سند است تا مشخص شود که حداقل از جانب اداره کل ارشاد یزد رفتار ناعادلانه ای صورت نگرفته است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا