ماهايا پطروسيان متولد‌ 1348 و فارغ‌التحصيل دانشكده هنرهاي زيبا است. او با بازي در فيلم عشق و مرگ پا به عرصه سينما گذاشت و با بازي در فيلم‌هاي پرده آخر، ديگه چه خبر، نابخشوده، و كمكم كن، در سينماي امروز ايران مشهور شد.

پطروسيان مي‌گويد: سال 70 بازي در فيلم «ديگه چه خبر؟» به كارگرداني و نويسندگي تهمينه ميلاني به من پيشنهاد شد و پذيرفتم. ازهمه چيز اين فيلم خوشم آمد. تازه وارد عرصه بازيگري شده بودم و سر نترسي داشتم‌.

وي ادامه داد: در يكي از سكانس‌هاي اين فيلم، به دليل تحقيقاتي كه برادر من (دانيال حكيمي) در اتاق كارش انجام مي‌داد اتاق منفجر و من و وي از اتاق به بيرون پرتاب مي‌شديم . زاويه دوربين را تغيير دادند و من و آقاي حكيمي بايد از يك ارتفاعي پايين مي‌پريديم. به روال بقيه فيلم‌ها قرار شد اين كار را بدلكاران انجام دهند، اما حكيمي قبول نكرد و ادعا كرد كه خودش مي‌خواهد اين كار را انجام دهد. من هم به غيرت آمدم و تصميم گرفتم خودم اين كار را امتحان كنم.

اين بازيگر سينماي كشور افزود: راستش فكرش را هم نمي‌كردم بايد از ارتفاعي به اندازه يك ساختمان دو طبقه پايين بپرم‌. بار اول بلافاصله بعد از حكيمي پايين پريدم‌ و روي تشك و مقواها كه افتادم چشم‌هايم را باز كردم‌. ترسم ريخته بود‌. پرش خوبي بود اما بايد آن را تكرار مي‌كرديم‌. بار دوم، هنگام پريدن كمي سرم را به جلو مايل كردم تا پايين را ببينم‌، نمي‌دانستم كه اين كار ساده باعث مي‌شود تمام فشار و وزن بدنم به گردنم منتقل شود و‌...

پطروسيان گفت: نه گردنم شكست و نه اين كه مو برداشت، اما چنان دردي گرفت كه نه تنها چند روز كار را تعطيل كرد بلكه باعث شد بعد از 20 سال هنوز هم گردن درد را به عنوان هديه‌اي از آن فيلم به همراه داشته باشم.
جام جم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا