نمایشگاه عکس مجموعه تلویزیونی مختارنامه،دریزد


یزدفردا "کلماتیان:در این نمایشگاه بیش از 174 قطعه عکس سریال مختارنامه در قالب نمایشگاه عکس در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.


این نمایشگاه که در زیر خیمه و فضائی مذهبی برپا شده است به مدت 10روز در مجتمع فرهنگی هنری امام علی (ع) میزبان علاقه مندان به این مجمعه تلویریونی است.


در مراسم افتتاح این نمایشگاه غلامحسین دشتی، معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، عزیزالله سیفی، فرماندار یزد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.


این نمایشگاه به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد و همکاری اداره کل فرهنگی وارشاد اسلامی استان برپاشده است.

معاون سياسی و امنيتی استاندار يزد گفت: از بازشناسی و واكاوی شخصيتهای تاريخ اسلام مدلهای گوناگونی خارج كه باعث افزايش بصيرت نوجوانان و جوانان خواهد شد.


غلامحسين دشتی در مراسم افتتاح نمايشگاه عكس سريال مختارنامه در يزد خاطرنشان كرد: شخصيتهای تاريخ اسلام و به دليل اينكه در شرايط سياسی و اجتماعی خاصی قرار داشته و در شرايط سخت و دشوار تصميماتی مهم اتخاذ می‌كردند شخصيتهای پيچيده هستند.


وی ادامه داد: از واكاوی و بازشناسی اين شخصيتهای پيچيده كه تعداد آنها بي شمار می‌باشد مدلهايي خارج خواهد شد كه می‌تواند چراغ راه جوانان و نوجوانان اين مرز و بوم بوده و باعث افزايش بصيرت آنها شود.


دشتی با بيان اين كه برگزاری اين چنين نمايشگاههايی از آن جهت كه مرتبط با عاشورای حسينی و همچنين جريان تاريخی می‌باشد ارزشمند و مورد توجه می‌باشد اظهار داشت: عمق و جاذبه كار و تاثيرگذاری چنين اقداماتی زمانی دو چندان می‌شود كه بدانيم در شرايط فعلی جهانی، نيازمند كارهای فرهنگی می‌باشيم.


وی در ادامه با اشاره به اين كه فرهنگ اصيل و عميق كشورهايی مانند ايران است كه باعث ماندگاری و سربلندی كشورها مي شود گفت: كشورهايی مانند چين و تمدنهايی از اين قبيل شايد در توليدات صنعتی صاحب نام باشند ولی بايد توجه داشت چرا استكبار جهانی هيچ واهمه‌ای از اين اقدامات ندارد ولی در مقابل يك پروژه علمی ايران موضع گيری می‌كنند، به اين كه فرهنگ و نام و اعتبار و ابهت ‌آن تمدنها پس از مدتی دچار فروپاشی شده و ديگر نامی از آنها باقی نخواهد ولی در مقابل فرهنگ عميق اسلامی ايران است كه سربلند خواهد ماند.


وی ادامه داد: در كشور ما نيز تاريخ و ادبيات كه باعث ايجاد هنر می‌شود در بعضی مواقع مورد غفلت قرار گرفته است كه می‌توان رد پای استكبار را در اين امر مشاهده كرد ولی بايد بدانيم در چنين حوزه‌هايی كه پيوستگی با حوادث جهانی دارد تمام تلاش و پشتكار خود را به كار گيريم.


معاون سياسی و امنيتی استاندار يزد در پايان خاطرنشان كرد: بايد در كنار برگزاری نمايشگاه‌های عكس جلسات نقد و بررسی با حضور اساتيد برگزار گردد تا دستاوردهای آن نمايان تر شود.


همچنين محمود عالیشوندی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه دومین استانی هستیم که نمایشگاه عکس مجموعه تلویزیونی مختارنامه را در کشور برپا می نماییم، اظهارداشت: برپایي نمایشگاه های هنر قدسی از الویتها و برنامه های اصلی این اداره کل به شمار می رود.


وي تاکید کرد: اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد طی یکسال گذشته قدم های موثری را در ارتباط با هنرهای قدسی برداشته است.


وی گفت:دارالعباده یزد ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی دارد که در برپایی و خلق هنرهای قدسی پیشگام باشد.


عاليشوندي با اشاره به این که استان یزد در زمینه هنرهای تجسمی یکی از استانهای برتر در کشور محسوب می شود اظهار امیدواری كرد: این استان بیش از گذشته شاهد برپایی هنرهای قدسی باشد.


گفتنی است؛ نمایشگاه بزرگ عکس مجموعه تلویزیونی مختارنامه به همت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد وکانون مساجد برپا شده است.


در این نمایشگاه 185 قطعه عكس تا 10اسفند ماه در مجتمع امام علی (ع) میزبان علاقه مندان است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا