پیام مدیرکل ارشادیزد به مناسبت سی وسومین دوره مسابقات قران کریم:قرآن پیوندی ناگسستنی با تاریخ ایرانی


یزدفردا "در سالی که اکنون واپسین روزهایش را سپری می کنیم دو رویداد ارزشمند قرآنی پیش رویمان است . نخست مسابقات قرآنی و دیگری جشنواره ملی صنایع دستی با مضامین قرآنی . هر دو برنامه با محوریت قرآن کریم برگزار می شود که بسی موجب افتخار و سرافرازی است


شهر یزد از دیرباز همواره پیوندی ناگسستنی و خلل ناپذیر با قرآن کریم داشته است که همین پیوند عمیق بخشی از هویت جمعی و فردی ما را شکل داده است . قرآن کتاب هدایتگری است که هسته و محور تمدن اسلامی را بنیان نهاده است .


از این رو بجاست که دائما این چراغ بشارتگر ، روشن و تابنده باشد . حضور قاریان ممتاز ، مفسران نمونه و قرآن پژوهان برجسته در طی روزهای برگزاری مسابقات افق روشنی است که بر پهنه این سرزمین دارالعباده روشنایی تابانده است .


فرهنگ قرآن تنها در سایه بزرگان و اساتید و پرهیزگاران خلق می شود و باعث می گردد هویت قرآنی در تک تک انسانها ایجاد شود. نوای دل انگیز وحدت بخش قرآن در کنار معارف بی بدیل آن و در گوش جان انسان ها طنینی دل انگیز و روح پرور داشته و خواهد داشت . تنها کافی است که لجظه ای به گذشته خود بنگریم تا بدرستی بریمان اثبات شود که قرآن پیوندی ناگسستنی با تاریخ ، فرهنگ و اندیشه ما ایرانیان دارد.


ریشه های هویت مسلمانان فراتر از پیوندهای قومی ، زبانی و نژادی به قرآ« مجید باز می گردد و از آن منبع بزرگ سیراب می شود.


امیدوارم با برگزاری با شکوه و شایسته مسابقات کشوری قرآنی در استان یزد فرصتی برای بازاندیشی پیوند ود با قرآن و تقویت حلقه های ارتباطی مان با این دریای جوشان پیدا کنیم . در پایان از همه کسانی که در این مسیر تعالی بخش قدمی هرچند کوچک برداشته اند سپاسگزاری می نمایم و از خداوند منان می طلبم که تاج بندگی قرآن را بر سر ما بنهد که سعادت دنیوی و اخرویمان در این مصحف شریف نهفته است .


محمود عالیشوندی


مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا