نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد:

از ظرفیت کانون های مساجد در توسعه فعالیت های فرهنگی استفاده شود

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، بر ضرورت بهره گیری بیشتر از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در توسعه فعالیت های فرهنگی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی صدوقی، امام جمعه یزد، در دیدار کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی که در بیت نماینده ولی فقیه برگزار شد، گفت: باید با حفظ چارچوب فرهنگی خود در راستای تقویت بنیه فرهنگ دینی و گسترش آن در سطح جامعه تلاش کرد.

وی، بر بهره گیری از رشته های مختلف هنری در انتقال پیام اسلام و انقلاب و حفظ فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه تاکید کرد. حجت الاسلام صدوقی، با بیان اینکه باید برنامه های فرهنگی و هنری ما رنگ و بوی دینی به خود بگیرد، خاطرنشان کرد: انقلاب ما حاصل یک کودتای نظامی نبود، بلکه با راهنمایی ها و رهنمودهای دینی و فرهنگی امام راحل (ره) به ثمر نشست و امام خمینی (ره) با تقویت روحیه دینی و ایمانی مردم با توجه به فرهنگ اصیل اسلامی توانست در سرنگونی رژیم شاهنشاهی موفق باشد.

امام جمعه یزد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی برخاسته از مکتب اسلام است، خاطرنشان کرد: رنگ و بوی دینی گرفتن فعالیت های فرهنگی و هنری پیام اسلام، آزادگی و ا نقلاب اسلامی را می رساند. محمود

عالیشوندی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد نیز در این دیدار با ارائه گزارشی به فعالیت های فرهنگی و هنری این اداره کل در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در تاریخ این اداره کل، برنامه راهبردی و استراتژیک در مسائل فرهنگی وهنری استان یزد تدوین شد.

وی با بیان اینکه مبنا و باور ما در فرهنگ و هنر، توجه به هنر اسلامی و فرهنگ دینی است، ادامه داد: اولین جشنواره صنایه دستی با مضامین قرآنی اسفند سال جاری در یزد برگزار می شود. گفتنی است، کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در پایان این دیدار با حضور در جوار مرقد سومین شهید محراب ادای احترام کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا