بررسی اوضاع اقبال کاری، مالی، عشقی و سلامتی متولدین هر سال در سال 90 (سال خرگوش فلز)

یزدفردا "حالا بد نیست کمی در آرامش نشسته و سال گذشته را آرام آرام در ذهن خود مروری کنید. منظورم سال گذشتهء چینی است که از بهمن پارسال شروع شده بود. اسفند پارسال همین موقع‌ها چه حالی داشتید؟ فروردین کجا بودید؟ اردیبهشت چه اتفاقاتی افتاد؟ خرداد چه نتیجه ای گرفته بودید؟ تیر چطور پیش رفت؟ و... ولی به نظر می رسد اتفاقات ببریِ پارسال که نوشته بودم تازه از حوالی شهریور و مهر تازه شروع شد، نه؟

چیزی که می خواهم بگویم این است که از چند سال پیش به این نتیجه رسیده بودم که وقایع سال‌های چینی که در کتاب‌ها پیش‌بینی شده بود و می خواندم انگار برای من از نیمهء سال‌ها یعنی تقریباً مهر ماه شروع به تأثیر می کنند، اما از پارسال تا به حال در صحبت با بعضی دوستان دیدم که آنها هم با رجوع به سال‌های قبلی تقریباً نظر مرا تأیید می کنند.چند وقت پیش هم که با پسرعمویم در مورد وقایع تکرارشدهء سال‌های ببر و خرگوش زندگی‌ش صحبت می‌کردیم دوباره با هم متوجه شدیم که بله در مورد او هم همین موضوع صدق می‌کند. حتی حالا دارم می‌بینم که در کل جهان هم گویی تا حدودی همین اتفاق دارد می‌افتد. همین انقـلاب‌ها و شورش‌ها و تغییر حکومت‌ها، اینها در واقع مربوط به سال ببر است، ولی هنوز دارد ظاهراً در سال گربه/خرگوش رخ می‌دهد.


دوست دارم شما دوستان عزیزم پُست سال ببر برای هر کدام از متولدین سال‌ها چگونه خواهد بود، بخش مربوط به خود را یک بار دیگر بخوانید و به من بگویید نظرتان چیست، چقدرش اتفاق افتاد و مخصوصاً از چه زمانی و در کدام نیم سال، اول یا دوم؟ به من فیدبک بدهید، به درد سال آینده‌مان خواهد خورد.


بعد از این که قسمت مربوط به خودتان در سال ببر (سال 89) را خواندید و نظر خود را نوشتید، لطف کرده به ادامهء مطلب بروید تا ببینیم این گربه چه خوابی برای هر یک از متولدین سال‌های چینی در سال 90 دیده است.


در ضمن امسال به خاطر طولانی‌تر شدن بخش مربوط به هر سال و نپذیرفتن حجم زیاد در هر پست از طرف میزبان وبلاگ (جناب بلاگفا!) مجبور شدم امسال این نوشته را در چند قسمت تقدیم کنم، در هر قسمت چهار سال که به ترتیب آپ خواهد شد.



راستی، یک مطلبی را هم دوستان پرسیده بودند، بد نیست همین جا یَک توضیح مفصّلی بدهم که کار یک‌سره بشود!

در مورد این که امسال بالاخره سال خرگوش است یا گربه؟! توجه بفرمایید، دوستان چینی ما این سال‌های دوازده‌گانه را این طوری نام‌گذاری کرده‌اند، به ترتیب: موش، گاو، ببر، خرگوش، اژدها، مار، اسب، بز، میمون، خروس، سگ و خوک. این نام‌گذاری در کشورهای هم‌جوار چین مثل ویتنام یا کره، کمی تغییر کرده که برخی به خاطر تفاوت جغرافیایی و فرهنگی بوده و برخی از آنها هم به خاطر تفاوت آوایی زبانِ پیچیدهء چینی است مثلاً ویتنامی‌ها در آن زمان‌های دور بیشتر حیوانات اهلی نگهداری می‌کرده‌اند و درعین حال مثلاً همین سال خرگوش را که چینی‌ها MAO تلفظ می‌کردند و می‌کنند را احتمالاً MAU شنیده‌اند! که در زبان چینی (که مشترک هر دو کشور بوده) به معنی گربه است، یعنی به همین سادگی MAO شده MAU و خرگوش شده گربه! البته شاید هم یک علتش همان باشد که ویتنامی‌ها که اقتصاد کشاورزی قوی‌تری داشتند و گربه نگه می‌داشتند و به آن ارزش بیشتری هم می‌گذاشتند در برابر خرگوش منفوری (برای آنها) که بعضی محصولات کشاورزی آنها را می‌جوید و می‌خورد، ترجیح دادند سال خرگوش را گربه صدا بزنند! به همین ترتیب کشورهای دیگر هم همین‌طور مثلاً الان کره و ژاپن هم این سال را گربه می‌نامند. این نوع تقویم و طالع‌بینی به سمت هند و ایران که آمد باز هم تغییراتی کرد، مثلاً این طرفی‌ها که اژدها برای‌شان معنا و مفهومی نداشت، گشتند و بزرگ‌ترین جانور ممکنه را به جای آن گذاشتند و این طور شد که سال اژدها را در اینجا سال نهنگ می‌گویند! در همین راستا اگر توجه کرده باشید بعد از انقلاب در ایران از رسانه‌ها سال‌های بی‌مشکل را اعلام می‌کنند که سال چیست، ولی مثلاً وقتی نوبت به سال خوک می‌رسد، همه سرشان را هوا کرده سوت می‌زنند! این قضیه در زبان انگلیسی هم وجود دارد. مثلاً همین سال خرگوش را یک عده سال Rabbit (خرگوش خانگی که معمولاً سیاه یا سفید یا هر دو است) می‌نامند و یک عده سال Hare (خرگوش صحرایی که معمولاً خاکی‌رنگ است) و عده‌ای هم همان گربه Cat !


به هر حال، در اینجا اسامی مختلف سال‌هایی را که دو یا بیشتر اسم دارند می‌آورم تا بیش از این مایهء سردرگمی نباشد:

موش برای ما همان موش است ولی در انگلیسی هم Mouse دیده می‌شود هم Rat (موش صحرایی) که بیشتر دومی شایع است. گاو همان گاو است! ببر را این طرفی‌ها (هند و ایران و ترک‌ها) پلنگ می‌بینند! خرگوش که عرض کردم همان گربه است. اژدها را این طرفی‌ها نهنگ نام نهاده‌اند. مار همه جا یک جور نیش می‌زند، پس نیازی به تغییر نام نداشته! اسب هم همه جا اسب است و یک‌دنده! بز را قوچ و گوسفند و میش هم می‌گویند که این طرف گوسفند را بیشتر دوست دارند! میمون خودش است. خروس را هم این طرفی‌ها دوست دارند مرغ ببینند! سگ همه جا سگ است. خوک در اصل چینی‌اش منظور خوک وحشی است یا همان گراز ما، چون چینی‌ها اصولاً از این خوک‌های صورتیِ دُم فرفری نداشته‌اند و کسی هم اصلاً خوک اهلی نمی‌کرده و پرورش نمی‌داده، حتی ویتنامی‌ها و هنوز هم در انگلیسی در این مورد هم از Pig استفاده می‌شود و هم از Boar (گراز)، در ایران هم که اساساً خوک چی هست؟!

اوضاع سال خرگوش یا گربه فلزی (سال 90)





سال خرگوش/گربه فلز (سال 90) برای متولدین سال‌های موش، گاو، ببر و گربه/خرگوش چطور است؟







موش با عنصر ذاتی آب

برای موش:
نکات مثبت موش: بانفوذ، خوش‌مشرب، با تخیل خوب، کاریزماتیک، موش‌ها به دوستان شان وفادارند.
نکات منفی موش: تشنهء قدرت، اهل حرف‌های خاله زنکی، بی‌ملاحظه، فضول، موش‌ها معمولاً برای آینده برنامه‌ریزی ندارند.





امسال چشم‌اندازهای تازه‌ای می‌آورد اگر چه چندان سال دندان‌گیری هم برای شما نیست. چینی‌ها می‌گویند موش فرصت‌طلب که بر نظم و ترتیب تأکید دارد و تا حدودی هم تهذیب اخلاقی، امسال سال سختی را خواهد داشت. انتظار چالش داشته باشید و برای بالا بردن شانس خود برای موفقیت نیاز دارید تا جایی که ممکن است از مواجهه و مقابله با افراد دوری کنید و اگر نشد با آنها دیپلمات و سیاستمدار باشید، هم در اجتماع و هم در شغل و حرفهء خود، اما بهرهء خود را ببرید. سال خرگوش سال همکاری و کار گروهی است و کسانی را که به دنبال قدرت هستند و خودخواهانه رفتار می‌کنند را پشت سر می‌گذارد (شما که نیستید؟). رابطه‌های عشقی شما فراز و فرودهای زیادی خواهد داشت، با این حال برای شما جالب خواهند بود و حوصله‌تان سر نخواهد رفت! انتظار می‌رود اوضاع مالی روی هم رفته مساعد باشد.

فرصت‌های زیادی وجود خواهد داشت. می‌توانید امسال موشی در لباس گربه باشید، چون شما از گربه سریع‌ترید، استفاده از سبک گربه برای شما جالب نخواهد بود، اما اگر این کار شما را به آنچه می‌خواهید برساند، که می‌رساند، چرا که نه؟ سال دیگر می توانید دوباره خودتان باشید و با اژدها (سال 91) اوج بگیرید.

اوضاع شغلی خوب است، اما اگر قرار است قراردادی امضاء کنید باید خیلی دقت کنید. مشکلات و موانع زیاد است، ولی شانس و اقبال هم زیاد است. موقعیت‌های گیج‌کننده و پیچیده‌ای وجود خواهد داشت. آرام باشید، از تصادفات برهیزید. احتمال وجود شانس خوبی برای کار و بار در خارج از کشور هست. ممکن است متوجه شوید که در زمینهء کاری و شغل شما کسی از جنس مکمل (مخالف سابق!) معاون و یاری‌رسان خوبی خواهد بود.

گرچه پیشرفت های سال پیش می‌تواند ادامه یابد، اما به نظر موانعِ سخت هم بیشتر شده است که بر کیفیت کار اثر می گذارد. سر کار از جر و بحث با کارمندان بپرهیزید، شایعات و حرف‌های درگوشی هم که همیشه هست. سرتان را پایین انداخته، کمتر حرف بزنید و بیشتر کار کنید. در ارتباط با اسناد و مدارک بیشتر دقت کنید تا کارتان به قاضی و قضاوت نکشد.

امسال از لحاظ پول درآوردن زیاد سال خوبی نیست. حتی ممکن است کمی پول هم از دست بدهید. هیچ ریسکی انجام ندهید چون خطر ورشکستگی هم دیده می‌شود. دقت کنید که به چه کسی دارید اعتماد می کنید.

شانس عشقی شما امسال خوب است. حتی شاید به این فکر بیفتید که خودتان پیش‌قدم شوید و فرد مورد نظر خود را بیابید و چه فکر خوبی! امسال رومانس در فضا موج می زند. اگر زوج هستید گفتگو کردن را تمرین کنید و اگر تنها هستید چشم‌های‌تان را باز نگه دارید و زود به رختخواب نروید!

امسال شما بیشتر آرامش خود را حفظ کرده و با ملایمت با دیگران صحبت می‌کنید (بکنید). به موقع بخوابید. چارچوب مثبت ذهنی خود را حفظ کنید (یا بسازید). در فصل گرما حواس‌تان به آنچه می‌خورید باشد و بخصوص از غذاهای سرد اجتناب کنید.





گاو با عنصر ذاتی خاک

برای گاو:
نکات مثبت گاو: سخت‌کوش، باثبات، با حس عمیقی از عزم و خواست. گاوها دوستی‌های درازمدت می‌سازند.
نکات منفی گاو: لجوج و متعصب. گاوها معمولاً انعطاف‌پذیری بسیار کمی دارند.





مطمئناً ریتم آرام‌تر سال گربه برای شما خوش‌آیندتر از سرعت سال گذشته است. سال خرگوش فلز (سال 90) برای شما پیشرفت و توسعهء زیادی به همراه می‌آورد. امسال به مراتب با موانع و مشکلات کمتری نسبت به پارسال مواجه خواهید شد و به سادگی می‌توانید بر همین تعداد اندک هم فائق بیایید اگر کمی کمتر کله‌شقی کرده و یاد بگیرید که در جهت باد کمی خم شوید! مصالحه و سازش می‌تواند دوست شما باشد. بر سر این که مطمئناً حق با شماست با دیگران سرشاخ نشوید. کمی خلاقیت و ملایمت از گربه قرض بگیرید. دیپلماسی را برای رسیدن به آنچه می خواهید تمرین کنید، سال مناسبی برای این کار است.

گربه و گاو در سال‌های چینی با هم رابطهء خاصی ندارند و نسبت به هم خنثی هستند، با این حال فلز بودن و Yin بودن امسال برای گاو خوش‌یُـمن است، ولی گاو باید بیاموزد که بیشتر حساس بوده و بیشتر واگذار کند.

با این حال اگر چه گربه سال کاملی برای شما نیست، لحظات خوب و خوشی از هر لحاظ در این سال وجود دارد که می‌توانید به خوبی از آنها بهره ببرید. سال جدید می‌تواند برای شما خوش‌شانسی بیاورد، مخصوصاً در زمینهء مالی و اقتصادی. گاو چیزی بیشتر از پرداختن به کارش انتظار ندارد، گربه هم او را از این کار باز نخواهد داشت.

در کل امسال فشار کاری بالاست و شاید به موانعی هم بر بخورد. شانس ریسک هم بسیار پایین است. اگر به مشکلی بر‌خوردید که سریعاً نیاز به حل شدن دارد، آرامش خود را حفظ کرده و از پیچیده‌تر کردن مسئله اجتناب کنید. در ایرادهای کوچکی که می‌بینید اغماض کنید، باور داشته باشید همه چیز یک روز روشن می‌شود.

شاید امسال کمی پول از دست بدهید، همیشه موارد پیش‌بینی نشده پیش می‌آید، پس پول را با دقت خرج کنید. در جاهای شلوغ مراقب کیف و گوشی و اموال خود باشید. سرمایه‌گذاری در این سال معلوم نیست سودی به دنبال داشته باشد. از قمار دوری کنید.

شانس عشق و عاشقی در این سال برای شما ضعیف است. شاید کمی تغییر در سر و وضع‌تان شانس شما را از این منظر تغییر دهد. برای متأهلین ریسک مرافعه بالاست، حواس خود را جمع کنید و اجازه ندهید استرس های شغلی و مالی به حیطهء خانواده کشیده شود. در کل امسال باید شدیداً احساسات خود را تحت کنترل داشته باشید.

از نظر سلامت هم امسال باید بسیار مراقب باشید. احتمال بی‌خوابی و بدخوابی هست. در رانندگی دقت بیشتری داشته باشید، اگر می‌توانید اصلاً رانندگی نکنید، نکنید. زمان استراحت خود را دو برابر کنید و بخصوص به ذهن خود استراحت دهید. امسال هر چهار ماه یک بار چک‌آپ بدهید. زمان بیشتری را برای گذراندن با خانواده اختصاص دهید و با آنها به مسافرت بروید. از عیادت بیماران در بیمارستان و شرکت در مراسم تدفین هم خودداری کنید. در سال 90 زیاد روی شانس حساب باز نکنید، به جز امور مالی که خوب است.





ببر با عنصر ذاتی چوب

برای ببر:
نکات مثبت ببر: شجاع، قوی و محکم، کاریزماتیک و خیراندیش. ببرها خطرکنندگان و ماجراجویان واقعی هستند.
نکات منفی ببر: تند و بی‌کله و سرشان بوی قرمه‌سبزی می‌دهد! ببرها اصلاً در دستور گرفتن از دیگران خوب نیستند.





سال خوبی است بویژه در شغل‌تان. همین طور در ثروت، عشق و فرصت‌ها، گربه برای‌تان سورپریزهای زیادی دارد. ببر و گربه به یکدیگر منفعت‌های غیرمستقیم می‌رسانند. با این حال ببرها باید حداکثر تلاش خود را برای آرام کردن ناشکیبایی‌های خود انجام دهند.

در کل امسال برای شما سالی است نه خوب نه بد، شما به عنوان یک ببر همچنان می‌خواهید مثل یک جنگندهء حرفه‌ای از چالش‌ها استقبال کنید، اما بد نیست در زمان‌هایی که درگیر نبردی نیستید، دراز بکشید و قدری هم از قدرت مدارای گربه را به کار بگیرید. توجه داشته باشید که ممکن است در اثر پرداختن به جزئیات، از کارها باز داشته شوید.

باید به سلامت خود بیشتر اهمیت دهید و زمان بیشتری را برای استراحت و ریلکس شدن بگذارید. در زمینهء مسائل پولی احتیاط زیادی به خرج دهید و تا جایی که می‌توانید پس‌انداز کنید. امسال شما باید دست پایین را بگیرید و سرتان به کار خودتان باشد.



بخت و اقبال ببر در سال گربه در محدودهء متوسط است. موانعی در کار وجود دارد. خواست و اراده هست، اما قدرت و توان به قدر کافی نیست، با این حال جای نگرانی نیست چون به نظر می‌رسد شخص محترم و نجیبی وجود دارد که آمادهء ارائهء کمک به شماست.

بعد از یک رکود اقتصادی در کارتان امسال به نظر می‌رسد اتفاقات خوبی دارد می‌افتد. انسان شرافتمندی در زمان مناسب به شما راهنمایی‌های خوبی خواهد داد. اوضاع به آهستگی پیش می‌رود، ولی مهم این است که پیش می‌رود. با این حال متأسفانه آدم‌های نامردی هم پیدا می‌شوند که جلوی بعضی از برنامه‌های شما سنگ‌اندازی می‌کنند. روی هم‌رفته در کار خود شانس خوبی دارید و از آن لذت خواهید برد و در همان حال باید مراقب برخی تغییرات غیرمنتظره هم باشید.

امسال بخت با شما یار است که تلاش‌های‌تان دیده می‌شود و از جانب رؤسا قدردانی می‌شوید. هر وقت بخواهید آدم‌های خوب برای کمک به شما خواهند آمد. فرصت‌ها را از دست ندهید. برای هر چیز بی‌خودی پول پرداخت نکنید. در هیچ موردی تمام سرمایه‌تان را وارد نکنید.

ببرهای ازدواج‌نکرده امسال بخت خوبی دارند برای عشق و ازدواج. محبوبیت‌تان امسال بالا می رود و شانس‌تان در یافتن پارتنر (یار) مناسب افزایش می‌‌یابد و به راحتی می‌توانید عاشق شوید. ببرهای یـاردار (!) (ولی غیر متأهل) احتمال جنگ و جدل با یارشان بالاست، اما خیال‌تان راحت، می‌توانید قضیه را به خیر و خوشی به پایان رسانده و از تفاهم دوطرفهء افزایش یافته در خاتمه و گرمی عاطفی به دست آمده لذت ببرید. ببرهای متأهل ولی باید بیشتر مراقب باشند چون در این نزاع‌های خانوادگی بسیار آسیب‌پذیرند و به نظر هم نمی‌رسد به سرعت این مجادله‌ها به خوبی و خوشی حل شود. به هر دو طرف پیشنهاد می‌شود تفاهم و توجه بیشتری از خود نشان داده و هر تلاش لازمی را برای بهبود رابطه‌شان انجام دهند.

امسال باید خیلی خیلی مراقب حوادث رانندگی باشید و به همان میزان هم حواس‌تان به اشیاء تیز و برنده باشد. سرماخوردگی و بیمارهای روده‌ای هم در کمین‌ند. خانم‌ببرها هم مواظب بیمارهای ادراری و زنانگی باشند. در کل، چک‌آپ چهار ماهه در موارد گفته شده فراموش نشود، اولین نشانه‌ای که مشکوک است را به پزشک بگویید، مایعات فراوان بنوشید و سبزیجات تازهء زیاد و البته کاملاً شسته شده و ضد‌عفونی‌شده مصرف کنید و به خواب و استراحت ارزش بیشتری بدهید.





خرگوش با عنصر ذاتی چوب

برای خرگوش:
نکات مثبت گربه: مبادی آداب و بانزاکت، مهربان و مراقب، باملاحظه، فرهومند و پرهیزکار. گربه‌ها از تضاد و کشمکش خوش‌شان نمی‌آید.
نکات منفی گربه: فضل‌فروش، علاقمند به مرموزبازی و پنهان‌کاری، گربه‌ها می‌توانند هر از گاهی کاملاً سرد و غیرصمیمی و دور از دسترس باشند.





سالی پر از پاداش. گربه در این سال آرامش خواهد داشت و عصبانیتی در کار نخواهد بود. استعدادها و داشته‌های شما امسال باعث درخشش شما خواهند شد. آیا برای جمع کردن پاداش استعدادهای خلاقهء خود آماده هستید؟ با ترسیم عاقلانهء مسیر سال آینده‌ء خود به راحتی به آن خواهید رسید. سرتان را بالا بگیرید و با غرور آنچه که به درستی حق شماست را بخواهید. امسال می‌تواند برای شما سال آغازها باشد. انتخاب‌هایی که امسال انجام می‌دهید معنای دورهء دوازده سالهء بعدی را برای شما تعیین می‌کند. اگر چه گربه خود را قوی‌تر احساس می‌کند و بیشتر اوضاع را در کنترل خود می‌بیند و نیاز دارد تا موقعیت‌‌ها و فرصت‌ها را همچنان که ظاهر می‌شوند روی هوا بقاپد، اما انتظار می‌رود سالِ پیش رو ثباتِ وضع موجود را در زندگی گربه حفظ کند.



ممکن است امسال شما با چند مانع هم (بویژه در حیطهء شغلی) روبرو شوید، اما دستِ کمک‌دهنده‌ای وجود دارد که دست شما را خواهد گرفت. شما مثبت هستید و همچنان به پیش می‌روید. تا جایی که می‌توانید تلاش کنید و مهارت‌های اجتماعی خود را افزایش دهید. بر رفتارهای خود کنترل داشته باشید تا در رابطه با دیگران حالت تهاجمی پیدا نکنید (از خواص فلز است). برای پرهیز از مشکلات غیر ضروری شغلی، در کارهای‌تان گام به گام جلو بروید و وظایف خود را یکی یکی به انجام برسانید. امسال شما باید بسیار هشیار و گوش به زنگ باشید. برای خود دوستانی پیدا کنید که خاص باشند، بویژه پارتنر جدید.

در سال خودتان اندکی احتمال مشکلات احساسی عاطفی می‌رود. ممکن است با مباحثه‌ها و دلیل‌آوری‌های زیادی با دیگران مواجه شوید که برای مزاج‌تان خوب است! بخت عشق نه برای زوج‌ها، نه برای تک‌ها زیاد قوی نیست. برای داشتن مکالمه و گفتمانی خوب تلاش کنید. هرگونه به هم خوردن رابطه‌ در نتیجه ستیزه‌های غیرضروری و نالازم، افسوس شما را به دنبال خواهد داشت. کسان ناکسی هستند که به درون رابطهء شما سرک خواهند کشید و مزاحمت ایجاد می‌کنند.

مراقب سلامت خود درکل و بخصوص مراقب بیماری‌های روده‌ای باشید. عادات تغذیه‌ای خود را بهبود ببخشید، غذای سالم بخورید و سر وقت هم بخورید. در زمان حمل چیزهای فلزی کاملاً مراقب باشید خودتان را زخمی نکنید و اصولاً تا جایی که می‌توانید از این چیزها خودتان را دور نگه دارید. وقتی روی مودِ خوبی نیستید (خـُلق‌تان تنگ است) از بیرون رفتن خودداری کنید، علی الخصوص با اتومبیل.

پول خود را دور نریزید و سرمایه‌گذاری‌های پرخطر نکنید. موقع خرج کردن دقت کنید، به دیگران از نظر مالی تکیه و به آنها استناد نکنید. ضامن کسی نشوید. مؤکداً توصیه می‌شود از هر گونه بورس‌بازی و قمار و فارکس و امثالهم خود را دور نگه دارید. از سال خود لذت ببرید و شاد باشید.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا