سال گربه / خرگوش فلز سال 90



با این که قرار بود سال ببر سال ناآرامی باشد، با این حال این ناآرامی ظاهراً زیاد گریبان اینجا و ما را نگرفت و بیشتر رفت طرف شمال آفریقا و چقدر هم دیر! به طوری که امتداد آن به سال آرام گربه کشیده شد، سالی که قرار است سال آرامی باشد.


گربه جزو حلقهء رمانتیک‌هاست، سال‌های گربه، اسب، بز، خروس، سگ و خوک (در برابر حلقهء قدرت‌طلبان) و از همین جا می‌توانیم به عنوان اولین خبر بگوییم متولدین این سال‌ها امسال احساس راحتی بیشتری دارند انگار در منزل خودشان هستند.



برعکس ببرِ عجول و بی‌احتیاط، پسرعموی کوچکش (یا دختر عمو؟!) خیلی آرام و تنبل و محتاط است که البته شامل برخی مواقع خاص نمی‌شود! در این سال اگر بلوایی برپا شود گربه نمی‌تواند جلوی شکل‌گیری و پیشرفت آن را بگیرد. با این حال حتی آشوب‌ها و انقلاب‌ها هم به آرامی و با کمترین خسارت صورت می‌گیرد که احتمال رخ دادن آن دور از انتظار هم نیست، چون در ماه‌های ابتداییِ امسال (منظور سال چینی است) اتفاقاتی می‌افتد که ما را به این فکر می‌اندازد که ظاهراً هیچ مشکلی برطرف نشده و هنوز هم قادر نیستیم از شر ترس‌ها و نگرانی‌های‌مان خلاص شویم و تغییر و تحولاتی هم که در اطراف خود مشاهده می‌کنیم انگار خبر از بهتر شدن اوضاع نمی‌دهد. در آسترولوژی شرق دور، این سال گربه/خرگوش (خرگوش فلز) که سال بیست و هشتم از چرخهء 60 سالهء آن است با این عبارت شناسانده می‌شود که: ”خرگوش از سوراخش به بیرون سرک می‌کشد.“ و آن را به این تعبیر می‌کنند که ”ظاهراً همه چیز آرام است، اگر چه هنوز مشکوک است.“



با این حال امسال در واقع سال دیپلمات‌ها و سیاستمداران است. در سال گربه/خرگوش انتظار تحولاتی در قوانین موجود می‌رود. گربه در سیاست باعث می‌شود تا حکومت‌ها به حرف رأی‌دهندگان توجه کرده و سیاست‌های خود را با دیپلماسی بیشتری به پیش ببرند.

شما هم اگر می‌خواهید امسال موفق باشید بهتر است کارهای خود را با گفتگو و همکاری با دیگران پیش ببرید به جای این که آنها را تحت فشار بگذارید تا نظرها و روش‌های شما را قبول کنند. بگذارید همه از این دوره لذت ببرند. عشق بورزید و از جنگ و جدال بپرهیزید. اگر پارسال بر هیجان و تنش تأکید داشت، تمرکز امسال بر هماهنگی و هارمونی است پس آماده شوید برای بوسیدن و بوسیده شدن! حالا دیگر وقت آراستن و زیبا کردن خود است. همه چیز را ببخشید و فراموش کنید. ضمن این که در سال گربه شاهد تغییرات عمده‌ای در مُدها هم خواهیم بود، بخصوص مد لباس. در کنار این موضوع این را هم در نظر داشته باشید (قابل توجه نقاشان و عکاسان و بقیهء هنرمندان تجسمی) که امسال سال بسیار خوبی برای برپا کردن نمایشگاه در شهرهای بزرگ هم هست.


امسال سالی است برای عیش و نوش و مهمانی. امسال همه دور هم جمع می‌شوند و مهمانی به راه می‌اندازند. در این سال دوستان و آشنایان و فامیل به هم نزدیک‌تر خواهند شد. در شرق دور سال گربه را سالی مساعد و همراه با اقبال و شانس می‌دانند. تقریباً همه چیز در این سال آسان‌تر به دست می‌آید.

با تمام این‌ها اگر چه سال گربه سال خوبی برای خوش گذراندن و دور هم بودن است، در عین حال زمان مناسبی هم برای ارزش نهادن به خلوت خودمان و دیگران است، زمانی برای استراحت دادن به خود و کنار کشیدن از گروه‌های اجتماعی و رسیدگی کردن به خود.

سال خرگوش/گربهء فلز، آشتی و شادی و لذت و خونسردی و لحظات زیادی همراه با شادی را وعده می‌دهد بنابراین بهتر است از فرصت استفاده کرده و حسابی استراحت کنید. کتاب‌های نخوانده‌‌تان را بخوانید، پشت سر دیگران حرف بزنید (نزنید بابا، شوخی کردم!) و در تمام مدت کنار آتش در ساحل یا شومینه استراحت کنید تا... نیروی مبارزه با حوادث سال بعد را داشته باشید.



همین جا بد نیست به این هم اشاره کنم که درست است سال گربه/خرگوش یک سال آرام و راحت و نسبتاً بی‌دردسر است و یار در خانه و کار در کارخانه و یارانه‌ها هم واریز شده است! ولی... سال گربه یک زنگ تفریح است بین دو سال شلوغ و پرحادثهء ببر و اژدها، سال‌هایی که هر دو بیانگر تحولات و دگرگونی‌های چشمگیرند. بنابراین باید در ضمن تفریح کردن و استراحت کردن حواس‌تان به این هم باشد که در واقع دارید نفس می‌گیرید برای دوباره زیر آب رفتن!







گربه سمبل وقار و ظرافت، سلیقه و لطافت، شفقت، آرامش و صلح است.



سالی همراه با سرگرمی و لذت و بده‌بستان‌های کلامی و احساسی و اوضاع امن. همهء این‌ها البته این مسئله را انکار نمی‌کنند که ما باید هم‌چنان خودمان را محکم بگیریم (کمربندها را سفت کرده) و چشم‌هایمان را باز نگه داریم و مراقب شکارچیان و فضول‌ها باشیم.


انتظار یک سال آرام ولی همراه با تغییراتی پویا را داشته باشید. امسال سالی است که متولدین بسیاری از سال‌ها (=علامت‌های سال‌های چینی) استراحتی را که به آن نیاز داشته یافته و تمدید قوا کرده، لذت‌ها و شادی‌های اجتماعی زیادی را نیز در آن می‌یابند. از این سال به خوبی و خردمندانه استفاده کنید.



سال گربه از هر جور آغاز کردن و انواع روش‌های تأمین رفاه و آسایش ما به خوبی حمایت می‌کند، بویژه از نظر روحیه و احساس ما. امسال خوبی است برای به راه انداختن کاسبی‌های تازه، ارتباط‌های نو، اقدامات مهم، سرمایه‌گذاری‌های نوین، روابط عشقی دوباره و یافتن و به کارگیری روش‌هایی جدید و خلاقانه در لذت بردن از زندگی.



سال خوبی است برای آسودگی در موارد گوناگون، حتی در میان بلاتکلیفی‌ها یا گسست‌های نامنتظره. سال خوبی است برای یاد گرفتن هر آنچه ذهن و فکر و دیدگاه ما را اصلاح کرده و بهبود می‌بخشد و برای یافتن چیزهایی که به ما احساس شادمانی و خوش‌بینی بیشتری به آینده ببخشد. می‌توانیم تصویر ذهنی خودمان را تغییر دهیم و دوست‌داشتنی‌تر و مشتاق‌تر باشیم در بهرمندی و لذتی که باید از زندگی خود ببریم.



امسال سالی است که می‌توانیم تا جایی که می‌شود برای زیبایی بیشتر (ظاهری و باطنی، هر دو) سرمایه‌گذاری و اقدام کنیم.



گربه حس ششم خوبی بویژه در مورد سوءنیت دارد. اگر امسال (و البته همیشه!) احساس کردید کسی مشکوک به نظر می‌رسد، مکث کنید، به عقب تکیه دهید و در حالی که کاملاً صمیمی و بی‌ریا به نظر می‌رسید، خیلی زیبا و جذاب و دیپلمات‌وار لبخند بزنید و کارت‌های خودتان را به سینه چسبانده و با احتیاط و در حالی که دوستانه به نظر می‌رسید، آنها را (ورق‌های‌تان را) به درستی بازی کنید.



در کل امسال یک Break است، یک مهلت، یک راحت باش ، یک وقفه. زمانی برای انرژی جمع کردن، نگاهی به خود و داشته‌ها داشتن، کمی تنفس و آماده شدن برای تلاشی دوباره.



امسال باید قاعدتاً سال تغییرات جهانی گسترده‌ و شگرف و حتی عجیب باشد، تغییراتی که طی آن می‌آموزیم در فعالیت‌ها و موقعیت‌های شادی‌بخش به دیگران بپیوندیم. حتماً چیزهایی را که در موقعیت‌های مختلف به شما آرامش و شادی می‌بخشد را فرا بگیرید.



گفته می‌شود هر چه مربوط به قانون است در این سال مورد توجه قرار گرفته و رو می‌آید. در هر حال می‌توانیم انتظار داشته باشیم که موارد قانونی و حقوقی ، مخصوصاً در رابطه با جامعه، در دستور کارها قرار بگیرد.



امسال سالی است که علی‌رغم هر نوع تغییراتی در جهان، شما از چیزی که در سال موش، گاو و ببر (برپا)ساخته بودید، منفعت و لذت خود را می‌برید. امسال پر از پیروزی و کامیابی و موفقیت است برای کسانی که شمّ و فَراستی عمیق دارند و می‌روند به دنبال فرصت‌های مغتنم و احساس خوبی که برای بعضی از سرمایه‌گذاری‌ها دارند.



بنابراین بدون توجه به این که شما تحت چه علامتی متولد شده باشید، به دنبال راه‌ها و روش‌هایی باشید برای آرامش و آسودگی ذهن و جسم خود و در میانهء تمام تغییرات تندروانه و بنیانی، بهتر است که در پی ساختن روابطی سالم باشید. با یافتن امنیت و سلامت، فراغت، یا احساس آرامش، آماده خواهید بود برای ورود به جادوی سال اژدهای آب که از سوم بهمن سال 90 آغاز خواهد شد.


امسال سال گربهء فلز است و گربه آرام است و فلز خشن. این دو چطور با هم جور می‌شوند؟ فلز به تمام خصوصیات گفته‌شدهء گربه یک صفتِ فنری و ”برجهنده/برگشت‌کننده“ می‌دهد. جاه‌طلبی گربهء فلز بیشتر بوده و کمی حیله‌گرتر است. احساساتش را در هر کاری که می‌کند دخالت می‌دهد. عشاق آن مشتاق‌ترند اما زیاد در ظاهر بروز نمی‌دهند. عزم و ارادهء بیشتری در کار و حرفه دیده می‌شود، چه در خود کار و چه با کارکنان. این گربه خود را در پروژه‌هایش غرق می کند، چه پروژهء کاری، چه پروژهء شخصی.


در این سال با این که هنوز امکان جنگ و جدال و انقلاب و کودتا هست، ولی مطمئناً حتی چنین وقایعی هم با آرامش و در حداقل خسارت اتفاق خواهد افتاد کما این که در خرگوش فلزی قبلی (1951) هم، لیبی با آرامی از ایتالیا جدا شد، جنگ دو کره با این که در سال 1951 ادامه پیدا کرد با این حال اولین نشانه‌های پایان آن در این سال دیده شد و شروع شد، تنها یک شورش در مصر داشتیم و یک کودتا در بولیوی که آغازش در این سال بود، در این سال آمریکا به طور رسمی پایان جنگ با آلمان و ژاپن را اعلام کرد (در ادامهء جنگ جهانی)، نیروهای سازمان ملل کرهء شمالی را از اشغالِ سئول عقب راندند و بالاخره جنگ ویتنام هم در سال 1975 بود که به پایان رسید.


و برای اولین بار در امریکا داروی بارداری خوراکی (قرص ضد حاملگی) به بازار عرضه شد (آسودگی از این بیشتر؟!).

در سال گربهء فلز در امریکا تصویب شد که تنها دو دوره امکان به ریاست جمهوری رسیدن یک نفر وجود دارد.



در این سال ما می‌توانیم از آنچه در سال ببری که گذشت، لذت و منفعت ببریم.



و بالاخره کلاً گربه، سریع است ولی محتاط، خوش‌ذوق است و بااستعداد، بافرهنگ است و صلح‌دوست، شاد است و دوست‌داشتنی، بابصیرت است و پرهیزکار، خانواده‌دوست و مصمم ولی حساس. به راحتی می‌ترسد و نگران می‌شود. تقریباً همیشه در حالت تدافعی است. متزلزل است ولی پرمباهات و مغرور و پر افاده!



امسال به ظاهر سال آرامی است. از نظر اهل منطق سال بسیار خوبی است. هر چقدر ببر موج به راه می‌انداخت، گربه موج‌ها را آرام می‌کند.


امسال بهتر است بچه‌ها در تابستان به دنیا بیایند تا خوشبخت‌تر باشند.



سال گربه/خرگوش : سال‌های 1330 ، 1342، 1354، 1366، 1378 و 1390



بهترین و مناسب‌ترین ماه امسال ربیع‌الثانی (از 15 اسفند تا 15 فروردین) و برج حوت (اسفند) است و خوش‌یمن‌ترین ساعت هر روز 5 تا 6:59 صبح است.





گربه‌های مشهور: برد پیت، آنجلینا جولی، جانی دِپ، درو بریمور، جـِین سیمور (خانم دکتر کوئینِ سریال پزشک دهکده)، کیت وینسلِت، تینا ترنر، ویتنی هیوستن، هلن هانت، سَلما هایــِک و کوئینتین تارانتینو و.... سحر!

جیمز کان، اِتِل بریمور، کری گرانت، اینگرید برگمن، سیدنی پوآتیه، یول براینر، پیتر فالک، جورج سی اسکات، آنتونی کوئین، ادموند اُبراین، لیو اولمان، جینا لولو بریجیدا، باب هوپ، جورج کندی، کریستوفر پلامر، کلودیا کاردیناله، پیتر فوندا، پیتر باگدانوویچ، فرانسیس فورد کوپولا و اورسن ولز کبیر!


ولادیمیر هوروویتز، بیلی هالیدی، اِلا فیتزجرالد، فرانک سیناترا، هری بلافونته، نیل سداکا، سیل.

رافائل، ویلبر رایت، ماری کوری، پـُل کلی (نقاش)، باب فاسی، ادیت پیاف، مایکل جردن، آلبرت اینشتین، خوزه مورینیو، الِه مک‌فرسون، والت ویتمن، هرمان ملویل، فردریش شیلر، جان راسکین، هنری جیمز، لویجی پیرآندلو، سائول بلو، هنری میلر، جورج الیوت، جورج اورول، آرتور میلر، ایروینگ استون، گونتر گراس.

کاترین دو مدیسی، مارتین لوتر (کسی که پروتستانیسم را در مسیحیت آورد)، ملکه ویکتوریا، لئون تروتـْسکی، فیدل کاسترو، و ژوزف استالین!


خرگوش‌های فلزی:


مادام بلاواتسکی (هلنا پترووا بلاواتسکی) کسی که خرد و متافیزیک شرق را به جهان غرب وارد کرد و سعی در فهماندن آن به دنیای جدید نمود. و: سر والتر اسکات، دیوید هیوم، هنری میلر.


استینگ (خواننده)


اولیور هاردی، رابین ویلیامز، مایکل کیتون، آنجلیکا هیوستن، کرت راسل، بانی تایلر.




پی‌نوشت این قسمت : شرمنده دو نفر را فراموش کرده بودم که باید اضافه بشود: آقای ع‍.لــی خامــ.نه‌ای و داریوش مهرجویی



گربه‌ها خانواده‌دوست ، مردم‌دار، دوستان خوب، انسان‌های شاد و ظریف، اهل هنر، جاه‌طلب، بدبین، خوش‌شانس در مسائل مالی، کمی مقتصد، دوست دارند در هنر و صنعت سرمایه‌گذاری کنند. سخاوتمند، زیرک، منعطف، هشیار و محتاط، مستقل و مصمم، حساس، با استعداد، شاد، بابصیرت و پرهیزکار، جذاب و گرم و دوست‌داشتنی، برازنده، دوستانه، صلح‌آمیز،


تحت فشار و استرس سطحی و بدبین و سوداوی (ملانکولیک) می‌شوند. کلاً بی‌تفاوت و بی‌طرف (به پستی تن دهنده) خودمحوربین ولی ترسو و خود‌کم‌بین، نازک نارنجی و کناره‌گیر.




گفته شده که در سال جاری موفقیت نسبی برای این آدم‌ها خواهد بود: متولد سال گربه، مار، اسب، بز، میمون، سگ. علامت‌هایی که نیاز به آرام کردن دارند در حالی که همه چیز به آرامی توسعه می‌یابند: گاو، ببر، اژدها و خروس.

موش و خوک هم باید محتاط بوده و از مشکلات اجتناب کنند.


(سال گربه برای متولدین هر سال چگونه خواهد بود به طور مفصل در پست بعدی خواهد آمد)

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا